www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl

Vijf finalisten Present Your Startup Alkmaar bekend

Aleeza, Pepperfield, Airchip, Vandoorn Projects en DeMonth zijn door naar de finale

Haarlem, 2 juli 2020 - Gisteren heeft Present Your Startup, het Haarlemse acceleratorprogramma en pitchevenement voor startups, de vijf finalisten voor haar verkiezing in Alkmaar bekendgemaakt. Aleeza, Pepperfield, Airchip, Vandoorn Projects en DeMonth zijn de vijf startups die doorgedrongen zijn naar de finale in augustus of september.

De halve finale vond plaats op de NHNEXT-set, waardoor mensen wereldwijd deze live konden volgen. De acht halve finalisten mochten hun bedrijf pitchen voor het jurypanel, bestaande uit Valerie Vallenduuk, Iris Goedhart, Gideon Nijemanting, André Scheirlinck, Wouter Beijer, Paul Bankert, Peter Vonk en Peter de Rover. “Corona heeft een flinke impact gehad op ons evenement. Niet alleen vanwege het verbod op offline bijeenkomsten, maar ook voor de deelnemende startups bracht het veel onzekerheid”, zegt Mike Rijkers, presentator en mede-eigenaar van Innovate Today. “Toch ben ik uitermate tevreden. De halve finalisten lieten mooie pitches gezien en de wil om te winnen spatte van het scherm. Ik kijk uit naar de finale en wens alle deelnemers heel veel succes.”

Finalisten
Het werkveld waarin de finalisten opereren loopt uiteen van huidverzorging tot circulair interieur. Aleeza is het eerste Nederlandse online maatwerk huidverzorgingsmerk op basis van honderd procent duurzame ingrediënten. Deze zijn afkomstig van plantages in Marrakech. Een andere finalist, Pepperfield, neemt kleine webhostingproviders over die vaak moeite hebben om te overleven.

Ook Airchip maakt kans om te winnen. Deze app maakt een eind aan wachtrijen op evenementen. Bijvoorbeeld door je saldo op te waarderen, je drankjes vooraf te bestellen om ze vervolgens gemakkelijk op te halen of zelfs te laten bezorgen op de dansvloer.

Door strenge inkoopeisen en regelgeving zijn er in het binnen- en buitenland minder circulaire interieurproducten beschikbaar voor zowel de overheid, zorg, onderwijs als bedrijven. De vierde finalist, Vandoorn Projects, wil dit oplossen door interieurproducten te ontwikkelen en distribueren.

De laatste finalist, DeMonth: “Your Period is Our Problem!”, staat voor duurzaam, gemak en luxe voor de hardwerkende vrouwen van Nederland. Deze startup gelooft in een transparante productie van duurzame producten die de ‘maandelijkse periode’ minder vervelend maken.

Finale
“Na zes edities in Nederland, vier in New York, drie op Curaçao en één op Bonaire is nu de beurt aan Alkmaar”, zegt Valerie Vallenduuk, Global Director bij Innovate Today. “Na tientallen aanmeldingen zijn er - na een Funding Day en Prepare Your Startup Acedemy - respectievelijk 35 en tien startups overgebleven. Met de finale in het vooruitzicht, waarin vijf finalisten strijden om de winst, breekt nu natuurlijk de spannendste periode aan.” Tijdens de finale in augustus of september kunnen finalisten ook geld ophalen bij investeerders. Vallenduuk: “Dat maakt ons pitchevent uniek. Ondernemers die de wedstrijd niet winnen kunnen toch als ‘winnaar’ uit de bus komen door hun gewenste investering binnen te halen bij één of meerdere investeerders. Super om te zien dat Pepperfield en Airchip de komende weken al de eerste afspraken hebben met mogelijke investeerders.”

Over Present your Startup
Present Your Startup is een acceleratorprogramma en een succesvol pitchevenement uit Haarlem, opgezet door Valérie Vallenduuk in 2014. Het platform koppelt startups aan kapitaal door het organiseren van evenementen, het begeleiden van startups en het vinden van juiste financiering. Inmiddels is Present your Startup actief in acht Nederlandse regio’s, het Caribisch gebied en New York. De organisatie is inmiddels in handen van Innovate.Today.
Laatste van Present Your Startup PYS
Vijf finalisten Present Your Startup Alkmaar bekend

Maester wint vierde editie Present Your Startup
Present Your S.. contact

Logo Present Your Startup PYS

Present Your S.. sociaal

Present Your S.. tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Thinkwise
Logo Ivanti
Logo Sitecore