www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Lubbers De Jong

Thinkwise introduceert Automated Machine Learning in nieuwe versie low-code platform

Datagedreven inzichten direct toepassen in bedrijfsprocessen

Apeldoorn, 2 juli 2020 – Thinkwise stelt vanaf vandaag de nieuwe versie van zijn enterprise low-code platform beschikbaar. De belangrijkste toevoeging is Automated Machine Learning, waarmee gebruikers zonder data science-achtergrond machine learning-algoritmes kunnen toevoegen aan hun applicaties. Zo kunnen organisaties profiteren van geautomatiseerde datagedreven inzichten en deze direct toepassen in hun bedrijfsprocessen.

Sinds Thinkwise de transitie heeft gemaakt van softwareontwikkelaar naar platformleverancier is de ontwikkeling van het low-code platform in een stroomversnelling geraakt. In versie 2020.2 van het Thinkwise Platform zijn sinds februari dit jaar maar liefst 80 suggesties en ideeën uit de Thinkwise Community gerealiseerd. Daarnaast krijgen gebruikers van het platform diverse verbeteringen op het gebied van gebruiksgemak en van de bestaande functionaliteit, maar ook het beheren van licenties en het uitrollen van applicaties in cloudomgevingen wordt een stuk eenvoudiger.

De meest in het oog springende nieuwe functionaliteit is echter Automated Machine Learning (AutoML). Hiermee kunnen organisaties vanuit het Thinkwise Platform eenvoudig machine learning-modellen trainen op historische data en deze vervolgens toepassen op actuele data. Door de relevante gegevens en de gewenste voorspelling te definiëren, levert dit automatisch datagedreven inzichten op, die in de loop der tijd verbeteren.

“Wij zijn trots om AutoML nu algemeen beschikbaar te kunnen stellen aan gebruikers van het Thinkwise Platform,” zegt Jasper Kloost, CTO van Thinkwise. “Machine learning vereist normaliter diepgaande kennis van wiskunde en statistiek, maar nu kan elke ontwikkelaar met ons low-code platform deze technologie inzetten.”

Toepassingen
Het Thinkwise Platform biedt standaard al ruime mogelijkheden voor zaken als het automatisch berekenen van kostprijzen of het optimaliseren van logistieke processen. Om complexere voorspellingen te kunnen doen op basis van grote hoeveelheden data biedt AutoML nu een oplossing. Organisaties kunnen direct vanuit het Thinkwise Platform machine learning-modellen trainen op basis van hun bestaande bedrijfsgegevens en low-code modellen, om die vervolgens toe te passen op nieuwe data.

Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om zaken te voorspellen als de prioriteit van een support-ticket, de risicocategorie van een offerte of de klantbeoordeling van een product of dienst. Ook kunnen numerieke waardes voorspeld worden zoals de geschatte kosten bij een voorcalculatie, de kostprijs van een fabricaat op basis van een recept, of de doorlooptijd van een project. Machine learning is uitermate geschikt voor dit soort berekeningen, omdat ze afhankelijk zijn van vele combinaties van factoren. AutoML automatiseert dit proces en integreert bovendien naadloos in het Thinkwise Platform, waardoor het optimaal kan profiteren van de vastgelegde low-code modellen.

“Vanaf het begin is het doel van Thinkwise om de technische uitdaging uit softwareontwikkeling te elimineren,” zegt Robert van der Linden CEO van Thinkwise. “Met deze nieuwe release van ons platform maken we machine learning nu eenvoudig en voor iedereen toepasbaar in het Thinkwise Platform.”

Roadmap naar 2021
Het team van Thinkwise zit niet stil, ondanks de nieuwe release, en is inmiddels al begonnen met de ontwikkeling van versie 2021.1 van het platform. Die zal voor het eind van dit jaar beschikbaar zijn en diverse verbeteringen bieden die het leven van ontwikkelaars bij ISV’s, klanten en partners aangenamer zullen maken, waaronder een compleet dashboard voor het op afstand monitoren van Thinkwise-applicaties. Verder wordt de populaire technologie om legacy-applicaties te moderniseren, de Upcycler, met deze versie volledig geïntegreerd in het Thinkwise Platform. Verder verwacht Thinkwise dan ook Natural Language Understanding in het platform te introduceren. Dit maakt het onder andere mogelijk om in applicaties met natuurlijke taal informatie op te vragen of taken gedaan te krijgen.

Voor meer informatie over het Thinkwise Platform versie 2020.2, ga naar: https://community.thinkwisesoftware.com.

Over Thinkwise
Thinkwise is wereldwijd de enige leverancier van een low-code softwareplatform waarmee omvangrijke en complexe bedrijfssoftware wordt gerealiseerd. Het Thinkwise platform biedt de hoogste productiviteit in de low-code markt en garandeert daarbij ook dat er geen nieuwe legacy meer ontstaat. De gerealiseerde bedrijfssoftware gaat automatisch over op toekomstige technologieën. Daarnaast kan bestaande legacy software razendsnel worden gemoderniseerd door het Thinkwise platform met de ingebouwde “Upcycler” technologie. Thinkwise levert zijn platform in licentievorm aan bedrijven die in-house software realiseren en aan softwareleveranciers. Thinkwise is opgericht in 2002 en het platform wordt gebruikt in meer dan 30 landen. Meer informatie: www.thinkwisesoftware.com.

Contactgegevens voor de pers

Thinkwise
Contactpersoon: Janine Worst
E-mail: jworst@thinkwisesoftware.com
Laatste van Thinkwise
Backbown versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Cito maakt strategische keuze voor toekomstbestendige software van Thinkwise

Logo Lubbers De Jong
Thinkwise contact

Logo Thinkwise

Thinkwise sociaal

Thinkwise tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys