Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

T-Mobile optimaliseert dienstverlening met geautomatiseerde netwerkomgeving van Telindus

UtrechtTelindus ondersteunt T-Mobile om mee te gaan met de toenemende netwerkcomplexiteit. T-Mobile, al vier jaar lang op rij als beste uit de test van de onafhankelijke testautoriteit Umlaut met het snelste mobiele netwerk van Nederland, staat voor de uitdaging deze vitale infrastructuur beheersbaar te houden. Kern van de samenwerking met Telindus is het automatiseren van deze infrastructuur, waardoor T-Mobile met één druk op de knop klanten sneller, veiliger en flexibeler de gewenste diensten kan leveren. Nu, en in de toekomst.

Stabiel netwerk, perfecte dekking
De ontwikkelingen in mobiele diensten zijn de afgelopen decennia ontzettend snel gegaan. We zijn allemaal in hoge mate afhankelijk geworden van het mobiele netwerk en van de diensten die providers zoals T-Mobile leveren. T-Mobile voorziet zijn klanten van essentiële connectivity- en communicatiediensten. "Zij rekenen op een stabiel netwerk, een perfecte dekking en een hoge snelheid. Wat je wilt voorkomen is dat met iedere nieuwe netwerkgeneratie het aantal mensen in onderhoud en beheer en de software- en hardwarematige infrastructuur lineair toeneemt. Het antwoord daarop is het slim automatiseren van de diensten binnen de verschillende typen infrastructuur,” aldus Johan van den Branden, Director Mobile Network bij T-Mobile. “Daarbij vertrouwen wij op de kennis en ervaring van Telindus.”

Doorlooptijd drastisch omlaag
In samenwerking met Telindus bouwt T-Mobile stap voor stap een netwerkomgeving die klanten van de netwerkprovider in staat stellen snel te schakelen. Voor het uitrollen van bepaalde diensten wordt de doorlooptijd drastisch teruggebracht: van soms wel 4 weken naar 3 minuten, legt Albert Lentink, Enterprise Architect bij Telindus uit. “De stappen die veel tijd in beslag namen, zijn geautomatiseerd. Ook is security integraal meegenomen.”

“Het grote voordeel is dat we met deze geautomatiseerde werkwijze klantervaringen optimaliseren”, vervolgt Johan van den Branden. “De stap naar 5G maken we hiermee op een kostenefficiënte wijze. Door de oplossingen van en de strategische samenwerking met Telindus blijven we zelf ook Agile. We kunnen onze mensen slim inzetten, bijvoorbeeld op innovatie. Hierdoor kunnen we meer tijd vrijmaken om nieuwe diensten te definiëren in en met ons state of the art netwerk.”

Klantervaringen optimaliseren
Albert Lentink: “Vanuit mijn rol als digitale transformatie versneller help ik organisaties met het automatisch realiseren van een dynamische, duurzame architectuur. Samen met de T-Mobile experts zijn we klein begonnen. Vanuit dit inzicht zijn vervolgstappen geconcretiseerd om de complexiteit eenvoudiger te beheersen. Dit in samenhang met fundamentele veranderingen. Het is erg knap hoe het T-Mobile team de time-to-market verkort. Dit doen ze met hun mind-shift: de klantdienst staat centraal en niet de elementen van de dienst. Ik ben enorm trots hoe ze continu verbeteringen zien en toepassen. De nieuwe manier van werken is echt verankerd in hun denken en doen.”

Bekijk de video over deze samenwerking hier.

Noot voor de redactie:

Over T-Mobile Nederland
Met 6,3 miljoen gebruikers is T-Mobile Nederland, onderdeel van Deutsche Telekom, één van de grootste aanbieders van telecom voor consumenten en ondernemend Nederland. T-Mobile Nederland is méér dan een telecomprovider en stopt niet tot iedereen verbonden is met de mogelijkheden van nu. Met de merken T-Mobile, Ben en Tele2 hebben klanten toegang tot mobiel en vast internet, interactieve TV en vast bellen. Simpel, persoonlijk én Unlimited. Het mobiele netwerk van T-Mobile komt al vier jaar lang op rij als beste uit de test van de onafhankelijke testautoriteit Umlaut. Zie www.t-mobile.nl
Laatste van Telindus

IGM Resins legt fundament voor groeiambities met Managed SD-WAN van Telindus

Telindus zet IT hulpactie op voor organisaties met een vitale functie
Celonis stelt Carl Maas aan als nieuwe country manager Benelux

Tectrade wordt TTNL, Take IT To The Next Level!

Global Talk neemt Tolken Select over

'Fervente Verzamelaars' tentoonstelling bij het CODA Cultuurhuis te Apeldoorn

TIE Kinetix Presenteert FLOW Partner Automation Versie 2.0
Shippeo Partners with SAP to Bring Real-time and Predictive Information to Transportation for SAP Logistics Business Network