www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl

Techsector schrijft open brief aan Nederland

In totaal 85 techbedrijven, investeerders, kennisinstellingen en accelerators hebben vandaag een open brief geschreven aan Nederland. De brief staat als advertentie vandaag in het AD en het FD.

In de brief vieren de ondertekenaars, onder wie Taco Carlier (VanMoof) Jitse Groen (Takeaway), Corinne Vigreux (Codam), Pieter Duisenberg (VSNU), Alexander Ribbink (Keen Venture Partners)  en Constantijn van Oranje (Techleap.nl) de uitverkiezing van Nederland tot de top drie beste startuplanden van Europa vorige week in de internationale Genome-ranking, en onderstrepen zij de belangrijke rol die zij kunnen en willen spelen om Nederlanders sterker uit de crisis laten komen. “Zoals technologie ons land mede draaiend hield tijdens de coronacrisis, zo kunnen wij nu ervoor zorgen dat het herstel van ons land versneld wordt. Startups zorgen voor 3x zoveel banengroei dan andere bedrijven. Wij kunnen zorgen voor de vernieuwing die nodig is om ons minder afhankelijk te maken van buitenlandse producten. Wij werken aan de producten waar Nederland trots op kan zijn- vandaag en morgen. Dat Nederland een klimaat heeft gecreëerd waarin startups en scale-ups kunnen opbloeien is daarbij een enorme steun in de rug. Wanneer er nog een paar extra stappen worden gezet, geeft ons dat nog meer mogelijkheden om bedrijven te bouwen die bijdragen aan het oplossen van wereldwijde problemen en nieuwe banen creëren. Zodat Nederland over 10 jaar nog steeds bedrijven heeft om trots op te zijn en die ons land sterk houden als het het hardst nodig is’, schrijven de ondertekenaars.

#KickstartNL
Technologie van startups en scale-ups speelde een belangrijke in het mede doordraaien van de economie en samenleving tijdens de coronacrisis. Door tech konden Nederlanders thuis werken, onderwijs volgen, boodschappen laten bezorgen en snel medische hulpmiddelen produceren toen dat nodig was.

Initiatiefnemer van de brief is Techleap.nl, MT-lid Myrthe Hooijman: “Met deze positieve oproep wil de techsector laten zien dat zij er alles aan wil doen om Nederland sterker, duurzamer en innovatiever uit de crisis te laten komen. Tech speelt inmiddels een cruciale rol in ons leven, in onze economie en maatschappij. Dat heeft Corona bewezen. Nu is het zaak dat we als land doorpakken en techbedrijven en het ecosysteem de ruimte geven om de beste bedrijven, talenten, technologie en investeerders voort te brengen, aan te trekken en vast te houden.”

De brief is via deze link te bekijken.

Voor meer informatie over dit persbericht, neem contact op met Rutger Huizenga, Communications Lead Techleap.nl: rutger@techleap.nl of 0652519583.

Over Techleap.nl
Techleap.nl is een non-profit organisatie, gefinancierd door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Techleap.nl (voorheen StartupDelta) helpt bij het kwantificeren en versnellen van het tech-ecosysteem van Nederland. Techleap.nl creëert een optimaal klimaat voor technologiebedrijven om te schalen met programma's en initiatieven die de toegang tot kapitaal, markt en talent verbeteren. Techleap.nl wordt geleid door Special Envoy, Constantijn van Oranje.
Laatste van Techleap.nl
Techleap.nl gaat thematisch werken en start met ‘Flattening the Climate Curve’

Techsector schrijft open brief aan Nederland

Amsterdam-Delta met stip in top driebeste startup ecosystemen van Europa
Techleap.nl contact

Logo Techleap.nl

Rutger Huizenga
  rutger@techleap.nl
  www.techleap.nl
Techleap.nl sociaal

Techleap.nl tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Thinkwise
Logo Ivanti
Logo Sitecore