www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
PR: Yellow Communications

bunq steunt nieuw talent vanuit Common Goals

Nieuwe single ‘Als de lucht weer blauw kleurt’ verschijnt op 3 juli, ingezongen door DO, Jennie Lena, Lisa Loïs en Numidia met nieuwe (un)heard. talenten KOOSJE, Marle Thomson, LÉVI en Jessy Yasmeen

Amsterdam, 1 juli 2020 – European challenger bank bunq maakt vandaag bekend dat het een platform en een stem wil geven aan nieuwe, onafhankelijke muziektalenten, die hard geraakt zijn door de coronamaatregelen en het sluiten van podia.

Nieuwe talenten in de muziek breken in deze coronatijd maar moeilijk door, zeker als ze geen doorsnee muziek maken. De Nederlandse stichting (un)heard. helpt deze talenten om tegen de stroom en omstandigheden in een publiek te bereiken en op te bouwen. De onafhankelijke digitale bank bunq werkt nu samen met (un)heard. zodat opkomende muzikanten zich kunnen laten horen met een single en een reeks thuisconcerten.

Singlerelease en thuisconcerten
bunq brengt vrijdag 3 juli met (un)heard. de single ‘Als de lucht weer blauw kleurt’ uit, een gezamenlijk project van vier gevestigde zangeressen en vier nieuwe (un)heard.-talenten. Het lied wordt gezongen door DO, Lisa Loïs, Jennie Lena en Numidia met nieuwe talenten KOOSJE, Marle Thomson, LÉVI en Jessy Yasmeen. “Eigenheid is zo belangrijk”, zegt zangeres DO. “Ik vind het fantastisch dat (un)heard. er is om die ruimte te bieden aan talenten. Daar wil ik me voor inzetten.”

Op negen vrijdagen na de release van de single geeft elke artiest bovendien een mini-thuisconcert. Deze concerten zijn vanaf 10 juli iedere vrijdag als stream te bekijken op het YouTube-kanaal van de artiesten zelf. bunq geeft de miniconcerten praktische en financiële ondersteuning en zal deze ook op zijn eigen YouTube-kanaal streamen. “Tijdens de miniconcerten wordt duidelijk wat het unieke geluid is van iedere artiest”, vertelt Jerrald Justin, oprichter van (un)heard. Hij noemt bunq en (un)heard. een voor de hand liggende match: “We willen beiden een verandering teweegbrengen in een soms vastgeroeste sector.”

Common Goals crowdfunding
Naast het gezamenlijke initiatief voor de single en de thuisconcerten, heeft bunq (un)heard. opgenomen in zijn nieuwe crowdfunding-initiatief Common Goals. Via de website en via bunq V3, de nieuwe app van bunq, kunnen gebruikers op elk moment een Common Goal instellen om geld in te zamelen voor een zelf gekozen doel en dit gezamenlijke goede doel eenvoudig delen met vrienden, familie, collega’s en kennissen. Gebruikers blijven via de app dagelijks op de hoogte van het opgehaalde bedrag en van het bedrag dat de totale bunq-gemeenschap heeft gedoneerd aan alle gezamenlijke doelen.

Ali Niknam, oprichter en CEO van bunq, is erg enthousiast over de samenwerking met (un)heard.: “bunq is juist opgericht om drempels en barrières weg te nemen. We houden van onafhankelijke mensen die hun eigen weg proberen te zoeken. Wij ondersteunen ze daar graag bij en we weten dat de bunq-gemeenschap die liefde voor onafhankelijkheid en vrijheid met ons deelt. De steun voor onafhankelijke artiesten, die het altijd al tegen de gevestigde orde moeten opnemen en het in deze tijd nog eens extra moeilijk hebben, sluit perfect aan bij de manier waarop wij in de wereld staan.”

Over bunq
bunq is in 2012 opgericht door Ali Niknam (1981). bunq was de eerste bank in 35 jaar die een nieuwe Europese bankvergunning wist te bemachtigen. Niknam wilde de traditionele banksector radicaal veranderen en investeerde daarvoor zelf 44,9 miljoen euro in zijn nieuwe bank. Het meest recente openbaar gemaakte bedrag aan ingelegd banktegoed bij bunq is 433.410.761,00 euro op basis van de deposito's in december 2019. In de loop van 2019 is het totale banktegoed verdubbeld en het bedrag neemt nog dagelijks toe. bunq is momenteel actief op 30 Europese markten: Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje, Frankrijk, België, Ierland, Bulgarije, Kroatië, de Republiek Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Griekenland, Hongarije, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en Noorwegen en IJsland.

Download de bunq app of ga voor meer informatie naar bunq.com

Perscontacten
Yellow Communications
Karin van Geelen | bunq@yellow-communications.com
T 023 555 34 24 | M 06 250 80 355
Laatste van bunq
bunq steunt nieuw talent vanuit Common Goals

Geen verrassingen tijdens de feestdagen door verborgen kosten

Logo Yellow Communications
bunq contact

Logo bunq

+31(0) 20 205 1337
  www.bunq.com/nl
bunq sociaal

bunq tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Youfone
Logo BPSolutions BV
Logo Conclusion Zuyd