www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: Clarity Benelux

Slim noodverlichtingssysteem Eaton in nieuwe distributiehal vanHaren

Hengelo, 1 juli 2020 - vanHaren maakt voor haar nieuwe distributiehal gebruik van een centraal noodverlichtingssysteem van powermanagementbedrijf Eaton. Door gebruik te maken van een centraal systeem bespaart vanHaren op de onderhoudskosten en kan de noodverlichting geïntegreerd worden in de lichtlijnen die zorgen voor de verlichting van de distributiehal.

Schoenleverancier vanHaren maakte een enorme groei door in het aantal bestellingen in de webshop. Om deze groei te faciliteren is in Waalwijk, naast het bestaande distributiecentrum, een tweede hal neergezet. Eaton voorzag in samenwerking met leverancier Rexel in de behoefte aan noodverlichting en Kuijpers Installaties nam de gehele installatie voor zijn rekening.

Het centrale voedingssysteem kon op een makkelijk toegankelijke locatie geplaatst worden, waardoor het vervangen van accu’s snel en eenvoudig is uit te voeren. Het gebruikte systeem biedt bovendien nog andere voordelen op het gebied van onderhoud: de noodverlichting kan ‘slim’ worden ingeregeld, waardoor het systeem ieder armatuur afzonderlijk van elkaar in- en uit kan schakelen en zelf de noodverlichtingsarmaturen test. Hiervoor hoeft geen extra bekabeling gelegd te worden, want het systeem communiceert over de stroomkabel. Bij een defect kan per e-mail een signaal worden afgegeven aan de facility manager, die in één oogopslag kan zien welk armatuur op welke locatie niet of niet goed functioneert.

Bij een distributiecentrum zoals dat van vanHaren bespaart de inzet van een centraal noodverlichtingssysteem op de onderhoudskosten omdat, in tegenstelling tot bij gebruik van een decentrale noodverlichting, de batterijen niet op grote hoogte en niet in grote aantallen vervangen hoeven te worden. Bovendien is bij de installatie ook rekening gehouden met het benodigde vermogen voor de noodverlichting. In de praktijk kun je in noodbedrijf volstaan met een lagere verlichtingssterkte dan in normaal bedrijf. Dat is ook wettelijk vastgelegd. Om op de benodigde batterijcapaciteit van het centrale voedingssysteem te besparen, geven de armaturen in noodbedrijf slechts 10-15% van de lichtsterkte ten opzichte van de normale situatie. Zo blijft bij een noodsituatie de omgeving goed verlicht en kan er met kleinere accucapaciteit toch voldaan worden aan de wettelijke vereisten.

Het hele verhaal is te lezen via deze link.

Over Eaton
Eatons powermanagement-divisie is wereldwijd toonaangevend, met diepgaande expertise van regionale toepassingen op het gebied van stroomdistributie en circuitbescherming, stroomkwaliteit, back-up en energieopslag, beheer en automatisering, persoonlijke veiligheid en beveiliging, structurele oplossingen en omgevingsoplossingen voor gecompliceerde of gevaarlijke omgevingen. Eaton levert diensten binnen het gehele proces, via verschillende kanalen en een geïntegreerd digitaal platform voor inzichten. Op die manier levert Eaton de energie voor wat er echt toe doet in industrieën over de hele wereld, en helpt het bedrijf klanten bij het oplossen van hun grootste uitdagingen op het gebied van power management.

Eatons missie is om de kwaliteit van leven en het milieu te verbeteren door gebruik te maken van technologieën en diensten voor energiebeheer. Eaton biedt duurzame oplossingen die klanten helpen om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie veiliger, efficiënter en betrouwbaarder te beheren. De omzet van Eaton in 2019 bedroeg $21,4 miljard en de producten van het bedrijf worden in meer dan 175 landen verkocht. Eaton heeft ongeveer 97.000 medewerkers. Meer informatie is te vinden op Eaton.com.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications
Tijs Mannien
eaton@yellow-communications.com

Logo Clarity Benelux
Eaton contact

Logo Eaton

Eaton sociaal

Eaton tweets

Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Ivanti
Logo Eaton
Logo ilionx