www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: Whizpr

Onderzoek VMware: CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn

Leidinggevende functies, zoals die van CEO, zouden moeten worden bekleed door mensen met een technologische achtergrond, zoals app- of softwareontwikkelaars, als organisaties succesvoller willen zijn, zegt bijna driekwart (71%) van de bedrijfsleiders in EMEA. In Nederland is 62% van de ondervraagde managers het daarmee eens.

Uit onderzoek van VMware, dat door Vanson Bourne is uitgevoerd*, blijkt dat wanneer medewerkers met een technische achtergrond leiderschapsrollen krijgen, dit belangrijke waarde toe kan voegen aan de gehele organisatie. Als specifieke voordelen noemt de helft van de bedrijfsleiders in EMEA (50%) verbeterde efficiëntie in de hele organisatie, 42% ziet verhoogde bedrijfsprestaties, 40% meer innovatiepotentieel en meer dan een derde (37%) registreert betere klantervaringen. De respectievelijke cijfers voor Nederland zijn 56% (verbeterde efficiëntie), 32% (verhoogde bedrijfsprestaties), 28% (meer innovatiepotentieel) en 30% (betere klantervaringen). In Nederland ziet 32% van de respondenten nog een voordeel, namelijk betere budgettering en meer middelen voor transformatieprojecten.

Moderne applicaties
De resultaten van dit onderzoek verschijnen ten tijde van een enorme disruptie, waarbij digitale transformatie – de manier waarop technologie de bedrijfsmodellen transformeert of verbetert – leiders en hun organisaties helpt zich aan te passen aan de snel veranderende marktdynamiek, de veranderende bedrijfsmodellen en de mobilisatie van medewerkers. Tijdens de huidige pandemie benadrukken organisaties in EMEA de voordelen van gemoderniseerde applicaties, bijvoorbeeld om hun prestaties en flexibiliteit te verbeteren. Meer dan de helft van de respondenten (57%; voor Nederland 39%) benadrukt de rol van moderne apps om werknemers op afstand te kunnen laten werken. En meer dan een derde noemt het vermogen om voortdurend updates te pushen als reactie op het veranderende landschap (39%; voor Nederland 44%) en te zorgen voor betrouwbare uptime (37%; voor Nederland 33%). In Nederland zien bedrijfsleiders het snel toevoegen van capaciteit voor schaalvergroting (40% t.o.v. 33% in EMEA) en blijvende omzet (41% t.o.v. 32% in EMEA) ook als voordeel.

Meer dan driekwart van de app-ontwikkelaars en technologieleiders in EMEA (80%; voor Nederland 79%) gelooft dat organisaties die geen succesvolle applicatie moderniseringstrategie hebben, niet in staat zullen zijn om optimale klantervaring te bieden. Dit wordt ook onderstreept door executives wereldwijd; meer dan 80% is van mening dat het verbeteren van de applicatieportfolio's de klantervaring zal verbeteren, wat direct verband houdt met omzetgroei**.

Digitale transformatie
Een van de bedrijven die al enige tijd de waarde van moderne applicaties en infrastructuur inziet is KPN. “We merken dat de markt zich snel ontwikkelt. KPN is een grote telco en we zien dat kleinere organisaties vaak beter in staat zijn om zich aan te passen aan nieuwe situaties”, zegt Albert Alberts, IT-architect bij KPN. “Er ligt dus aardig wat druk op de IT-organisatie en ontwikkelaars om de time-to-market te verkleinen. De enige manier om dat te doen is gebruikmaken van moderne cloud-native applicaties. Hierdoor zijn we in staat om nieuwe releases binnen een paar dagen uit te brengen in plaats in een paar maanden. Hierdoor profiteren klanten sneller van de nieuwste updates, wat zorgt voor een betere klantervaring.”

“Bedrijfsleiders hebben nog nooit zoveel verandering meegemaakt.Leiders met kennis van technologie, die begrijpen hoe applicaties hen kunnen helpen zich aan te passen aan marktomstandigheden en hun toekomstige prestaties en flexibiliteit vorm te geven, hebben een echt voordeel. Driekwart van de bedrijfsleiders wereldwijd is het erover eens dat een ‘technology inside’ skillset succesvol zal zijn”, aldus Ed Hoppitt, Director of Apps and Cloud Native Platforms VMware EMEA. “Van tientallen miljoenen mensen en studenten die nu thuis werken en leren, tot overheden die binnen enkele maanden contact tracing-apps maken, tot banken die kunnen schalen om aanzienlijke inkomstenstromen te bieden, tot organisaties en retailers die digitale opties voor hun platform bekijken. Deze pandemie heeft een decennium aan digitale transformatie veroorzaakt in een paar maanden tijd.”

Verbeterde software-ontwikkeling
Wat ook naar voren komt in het onderzoek is een concurrentievoordeel, voortgekomen uit de voortdurende ontwikkeling en levering van nieuwe applicaties en diensten. Hieruit blijkt dat goed presterende organisaties in EMEA een efficiënter en effectiever ontwikkelingspercentage van applicaties hebben. Twee derde (66%) van de nieuwe applicaties haalt de productie in goed presterende organisaties***, vergeleken met 41% bij de ondermaats presterende organisaties****. Verder behaalt 70% van de applicatie-inspanningen de productie binnen het geplande tijdsbestek bij goed presterende organisaties, vergeleken met slechts 41% bij ondermaats presterende organisaties.

--------------------

* In opdracht van VMware interviewde Vanson Bourne in maart en april van 2020 in totaal 2.250 respondenten in EMEA: 750 zakelijke besluitvormers, 750 IT-besluitvormers en 750 app-ontwikkelaars. Alle respondenten zijn afkomstig van organisaties met ten minste 500 werknemers in private en publieke sectoren, inclusief maar niet beperkt tot IT, financiële diensten, detailhandel en groothandel, gezondheidszorg, onderwijs en overheid.

** “Improving Customer Experience and Revenue Starts With the App Portfolio”, een door Forrester Consulting uitgevoerd onderzoek in opdracht van VMware, interviewde in totaal 614 respondenten, bestaande uit Chief Information Officers en Senior Vice Presidents uit Noord-Amerika, EMEA en APAC. De respondenten waren afkomstig van organisaties met meer dan 2.500 werknemers in de financiële dienstverlening, gezondheidszorg, overheid, telco en detailhandel.

*** Goed presterende/hyper growth organisaties zijn organisaties die een jaarlijks groeipercentage van +15% in omzet hebben.

**** Ondermaats presterende/niet-groeiende organisaties zijn organisaties die een jaarlijkse groei van 0% of minder in omzet hebben.

VMware
Ron Grevink
Telefoon: 030 284 95 00
E-mail: rgrevink@vmware.com

Whizpr
Paul Maris / Milan Vaassen
E-mail: vmware@whizpr.nl
Laatste van VMware Nederland
Organisaties kiezen VMware Digital Workspace-oplossingen om remote-werken mogelijk te maken

VMware presenteert Cybersecurity Threat Report: aanzienlijke toename aanvallen en digitale inbraken in Nederland

VMware Nederla.. contact

Logo VMware Nederland

www.vmware.com/nl.html
VMware Nederla.. sociaal

VMware Nederla.. tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy