www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nl

Nieuw kennisplatform informeert digitaal werkend Nederland

Alkmaar, 29 juni 2020 - Digitale Wereld is een onafhankelijk kennisplatform dat digitaal werkend Nederland informeert over alle trends en ontwikkelingen op het gebied van informatiemanagement, data, Cyber Security en de nieuwste tools en apps. Young professionals delen via blogs, dashboards, podcasts en video’s hun kennis om zo anderen enthousiast te maken over moderne digitale mogelijkheden. Daarmee is Digitale Wereld een plek voor iedereen die zich bezighoudt met of interesse heeft in digitale ontwikkelingen in de breedste zin van het woord. De detacheringsorganisaties Breinstein en Trainee.nl zijn de initiatiefnemers achter het nieuwe kennisplatform.

Vanuit Breinstein of Trainee.nl volgen young professionals een traineeship bij toonaangevende opdrachtgevers in de publieke sector of het bedrijfsleven. Daarbij voeren zij opdrachten uit die in het teken staan van informatiemanagement, data en Cyber Security. Op het platform Digitale Wereld schrijven en spreken zij over de digitale themas’s en uitdagingen waar ieder individu of bedrijf mee te maken krijgt.

Kennis delen
Het kennisplatform biedt informatie over verschillende onderwerpen, zoals informatiemanagement, business analytics, data science, cyber security en tools en apps. Ivo Weel, directeur van Breinstein, licht toe: “Sinds informatie organisaties digitaal in- en uitgaat, is het managen van informatie nog belangrijker. Hoe vertaal je informatiebehoeften binnen de werk- en bedrijfsprocessen van een organisatie naar informatievoorziening? Daar geven we op Digitale Wereld een antwoord op. “Daarnaast beschikken organisaties over steeds meer data van hun doelgroep. De vraag die speelt, is dan ook: hoe zetten we deze data om in waardevolle kennis? Hoe benut je beschikbare data zo goed mogelijk en hoe interpreteer je bepaalde data?”, aldus Weel.

Veilig thuiswerken
Digitale criminaliteit is een van de grootste bedreigingen die het gebruik van digitale middelen met zich meebrengt. “Young professionals vertellen op Digitale Wereld over DDoS aanvallen, phishing mails en meer. En op het moment is het thema veilig thuiswerken ook erg actueel. Bovendien wordt er aandacht besteed aan nieuwe tools en apps. Veel tools en apps vergroten immers de efficiëntie en kwaliteit van de dienstverlening van organisaties.

Organisaties helpen
De young professionals bij Breinstein en Trainee.nl helpen door middel van hun kennis via het platform met digitale transformaties. Jaarlijks worden meer dan 120 talenten met een bachelor- of masterdiploma opgeleid tot professional binnen het werkveld van informatiemanagement, data én Cyber Security. Naast het opleidingsprogramma dat ontwikkeld is door toonaangevende universiteiten, voeren zij opdrachten uit bij verschillende opdrachtgevers in uiteenlopende profit en non-profit sectoren. Deze dienstverlening wordt door het hele land aangeboden vanuit de kantoren in Alkmaar, Utrecht en Rotterdam. In het verlengde daarvan is Digitale Wereld ontstaan. Iedere young professional heeft zijn of haar eigen specifieke en relevante ervaringen, maar altijd met hetzelfde doel: de digitale wereld nóg een stukje beter maken!

Bezoek www.digitalewereld.nl en ontdek alle blogs, podcasts en video’s.

Fotobijschrift: Nieuw kennisplatform informeert digitaal werkend Nederland

[einde persbericht]

Ga voor meer informatie naar www.digitalewereld.nl

Over Breinstein
Breinstein staat voor jong hoogopgeleid talent dat ervan overtuigd is dat digitale innovatie van groot belang is voor het succes van morgen. Breinstein richt zich op de communicatieve kant van IT waarbij ze een brug slaan tussen mens, proces en technologie. De verbinder binnen organisaties zoals een implementatie consultant, informatiemanager en functioneel beheerder.

Trainee.nl
Trainee.nl brengt jong hoogopgeleid talent samen met organisaties die willen verbeteren en innoveren. De traineeships richten zich opBusiness Analytics & Data Science en Cyber Security.
Laatste van Digitale Wereld
Nieuw kennisplatform informeert digitaal werkend Nederland
Digitale Werel.. contact

Logo Digitale Wereld

Digitale Werel.. sociaal

Digitale Werel.. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4