www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Ziggo GO nu ook beschikbaar voor Apple TV,  Android TV en Amazon Fire TV

De Ziggo GO app is voortaan te gebruiken via de verschillende platformen van Apple, Android en Amazon. Zo kunnen Ziggo-klanten met een tv- en internetabonnement televisieprogramma's, films en series kijken op het grote televisiescherm via Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV. Vanaf morgen kunnen Ziggo klanten de nieuwe app downloaden via de App Stores van Apple, Android en Amazon.

De nieuwe variant van de Ziggo GO app is te gebruiken op de Apple TV (4e generatie en nieuwer), een Amazon Fire TV Stick, of op mediaspelers- en smart televisies met geïntegreerde Android TV-software van o.a. Sony en Philips. De bediening gaat via de afstandsbediening van de mediaspeler of Smart TV. Het gebruiksmenu is vergelijkbaar met het bestaande Ziggo GO-platform: de gebruiker navigeert snel en eenvoudig door de content die Ziggo aanbiedt. De app ondersteunt het gebruik van de voice control-optie van de tv-platformen en de zoekfunctie in meerdere apps binnen dit platform.

Voor in huis
Kijken via deze platformen is bedoeld voor in huis, bijvoorbeeld om naast een mediabox van Ziggo te gebruiken op een tweede of derde televisie. Om gebruik te maken van Ziggo GO voor Apple TV, Android TV en Fire TV is een internet aansluiting van Ziggo vereist. In tegenstelling tot Ziggo GO voor draagbare apparaten* werkt Ziggo GO voor Apple TV, Android TV en Fire TV uitsluitend via een vaste Ziggo-internetverbinding in huis. Deze versie van de app werkt niet buitenshuis en ook niet in andere EU-landen. Met de Ziggo GO app voor mobiele apparaten blijft het mogelijk om films en series te downloaden, om deze onderweg of op vakantie in de EU-landen 'offline' te kijken. Dit is niet mogelijk met de Ziggo GO apps voor mediaspelers en televisies. Bekende Ziggo-functies zoals Replay TV, Live TV, TV Gids, Kijklijst, Movies & Series (XL) zijn binnen beide varianten van de app te gebruiken. Mediabox Next-bezitters kunnen via de nieuwe app ook opnames instellen en kijkprofielen gebruiken.

Alternate text

Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt VodafoneZiggo: "Dankzij de uitbreiding van Ziggo GO op deze platformen gaan tweede en derde beeldschermen nog beter deel uitmaken van het dagelijks huishouden. Met maandelijks meer dan 1,5 miljoen actieve gebruikers staat Ziggo GO samen met YouTube en Netflix al een paar jaar in de top 3** meest gedownloade en gebruikte video-apps. Dankzij deze uitbreiding op drie verschillende platformen bieden we onze diensten nog breder aan. Hand in hand met de vertrouwde Ziggo-functies zoals Replay TV, TV Gids, en Movies & Series (XL) blijft het aantal actieve en tevreden Ziggo-gebruikers groeien."

De afgelopen tijd is de Ziggo GO app voor Apple TV, Android TV en Fire TV uitvoerig getest door een testpanel van een paar duizend VodafoneZiggo-medewerkers en Ziggo-klanten. In de tussentijd is gebleken dat er veel vraag is naar deze apps. Klanten kunnen de nieuwe Ziggo GO app downloaden via de verschillende officiële App Stores. Zo kan Ziggo het gebruik en de technische werking op grote schaal ervaren en nog meer inzichten krijgen. Gelijk aan de testfase kunnen er vanuit Ziggo nog wijzigingen worden doorgevoerd in het aanbod van de dienst en zullen deze nieuwe apps frequent geüpdatet worden op basis van de ervaringen van gebruikers.
Alternate text
Minimale vereisten:
Apple TV: 4e generatie Apple TV (HD en 4K) minimaal TVOS versie 11 of hoger.
Android TV: minimaal Android TV OS 5.0 of hoger.
Mediaspelers zoals de NVIDIA Shield en Smart TV's met geïntegreerde Android TV van Sony en Philips.
Amazon Fire TV: alle Fire TV devices (Fire TV 1 stick 25 beelden per seconde)
Ziggo internetverbinding is vereist

*via iOS, Android, Win10 besturingssysteem of via de browser met ziggogo.tv
**Dutch Apps Market report, vanaf 2018 (bron: Telecompaper)
Laatste van Ziggo
Ziggo GO nu ook beschikbaar voor Apple TV,  Android TV en Amazon Fire TV

Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet

Ziggo tiende jaar op rij Beste Internetprovider van Nederland
Ziggo contact

Logo Ziggo

+31 (0)88 - 717 0 717
  pers@office.ziggo.nl
  www.ziggo.nl
Ziggo sociaal

Ziggo tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4