www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl

Corona-app automatiseert controlegesprekken

“Individuele controlegesprekken voeren is in hospitality- en evenementensector onhaalbaar”

Per 1 juli worden de mogelijkheden voor hospitality- en evenementenbedrijven om gasten te ontvangen verder verruimd. Controlegesprekken om te onderzoeken of klanten coronaverdacht zijn, blijven echter verplicht voor de grotere evenementen. Het Brabantse ICT-bedrijf WELYNQ introduceert daarom een corona-app voor hospitality- en evenementenbedrijven.

“Wanneer bedrijven zoveel gasten gaan ontvangen, kunnen ze onmogelijk klanten nog serieus bevragen over hun gezondheid”, zegt Van Grunsven. “De klanten zijn die gesprekken snel zat en ondernemers hebben meestal onvoldoende personeel om zulke gesprekken serieus te voeren.”

Gezondheidscontrole en contactonderzoek
De controlegesprek-app van WELYNQ moet uitkomst bieden. Het instrument is bedoeld om de gezondheidscontrole te vereenvoudigen en te versnellen. Daarnaast is het een instrument voor contactonderzoek en voor het real-time beheersen van de bezoekersaantallen zodat de ondernemer altijd binnen de kaders blijft van de geldende noodverordening.

De ontwikkelaars hebben een app gebouwd die vooral gebruiksvriendelijk wil zijn. De klant beantwoordt, na het scannen van een QR-code, op diens smartphone of op een tablet van de evenementlocatie vijf vragen over diens gezondheid. Die vragen zijn conform de richtlijnen van het RIVM en Koninklijke Horeca Nederland. Wanneer alle vragen zijn beantwoord, ontvangt de gebruiker een toegangsbesluit. Bij het verlaten van de locatie checkt de klant uit.

Onafhankelijk
Ondernemers zijn niet afhankelijk van de acceptatie van de app door gebruikers. Wanneer klanten zelf geen controlegesprek-app hebben geïnstalleerd, kan aan de poort of balie een tablet of computer aangeboden worden waarop die wel is geïnstalleerd. Het controle-instrument kan onafhankelijk van een gebruikersaccount worden ingezet.

Klanten die de app wel op hun smartphone hebben, kunnen die ook gebruiken voor contactonderzoek. De gebruiker beheert diens eigen data dan online. Er kan gekeken worden waar en wanneer evenementen zijn bezocht en of daar door andere gebruikers later nog besmettingen zijn aangemeld. Ook kan via de app een eigen besmetting aangemeld worden om medegebruikers te waarschuwen.

Privacy
Belangrijk vindt Van Grunsven dat er door WELYNQ geen persoonlijke data worden opgeslagen. Het invoeren van persoonlijke contactgegevens is optioneel. “We bewaren alleen anonieme data van de klant, tenzij we expliciet worden gevraagd om de klant te informeren”, zegt Van Grunsven daarover. “In principe bewaren we alleen locatie, datum, tijd en het toegangsbesluit. Alleen wanneer klanten op de hoogte gehouden willen worden over mogelijke besmettingen in het etablissement waar ze zijn geweest, laten ze contactgegevens achter. Maar die gegevens worden vernietigd 30 dagen nadat de gebruiker de app heeft verwijderd.

De controlegesprek app van WELYNQ wordt aangeboden in een abonnementsvorm. WELYNQ rekent geen opstartkosten en de eerste maand is gratis. Het abonnement is al beschikbaar vanaf 22,50 euro per maand. Het bedrijf biedt ook ondersteunende display- en voorlichtingsmaterialen die op locatie kunnen worden ingezet. Het pakket bestaat uit een opvallend vormgegeven statafel met voorlichtingsposter en een bijbehorende dispenser voor ontsmettingsvloeistof.
Laatste van WELYNQ
Corona-app automatiseert controlegesprekken
WELYNQ contact

Logo WELYNQ

WELYNQ sociaal

WELYNQ tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4