www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl

Overstappers meest tevreden over KPN

Consumenten die overstappen naar een andere provider blijken het meest tevreden over KPN. Ook andere providers die gebruikmaken van KPN diensten scoren goed. Dit blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Breedbandwinkel.nl in juni onder 15.000 overstappers. Nu veel huishoudens tot 1 juli nog contractvrij zijn in verband met prijsverhogingen stapt Nederland massaal over.

In het onderzoek is aan consumenten die overstappen naar een andere provider gevraagd hoe onder andere de installatie is verlopen en hoe internet en interactieve tv worden ervaren. Hieruit blijkt dat consumenten het meest tevreden zijn over KPN, met een totaalscore van 7.96.

Naast KPN scoren de merken XS4ALL, T-Mobile en Budget ook erg goed wat betreft algemene tevredenheid na een overstap. De providers XS4ALL en Budget maken beide grotendeels gebruik van KPN diensten, waaronder ook het interactieve tv platform.
Waar provider KPN vooral goed op scoort is installatie van het pakket wegens de gratis monteur, dit wordt beoordeeld met een 8.1. Na enige tijd geen monteurs te hebben ingezet wegens de corona-situatie, wordt apparatuur nu gewoon weer aangesloten door een installatiemonteur. Ook het internet-deel wordt goed beoordeeld met een 7.7, er worden nauwelijks storingen ondervonden.
Ook kabelaar Ziggo scoort goed op installatie met een 7.4. Hierbij is vooral de snelle levertijd een pluspunt.

Totaalcijfer per provider
  1. KPN: 7.96
  2. XS4ALL: 7.49
  3. T-Mobile: 7.39
  4. Budget: 7.36
  5. Ziggo: 7.09
  6. Tele2: 7.06
  7. Youfone: 6.77
  8. Online: 6.35
Momenteel stappen veel consumenten over naar een andere provider in verband met prijsverhogingen per 1 juli. "Waar bij zorgverzekeringen en energie december geldt als overstapmoment, zijn mei en juni dit geworden voor internet en tv." stelt Peter van Wezel, directeur van internetvergelijker Breedbandwinkel.nl.
Dit blijkt ook uit cijfers van vereniging COIN, de organisatie die de overstapservice faciliteert tussen providers. Vorig jaar was juni de drukste overstapmaand van het jaar met ruim 21.000 overstappers in één maand.

De verwachting is dat ook in juli nog veel consumenten zullen overstappen wanneer men de prijsverhoging voor het eerst werkelijk op de factuur ziet. Het grootste deel van Nederlandse de huishoudens is namelijk contractvrij omdat zij al meerdere jaren klant zijn bij dezelfde provider. Hierdoor kunnen zij op elk moment overstappen.

Ook het thuiswerken heeft zijn uitwerking op het aantal overstappers afgelopen maanden. "Sinds men door de corona-situatie meer thuis is gaan werken is er een forse toename in oriënterende consumenten. In vergelijking met vorig jaar zien wij sinds maart 46% meer postcodechecks en overstappers."
Opvallend is dat nu bij thuiswerken vaker wordt gekozen voor een wat meer premium-internetprovider. "Wij zien een duidelijke verschuiving van prijsvechters naar de wat duurdere internetproviders met betere dienstverlening. Men lijkt juist nu echt te kiezen voor wat meer kwaliteit", stelt van Wezel.
Laatste van Breedbandwinkel.nl
Overstappers meest tevreden over KPN

Online.nl verhoogt prijzen VDSL, maar maakt glasvezel goedkoper

Ziggo verhoogt tarieven per 1 juli
Celonis stelt Carl Maas aan als nieuwe country manager Benelux

Tectrade wordt TTNL, Take IT To The Next Level!

Global Talk neemt Tolken Select over

'Fervente Verzamelaars' tentoonstelling bij het CODA Cultuurhuis te Apeldoorn

TIE Kinetix Presenteert FLOW Partner Automation Versie 2.0
Shippeo Partners with SAP to Bring Real-time and Predictive Information to Transportation for SAP Logistics Business Network