www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: LEWIS

Datto benoemt Radhesh Menon als nieuwe Chief Product Officer

Amsterdam, 29 juni 2020 - Datto, Inc., wereldwijde leverancier van cloudgebaseerde software- en technologieoplossingen geleverd via MSP's (Managed Service Providers), verwelkomt Radhesh Menon als Chief Product Officer (CPO) bij het uitvoerend managementteam. In nauwe samenwerking met Datto's Senior Executive Team en de Raad van Bestuur houdt Menon toezicht op de wereldwijde productontwikkeling. Daarnaast gaat hij een productstrategie ontwikkelen ter ondersteuning van MSP's en de MKB's die zij bedienen.

Recentelijk bekleedde Radhesh de functie van CMO bij Robin.io. Daarvoor was Menon General Manager bij Red Hat. Hier bezorgde hij de OpenStack-activiteiten een vliegende start, waarmee het bedrijf marktleider werd op het gebied van open cloudinfrastructuur. Voordat hij bij Red Hat werkzaam was, was hij in dienst bij Microsoft. Hier bekleedde hij verschillende leiderschapsfuncties binnen de business units Azure, Windows Server, Exchange Server en Windows desktopproducten en -technologieën.

"Dit is een cruciaal moment voor MSP's om hun waarde te definiëren in een veranderend landschap. Datto levert belangrijke producten en de beste productroadmap in de MSP-branche", aldus Tim Weller, CEO van Datto. "In een competitief veld van topkandidaten sluit Radhesh het best aan bij de Datto-visie van een echt geïntegreerde set van MSP-gerichte producten die gemakkelijk te gebruiken zijn voor het runnen van hun eigen bedrijf en voor klanten over de hele wereld. Ik kijk uit naar de nieuwe perspectieven die zijn leiderschap ons productteam zal brengen."

Product update Datto RMM 8.4.0
Menon heeft het startschot gegeven van de allereerste Datto MSP Technology Day die 25 juni plaatsvond. Dit virtuele evenement was gewijd aan de tools en technologieën die zorgen dat MSP's succesvol zijn én blijven. Het evenement bood een diepgaand inzicht in het productportfolio van Datto, met inbegrip van de nieuwste Datto RMM 8.4.0. Hierbij wordt een integratie met Datto Continuity geïntroduceerd om de bedrijfsvoering te stroomlijnen en snel herstel van klantgegevens mogelijk te maken. Deze nieuwe integratie maakt van Datto RMM de meest efficiënte oplossing voor monitoring en beheer op afstand voor MSP's die gebruik maken van Datto Continuity-producten. Deze oplossing ondersteunt MSP's om nu rechtstreeks vanuit de Datto RMM-console servers te configureren, back-ups te maken van servers en servers te herstellen.

"De wereldwijde pandemie vestigde de aandacht op het belang van de overstap naar de cloud. Ook benadrukt dit het vertrouwen van lokale bedrijven in IT-deskundigen om belangrijke beslissingen te nemen in chaotische tijden", aldus Menon. "Ik ben blij om bij Datto aan de slag te gaan tijdens deze unieke tijd en het startschot te geven voor een typisch Datto-evenement waar het bedrijf de MSP-gemeenschap samenbrengt om groeikansen te ontdekken."

Menon heeft een Master in Business Administration (MBA) behaald aan de University of Rochester (New York, VS). Hij behaalde ook een bachelordiploma in de natuur- en technische wetenschappen aan de Bharathiar University in Coimbatore (India).

Over Datto
Als toonaangevende leverancier van cloud-gebaseerde software- en technologieoplossingen, geleverd door Managed Service Providers (MSP's), stelt Datto dat er geen grenzen zijn aan wat kleine en middelgrote bedrijven kunnen bereiken met de juiste technologie. Datto biedt oplossingen op het gebied van Unified Continuity, Networking en Business Management en heeft een uniek ecosysteem van MSP-partners gecreëerd. Deze partners leveren Datto-oplossingen aan meer dan één miljoen bedrijven over de hele wereld.

Het hoofdkantoor van Datto is gevestigd in Norwalk (Connecticut, VS). Verder heeft Datto wereldwijde kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Denemarken, Duitsland, Canada, Australië, China en Singapore.

Meer informatie is te vinden op datto.com.

Mediacontact Datto
Shoba V. Lemoine
communications@datto.com

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Linda van Helden of Tessa Meusen van LEWIS
E-mail: DattoNL@teamlewis.com
Laatste van Datto
Datto benoemt Radhesh Menon als nieuwe Chief Product Officer

Datto integreert met Intel®: beheer op afstand op basis van Intel vPro®-technologie

Datto organiseert zijn grootste Europese conferentie voor Managed Service Providers ooit
Datto contact

Logo Datto

EMEApartners@datto.com
  www.datto.com
Datto sociaal

Datto tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4