www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau

Koen Aarns en Martijn Keizer (Bluetick) beste jonge ondernemers van 2020

Koen Aarns (24) en Martijn Keizer (24) zijn met Bluetick door ondernemersplatform Sprout uitgeroepen tot beste jonge ondernemers van Nederland. Op donderdag 25 juni liet Bluetick in de finale van de Sprout 25 onder de 25-award de twee andere finalisten achter zich: Waterweg en Aquablu.

Bluetick werkt aan een nieuw type zoekmachine voor advocaten en fiscalisten, waarmee zij sneller en intuïtiever jurisprudentie kunnen vinden. Het foundersteam bestaat naast Aarns en Keizer uit Kasper Kooijman (27) en Thijs Kranenburg (25).

Jury lovend
‘De ondernemers achter Bluetick lossen een belangrijk probleem op voor hun klanten – tijdgebrek – met de inzet van nieuwe technologie’, zegt juryvoorzitter Philip Bueters over de winnaars. ‘Koen Aarns en zijn team hebben een goed doordacht businessplan, en hun ondernemerschap en de taakverdeling binnen het team zien er heel solide uit.’

Investeerder aan boord
Dat de startup in zijn relatief korte bestaan al een investeerder als Henq achter zijn plannen heeft gekregen, en al heel vroeg pilots draaide met zowel grote advocatenkantoren als eenpitters, noemt hij ook een goed teken. Aarns was blij verrast met het winnen van de award. Hij ziet het als een ‘bevestiging dat we juiste richting opgaan’.

Waterweg
De twee runners-up maakten ook indruk op de jury, met daarin naast Bueters ook Heleen Dura-Van Oord (Peak Capital, Future Food Fund), Manon van Essen (Magioni, 25 onder de 25-veteraan) en Mathijs Gast, met Ciphix winnaar van 2019.

Eva Aarts (22) en compagnon Wies van Lieshout maken met Waterweg circulaire waterdoorlatende tegels van baggerspecie. De jury: ‘Zo lossen ze in één klap twee grote problemen op. Indrukwekkend hoeveel partijen uit de aannemerij en overheid Eva en haar compagnon voor hun grote ambitie hebben weten te winnen. Zodra hun tegels er klaar voor zijn, moet het geen probleem zijn om de wereld ermee te verduurzamen.’

Aquable
Marnix Stokvis (24,Marc van Zuylen hebben binnen Aquablu een intelligent waterfilter ontwikkeld waarmee ze in het Westen de strijd aangaan tegen flessenwater en uiteindelijk de hele wereld willen voorzien van veilig drinkwater. ‘Superondernemend hoe ze bestaande technologie doorontwikkelen tot een aantrekkelijk product waarvoor ze na een zekere ontdekkingstocht de meest kansrijke markt voor hebben bepaald’, aldus juryvoorzitter Bueters.

Over de 25 onder de 25
De prijs voor Beste Jonge Ondernemer is onderdeel van de 25 onder de 25-lijst die Sprout jaarlijks publiceert. In juni presenteerde het platform voor de vijftiende keer zijn lijst met veelbelovende ondernemers onder de 25 jaar. Door pitches wordt telkens bepaald wie zich de Beste Jonge Ondernemer mag noemen, een titel die in het verleden werd veroverd door onder anderen Thijs Verheul (United Wardrobe), Alex Dings (BitSensor) en Bart Oosterholt van SocialDeal.

Voor vragen over Sprout, de 25 onder de 25-verkiezing of de winnaars kunt u contact opnemen met hoofdredacteur Remy Ludo Gieling (06-41871034).
Laatste van Sprout
Koen Aarns en Martijn Keizer (Bluetick) beste jonge ondernemers van 2020
Sprout contact

Logo Sprout

Sprout sociaal

Sprout tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4