www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

Pilot digitale huisartsenpostsuccesvol afgerond

De pilot met de digitale huisartsenpost Spreekuur.nl is succesvol afgerond. Spreekuur.nl werd in maart in de regio Eemland versneld gelanceerd vanwege de coronacrisis en in regio Rijnmond een maand later.

Met Spreekuur.nl kunnen circa 1,3 miljoen inwoners uit de genoemde regio’s het digitale consult zelf voorbereiden. Hiervoor doorlopen ze gevalideerde triage- en anamnesevragen en kunnen ze een foto toevoegen.Dit scheelt werk voor de huisarts en de triagist. Daarnaast blijft het contact voor patiënten persoonlijk, omdat ze advies krijgen van huisartsen uit de regio.

Lancering
Sinds de lanceringen in de regio Eemland en Rijnmond namen in totaal 4000 patiënten een consult af. In de piekperiode van corona was 40 procent van deze consulten gerelateerd aan COVID-19.Daarnaast maakten patiënten vooral gebruik van Spreekuur.nl voor huidklachten, wonden, kneuzingen en oogklachten. De Net Promotor Score (NPS) van Spreekuur.nl kwam in de afgelopen periode uit op 59 procent. DezeNPSmeet in welke mate een dienst wordt aanbevolen, in dit geval door patiënten aan andere patiënten. Met 59 valt Spreekuur.nl in de categorie van hoogst scorende organisaties. Ook de betrokken verzekeraars, Zilveren Kruis en VGZ, zijn enthousiast over Spreekuur.nlen de oplossing die het biedt voor de tekorten bij triagisten en huisartsen

Dianne Jaspers, medisch directeur Huisartsen Eemland: “We zijn heel tevreden over de behaalde resultaten en de positieve reacties van patiënten. Met Spreekuur.nl stellen we de patiënt echt centraal. Het doel is: kortere wachtduur, efficiënte consulten en minder fysieke consulten omdat we patiënten reistijd besparen.”

Voor meer informatie over dit persbericht, neem contact op met:Rutger Huizenga,Communicatie Spreekuur.nl, info@spreekuur.nu,06-52519583 of bekijk de website: spreekuur.nlen de site van Huisartsenpost Eemland.

Over Spreekuur
Spreekuur is een initiatief van Topicus, de ICT-leverancier die zorgt voor een veilige uitwisseling van gegevens voor 60 procent van de huisartenposten in Nederland, en DigiDok; de organisatie die de gezondheidszorg voor zorgverleners en zorgbedrijven innoveert en medische behandelpaden digitaliseert. Spreekuur is academisch gevalideerd in samenwerking met het Universitair Medisch CentrumUtrecht (UMCU) en The Healthcare Innovation Center (THINC.)
Laatste van Spreekuur.nl
Pilot digitale huisartsenpostsuccesvol afgerond
Spreekuur.nl contact

Logo Spreekuur.nl

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4