www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: Franssen Communicatie

Diamanti in Europa commercieel versterkt

Amsterdam, juni 2020 – De Europese vestiging van Diamanti versterkt zich met een commerciële medewerker.  Friso Heddema gaat als Sales Director vanuit het Amsterdamse kantoor de Diamanti-technologie ’Kubernetes on bare metal’ promoten bij partners en prospects in Noord-Europa.

Na zijn studie is Friso Heddema aan de slag gegaan bij een start-up. De snelheid waarmee beslissingen worden genomen, de zelfredzaamheid van de organisatie en de gevarieerdheid van de projecten spraken hem zeer aan. Toch bleef hij zoeken naar uitdagingen met meer technische complexiteit. Die vond hij bij het softwareonderdeel van HPE, dat later is overgegaan naar Micro Focus. In vijf jaar leerde hij veel over: apps; data; netwerken; gebruiksgemak; betrouwbaarheid; beveiliging; toegankelijkheid en transparantie. Nu, bij terugkeer naar een start-up/scale-up en wijzer geworden door kennis en ervaring, wil hij de brug slaan tussen de CEO, die steeds meer wil en de CIO, die het maar even moet ’fixen’.

”De vraag naar IT blijft maar toenemen”, zegt Heddema en vervolgt: ”meer data; meer datacenters; dikkere kabels; toenemende snelheid en complexiteit. Heeft je tandenborstel nog geen WiFi? Waarom niet? Het zal nog wel een stukje gekker worden, voordat we eens gaan stilstaan bij de vraag waarom we dit allemaal doen”. Hij is van mening dat we met minder moeite meer prestaties moeten halen uit de ’zware’ transactionele en analytische systemen, waar tot dusver de focus alleen lag op betrouwbaarheid. ”Diamanti draagt daar een steentje aan bij”, aldus Friso Heddema. ”We leveren de meest efficiënte oplossing voor de nieuwe “google” manier van applicaties draaien: Kubernetes. Dus geen overbodige virtualisaties en geen overbodige complexiteit, maar op betrouwbare en efficiënte wijze containers met software en data uitrollen en activeren.”

Over Diamanti
Diamanti levert het enige, voor enterprise Kubernetes ontwikkelde platform met geïntegreerde functionaliteit, gericht op on-premise en public cloud omgevingen. Het biedt infrastructuurarchitecten, IT-manager en applicatiebeheerders prestaties, eenvoud, beveiliging en bedrijfsgerichte functies voor het snel operationeel in gebruik nemen van cloud-native applicaties. Diamanti voorziet de afnemers in de bedrijfsomgeving van een oplossing met de laagste TCO (Total cost of ownership) bij het toepassen van de meest veeleisende bedrijfsapplicaties. De onderneming heeft een hoofdkantoor in San Jose, Californië. Diamanti is opgericht met de financiële ondersteuning van de investeringsmaatschappijen ClearSky, CRV, Engineering Capital, Goldman Sachs, GSR Ventures, Northgate Capital, Threshold Ventures (voorheen DFJ Venture), en Translink Capital. Het Europese kantoor van Diamanti is gevestigd aan de Strawinskylaan 4117 in Amsterdam.  Voor meer informatie bezoek: www.diamanti.com of volg: @DiamantiCom

Ook kan contact worden opgenomen met:

Erikjan Franssen
Vice President EMEA
Diamanti Inc.
erikjan@diamanti.com
Laatste van Diamanti
Spektra 3.0: eerste Kubernetes beheerplatform voor stateful applicaties

Diamanti in Europa commercieel versterkt

Onderzoek toont dat public cloud bij I/O intensieve applicaties duur kan uitpakken

Logo Franssen Communicatie
Diamanti contact

Logo Diamanti

diamanti.com
Diamanti sociaal

Diamanti tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4