Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Yellow Communications

CBG draagt IT-beheer over aan Solvinity

AMSTERDAM, 25 juni 2020 – Solvinity, leverancier van Secure Managed IT Services, neemt het IT-beheer over van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG). Solvinity begeleidt de overstap van de IT-infrastructuur van het CBG naar het Overheidsdatacenter (ODC Amsterdam) en neemt het beheer op zich van de digitale werkomgeving. Het CBG in Utrecht behoudt de volledige regie. De eerstelijnsondersteuning van de werkomgeving verzorgt partner Call2, onder regie van Solvinity.

Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen reguleert als onafhankelijke autoriteit de kwaliteit, werking en veiligheid van medicijnen. “Iedereen die in Nederland een medicijn gebruikt, moet daarop kunnen vertrouwen”, vertelt Joris Kampmeijer, CIO bij het CBG. “Daarom beoordelen we medicijnen om te bepalen of ze op de markt mogen komen, bewaken we de bijwerkingen en risico's en stimuleren we goed gebruik van medicijnen: dat is de kern van ons werk.”

Om zijn maatschappelijke opdracht goed in te vullen, wil het CBG snel en flexibel kunnen vernieuwen. In 2016 besloot de organisatie daarom dat het niet langer efficiënt was om alle infrastructuur in eigen beheer te ontwikkelen. “We wilden uitbesteden om te kunnen innoveren”, stelt Kampmeijer. Het CBG wilde datacenters van eigen bodem en stelde als voorwaarde dat het ook na de uitbesteding zelf de regie over zijn IT kon blijven voeren. Daarnaast moest de partner kunnen garanderen dat het CBG volledig voldoet aan de Baseline Informatiebeveiliging Rijksdienst (BIR).

Hans van den Broek, CEO van Solvinity, is trots dat zijn organisatie deze opdracht uit mag voeren. “Het is goed te weten dat we op security, kwaliteit én prijs het beste aanbod kunnen doen. Maar ik ben vooral ook gelukkig met het feit dat het CBG in ons een goede partner ziet voor de lange termijn.” Het CBG wil toekomstbestendig opereren en zoekt daarvoor een combinatie van bewezen, maar ’state of the art’ technologie, met de flexibiliteit om te kunnen blijven innoveren. “Dat is een combinatie waar wij graag in uitblinken”, aldus Van den Broek.

Het traject is begeleid door adviesbureau Quint. De overeenkomst van CBG met Solvinity is inmiddels getekend. Solvinity doorloopt met het CBG in de komende weken eerst een inventarisatie- en validatiefase om alle wensen, eisen en verwachtingen in detail uit te werken. Vervolgens wordt de gehele IT-infrastructuur van het CBG, inclusief data, applicaties en de werkomgeving, voor 1 december 2020 ondergebracht in het ODC Amsterdam, waarna Solvinity de omgeving onder regie van CBG beheert.

Over Solvinity
Solvinity levert Secure Managed IT Services in de public, private en hybrid cloud voor organisaties met hoge beveiligingseisen. De diensten van Solvinity bestaan onder meer uit innovatieve cloud solutions, outsourcing, managed hosting en werkplekoplossingen zoals Lango Workspace. Voor organisaties die zelf software ontwikkelen biedt Solvinity oplossingen zoals Integrated Delivery en ‘Stretched’ DevOps. De organisatie onderscheidt zich met zeer hoge standaarden voor cybersecurity en certificeringen volgens nationale en internationale normen als ISO 27001, ISO 14001, ISO 9001, SOC 1, SOC 2 en NEN 7510. Solvinity levert diensten aan onder andere de (rijks-)overheid, waaronder het ministerie van Justitie en Veiligheid, gemeenten en toonaangevende organisaties in de financiële en zakelijke dienstverlening, waaronder Trans Link Systems (OV-chipkaart), TNO, ING Bank, Ahold en ONVZ. Solvinity heeft ruim 250 medewerkers, verspreid over vier vestigingen in Amsterdam, Assen, Amersfoort en Den Bosch. In 2019 haalde het bedrijf een jaaromzet van 47,8 miljoen euro. Kijk voor meer informatie op www.solvinity.com, of volg Solvinity op Twitter en LinkedIn.

Voor meer persinformatie
Solvinity Persdesk
Marlieke Tijman
solvinity@yellow-communications.com
www.solvinity.com
Laatste van Solvinity
CBG draagt IT-beheer over aan Solvinity

Solvinity lanceert Lango Workspace

Solvinity lanceert Security Awareness Service

Logo Yellow Communications
Solvinity contact

Logo Solvinity

Volkert Deen
  solvinity@yellow-communications.com
  www.solvinity.com
Solvinity sociaal

Solvinity tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4