Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Lubbers De Jong

Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie of is hiermee aan het testen

AMSTERDAM - 25 juni 2020 - Interxion, toonaangevende aanbieder van carrier- en cloud-neutrale colocatie datacenterdiensten in Europa, en onderdeel van Digital Realty, maakt vandaag de resultaten bekend van een onderzoek naar het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) in Europa. Hieruit blijkt onder andere dat bijna twee derde van de ondernemingen (61,7 procent) actief gebruik maakt van een vorm van AI, of hiermee aan het testen is. Hoewel de aanpak per sector verschilt, is het voor ondernemingen nog steeds van cruciaal belang om hun IT-omgevingen te optimaliseren voor optimale implementatie. Voor het onderzoek zijn 2100 IT-beslissers van organisaties uit acht Europese landen ondervraagd. De respondenten zijn werkzaam in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken en Zweden.

Uit de resultaten blijkt dat de routekaarten voor AI-implementaties in de komende twee jaar concreet zijn uitgestippeld. In 2022 is 32,5 procent van de ondernemingen voornemens om AI te gebruiken in een operationele toepassing. Daarnaast verwacht nog eens 18,1 procent verschillende AI-toepassingen te gaan gebruiken. Ongeveer een derde (31,1 procent) geeft aan te zullen gaan testen met AI in hun organisaties.

"Naarmate de samenleving steeds verder digitaliseert, groeit de belangstelling voor AI", aldus Giuliano Di Vitantonio, chief marketing and strategy officer bij Interxion, onderdeel van Digital Realty. "De AI-revolutie is ontstaan doordat de techniek processen weet te automatiseren, nieuwe strategische inzichten kan opleveren, innovatie laat versnellen en de ervaringen van klanten verbetert, en Europese organisaties beginnen toepassingsvormen in toenemende mate te adopteren. Naarmate het gebruik van AI-toepassingen groeit, groeit ook het belang van een adequate infrastructuur. Die is cruciaal om dergelijke applicaties naar behoren te blijven ondersteunen".

Uit het onderzoek blijkt verder dat de infrastructuurvereisten voor een succesvolle implementatie van AI-toepassingen verschilt per industrie. Europese organisaties die actief zijn in de financiële sector, de energiesector en de gezondheidszorg richten zich bijvoorbeeld veel meer op interne oplossingen of samenwerking met regionale aanbieders (40,6 procent), terwijl de verwerkende industrie (41,6 procent) gebruik maakt van de producten van de publieke cloudproviders.

Hoewel de benadering per industrie verschilt, is het duidelijk dat het optimaliseren van de infrastructuur van universeel, en cruciaal belang is. Besluitvormers zijn op zoek naar infrastructuuroplossingen waarmee de belangrijkste knelpunten voor adoptie worden opgelost. Hierbij valt te denken aan onberekenbare kosten, beschikbaarheid van geoptimaliseerde IT-apparatuur en van ervaren personeel. Colocatiefaciliteiten zoals die van Interxion bieden ondernemingen de mogelijkheid om de kosten te beheren en tegelijkertijd de krachtige infrastructuur te leveren die nodig is om AI grootschalig in te zetten.

"De enorme rekenkracht die vereist is voor AI trainings- en rekenmodellen, wordt gegenereerd in ultramoderne faciliteiten die op het gebied van stroom- en koelcapaciteit zijn geoptimaliseerd. De meeste organisaties zijn er niet op ingericht om zulke faciliteiten zelfstandig te bouwen en beheren. Daarom maken steeds meer organisaties gebruik van colocatie-datacenters van derden, zoals die van Interxion," aldus Di Vitantonio.

Het Artificial Intelligence in Europe onderzoek is uitgevoerd door het onderzoeksinstituut Research in Action in januari en februari 2020. Alle respondenten zijn werkzaam bij organisaties met tussen de 5.000 en 50.000 werknemers.

Over Interxion
Interxionis een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, en bedient een breed scala aan klanten vanuit 50 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 9 datacenters in de regio Amsterdam. Sinds begin dit jaar is Interxion onderdeel van Digital Realty (NYSE: DLR). Deze organisatie ondersteunt de datacenter-, colocatie en interconnectie-strategieën van organisaties in Amerika, EMEA en APAC. Voor meer informatie over Digital Realty kunt u terecht op www.digitalrealty.com.

Noot: het originele, engelstalige persbericht is hier te vinden.
Laatste van Interxion
Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Logo Lubbers De Jong
Interxion contact

Logo Interxion

+ 31 (0) 20 880 77 00
  nl.info@interxion.com
  www.interxion.com/nl
Interxion sociaal

Interxion tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4