www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Whizpr

Salesforce-partnership en investering in Tanium zorgen voor een nieuwe kijk op servicemanagement voor werknemers in een steeds meer op afstand werkende wereld

Utrecht, 25 juni 2020 - Tanium, leverancier van unified endpoint management en beveiliging ontwikkeld voor veeleisende IT-omgevingen, kondigt een strategische samenwerking met Salesforce aan. Het partnership wordt ondersteund door een nieuwe investeringsronde, met strategische investering door Salesforce Ventures om servicemanagement voor werknemers te herzien. Deze investering brengt Tanium’s waardering op 9 miljard dollar en wordt gebruikt om de samenwerking te versnellen en Tanium’s marktleiderschap in unified endpoint management en security te versterken.

In de laatste paar maanden heeft er een verschuiving plaatsgevonden in de manier waarop organisaties en hun werknemers werken. In deze nieuwe digitale, work-from-anywhere wereld heeft een explosie van onbeheerde endpoints, toenemende cyberaanvallen en overweldigde VPN’s IT-teams tot het uiterste gedreven. Nu meer dan ooit hebben organisaties effectieve employee service-oplossingen nodig die hen in staat stellen de productiviteit van werknemers te verbeteren en risico’s te verlagen.

Tanium’s best-in-class data-, unified endpoint management- en security-mogelijkheden, in samenwerking met Salesforce’s robuuste ontwikkelplatform, workflow-mogelijkheden en third-party ecosysteem, ondersteunen een nieuwe manier van servicemanagement voor werknemers in een wereld waarin we steeds meer op afstand werken. Binnen deze samenwerking zet Salesforce de kracht van het Tanium-platform in om IT-teams uitgebreide zichtbaarheid en controle van de endpoints van hun medewerkers te geven.

Met Tanium hebben gezamenlijke klanten de mogelijkheid om:
  • IT-assets betrouwbaar te beheren
  • Proactief incidenten te herstellen
  • IT-leiders te ondersteunen in het maken van keuzes op basis van real-time, accurate en uitgebreide endpoint-data
  • De productiviteit van werknemers en helpdesk-engineers te verbeteren
“Met de verplaatsing naar een volledig digitale, work-from-anywhere wereld waarin werknemers via hun persoonlijke internetverbinding connectie maken met het bedrijfsnetwerk, is het nog belangrijker dat IT kan garanderen dat de apparaten van werknemers veilig, gepatched, geüpdatet en compliant zijn”, zegt Sarah Franklin, EVP en GM, Platform, Trailhead en AppExchange bij Salesforce. “Organisaties moeten investeren in de juiste IT-infrastructuur om te garanderen dat hun technologische assets stabiel en veilig zijn. Ik ben verheugd samen te werken met Tanium om een employee-service-oplossing te ontwikkelen die IT-automation versnelt en werknemers in staat stelt hun beste werk te leveren.”

“Walmart is een organisatie meer 2,3 miljoen werknemers in 12.000 winkels over de gehele wereld”, zegt Doug McMillon, President en CEO van Walmart Inc. “Toen de pandemie ons raakte was het ongelooflijk om te zien hoe onze werknemers daarop reageerden en hoe onze technologie die reactie mogelijk maakte - specifiek onze transitie naar nieuwe manier van virtueel werken. Wat we ondervonden toen we startten met werken vanaf andere locaties was dat het ons hielp onze focus te behouden op de dingen die de grootste impact hadden op onze klanten. We konden niet alleen eenvoudig ons werk blijven doen, we bloeiden ook echt op. Ik ben blij dat we partners hadden zoals Salesforce en Tanium die onze tech-teams hielpen dat mogelijk te maken op een veilige manier.”

De samenwerking met Salesforce toont Tanium’s toewijding aan het leveren van grote waarde aan zijn klanten. Tanium’s visie is om organisaties te helpen de kracht van het Tanium-platform te gebruiken om IT-complexiteit te verkleinen, efficiëntie te vergroten en IT-operations- en security-teams op elkaar af te stemmen.

Tanium kijkt uit naar de samenwerking met Salesforce aan een gezamenlijke servicemanagement-oplossing voor werknemers. Meer nieuws volgt in november 2020.

Over Tanium
Tanium biedt een bewezen platform voor endpoint visibility en controle die de manier waarop organisaties hun computing-apparaten beheren en beveiligen transformeert met ongekende snelheid en flexibiliteit. Veel van de grootste en meest ontwikkelde bedrijven ter wereld, inclusief meer dan de helft van de Fortune 100, top retailers, financiële instellingen en vier divisies van de Amerikaanse strijdkrachten vertrouwen op Tanium voor het maken van belangrijke beslissingen, om efficiënt en effectief te kunnen opereren en bestand te zijn tegen verstoringen. Tanium neemt de 7e plek in op de Forbes-lijst van ‘Top 100 Private Companies In Cloud Computing For 2019’ en de 10e plek op de FORTUNE-lijst van de ‘100 Best Medium Workplaces’. Ga voor meer informatie naar www.tanium.com en volg ons op LinkedIn en Twitter.

Tanium
Brooke Hamilton

Whizpr
Paul Maris / Martine Korthals
Tel: 0317 – 410 482
E-mail: tanium@whizpr.nl
Laatste van Tanium
Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

IT hygiëne: investeer in meer inzicht, niet in meer tools

Tanium-experts voorspellen trends van 2021
Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
Tanium contact

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.