www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Wisse Kommunikatie

Panasonic Toughbook A3: robuuste en krachtige 10,1” Android-tablet

De Toughbook A3 wordt ondersteund door Panasonic COMPASS 2.0, de suite van enterprise managementtools voor Android Toughbook-apparaten

Panasonic heeft het Android-assortiment verder uitgebreid met de lancering van de Toughbook A3: een robuuste tablet met een 10,1 inch display. Omdat bedrijven steeds meer gebruikmaken van Android voor hun robuuste mobiele tablets of handhelds, is de Toughbook A3 perfect voor onder andere hulpverleners, nutsbedrijven, buitendienstmedewerkers, transport- en logistieke bedrijven en voor werknemers in de auto-industrie.

De robuuste Toughbook A3 heeft een stevige batterijduur van 9 uur1 (met standaardbatterijen) en 15,5 uur met optionele uitbreidingsbatterijen met dubbele batterijcapaciteit en een altijd duidelijk en helder leesbaar scherm. De Toughbook A3 is geschikt voor continu gebruik in alle licht- en weersomstandigheden. De tablet heeft bovendien flexibele poortmogelijkheden die kunnen worden geconfigureerd op basis van de behoeften van de mobiele werknemers. Het apparaat ondersteunt ook Panasonic COMPASS 2.0, de enterprise managementtools-suite voor de robuuste Android-tablets en -handheldapparaten van Panasonic Toughbook.

"Als opvolger van de populaire Toughbook A2, is de A3 nog robuuster, krachtiger en nog langer operationeel dan zijn voorganger", aldus Jan Kaempfer, General Manager of Marketing voor Mobile Solutions Business Division - Europa. "De Toughbook A3 is een kant-en-klaar apparaat voor mobiele werknemers in magazijnen en bestuurders van vorkheftrucks, buitendienstmedewerkers, onderhoudstechnici en mechanici in de auto-industrie die geschikte apparatuur nodig hebben voor diagnostiek, gegevensbeheer en operationele controles, en voor hulpverleners die een veilige en effectieve mobiele computeroplossing nodig hebben."

Robuuster dan ooit
De Toughbook A3 is ontworpen om mobiele werkers te ondersteunen bij het uitvoeren van zware taken in het veld. Het apparaat is water- en stofbestendig (IP65) en getest op valbestendigheid tot op een hoogte van 1,5 meter. Dankzij het Android™ 9 Pie-besturingssysteem en de nieuwste Qualcomm® Octa-Core SDM660 CPU (1,8 GHz-2,2 GHz) met 4GB geheugen en een verhoogde 64GB eMMC-opslag, is de ondersteuning op lange termijn gegarandeerd.

Duidelijke en heldere display
Het 10,1 inch display (1920x1200) is ontworpen voor eenvoudig gebruik en optimale leesbaarheid, zowel buiten als binnen. Het 10-punts capacitieve touchscreen display kan, zelfs in de regen, met de hand, met handschoenen of met een styluspen worden bediend voor nauwkeurige aantekeningen of voor het verzamelen van handtekeningen. Het apparaat bevat ook een camera en een microfoon aan de voorzijde en een camera met flits aan de achterzijde voor documentatie.

Flexibel voor zakelijke doeleinden
De tablet wordt geleverd met een uitgebreide set van zakelijke interfaces, waaronder USB Type-C® (USB 3.0) en USB Type-A (USB 2.0). Drie verschillende aanpasbare gadgetpoorten, die verkrijgbaar zijn in vijf verschillende combinaties, maken het mogelijk het apparaat aan te passen aan de zakelijke behoeften, waaronder een optionele smartcardlezer, barcodelezer of een extra USB Type-A (USB 2.0).

De Toughbook A3 kan worden gebruikt in voertuigen dankzij een voertuigdock. Het biedt uitstekende communicatiemogelijkheden dankzij Bluetooth 5.0 voor een snellere gegevensuitwisseling of communicatie over langere afstanden. Het apparaat ondersteunt ook WLAN IEEE802.11 a/b/g/n/ac/d/h/i/r/k/v/w met MIMO-functionaliteit. De Toughbook A3 is geoptimaliseerd voor Global Positioning met Galileo en GPS in Europa, GLONASS in Rusland, QZSS in Japan en Beidou in China.

Veilig en bedrijfsklaar
Om ervoor te zorgen dat de robuuste tablet veilig en bedrijfsklaar is, wordt de Toughbook A3 geleverd met de Panasonic COMPASS-suite. De nieuwste toevoegingen aan het Complete Android Services and Security-pakket zijn een nieuwe snelle configuratietool, verbeterde beveiligingsupdates tot drie jaar2 na End of Service, evenals "OMNIA", het nieuwe Toughbook Mobile Enterprise Application Platform. Bovendien is er ook een portaal voor applicatieaanvragen, om nieuwe applicaties voor Panasonic Android-apparaten te certificeren.

De Toughbook A3 wordt geleverd met uitgebreide accessoires, een standaardgarantie van drie jaar en zal beschikbaar zijn vanaf augustus 2020. Adviesprijzen beginnen bij €1.328 exclusief btw.

*Android is een handelsmerk van Google LLC.

Voor meer informatie over het gamma Panasonic devices, bezoek: https://nl.business.panasonic.be/mobile-solutions/

EINDE

[1] Gemeten met lcd-helderheid: 150 cd/m2, Web browsing elke 20 seconden via WLAN. Afhankelijk van de gebruiksomstandigheden, of wanneer een optioneel apparaat is aangesloten.
[2] Projectoptie

Bericht voor de redactie

Over Panasonic
Panasonic is een wereldwijd toonaangevende onderneming die innovatieve technologieën en oplossingen ontwikkelt voor veelomvattende toepassingen op het gebied van consumentenelektronica, wonen, de autobranche en B2B-sectoren. De onderneming, die in 2018 haar 100e jubileum vierde, bestuurt 528 dochterondernemingen en 72 verbonden ondernemingen en boekte een geconsolideerde netto omzet van 61,9 miljard euro (7,49 biljoen yen) voor het financiële jaar dat eindigde op 31 maart 2020. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: https://www.panasonic.com/global.

Panasonic Mobile Solutions Business
Panasonic’ Mobile Solutions Business is een divisie van Panasonic System Communication Company Europe (PSCEU). Met hoofdkantoor in Wiesbaden (Duitsland), helpt Mobile Solutions Business mobiele werkers om hun productiviteit te vergroten dankzij het gamma rugged TOUGHBOOK-notebooks, zakelijke tablets en handhelds. Als Europese marktleider behaalde Panasonic in 2019 een omzetaandeel van 45% voor rugged en duurzame notebooks (VDC Research, maart 2020).

Contact voor de pers
Koen Uijt de Haag
PR Consultant
koen.uijtdehaag@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Marketing Manager Benelux
toughbook.benelux@eu.panasonic.com
Laatste van Panasonic
Panasonic benoemt Jarltech tot distributeur van robuuste handhelds in Europa

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Vergaande digitalisering verhoogt productiviteit logistiek
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Panasonic contact

Logo Panasonic

info@panasonic.nl
  www.panasonic.nl
Panasonic sociaal

Panasonic tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Protime BV
Logo Pegasystems
Logo Thales