Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

2512 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 91 dagen geleden)
PR: AxiCom

LANCOM R&S Unified Firewalls bieden miljoenen IoT-apparaten bescherming tegen Ripple20

Aken – De wereld van het Internet of Things (IoT) schudt op zijn grondvesten. De reden hiervoor is een reeks zeer ernstige beveiligingslekken die bekend staan als Ripple20. Door de kwetsbare TCP/IP-implementatie lopen miljoenen slimme apparaten in woningen, industriële installaties en ziekenhuizen, en daardoor ook mensenlevens gevaar. Ripple20 heeft de hoogste CVSS-score (10 van de 10) gekregen van US-CERT. Alle LANCOM R&S Unified Firewalls met volledige UTM-functionaliteit bieden bescherming tegen deze zeer ernstige aanvallen.

Ripple20 beïnvloedt de TCP/IP-stack van honderden miljoenen IoT-apparaten in alle sectoren en segmenten, waardoor ze kwetsbaar zijn voor aanvallen op afstand. Hieronder vallen slimme stopcontacten, maar ook industriële besturingssensoren en medische systemen en apparaten die in kritieke infrastructuren worden gebruikt. Dit heeft soms dramatische gevolgen. Onjuiste sensorgegevens kunnen miljoenen dollars aan schade aan industriële installaties veroorzaken en de algemene stroomvoorziening kan enorm worden verstoord. Gehackte infuuspompen of röntgenapparatuur in ziekenhuizen brengen mensenlevens in gevaar. In kantoorgebouwen of slimme huizen kunnen zonder toestemming deuren worden geopend of alarmsystemen worden gedeactiveerd.

De ontdekkers van Ripple20, de beveiligingsonderzoekers van het bedrijf JSOF, bevestigen de ernst van de kwetsbaarheden: "Een aanvaller kan op afstand volledige controle krijgen over het doelwit zonder dat er interactie met de gebruiker nodig is.” Hoe kritisch de geconstateerde lacunes zijn, blijkt ook uit de beoordeling van US-CERT met het hoogste niveau 10 (van de 10) op de CVSSv3-schaal.

TCP/IP stack komende jaren een doelwit - Bescherming van UTM firewalls
Inmiddels zijn de veiligheidslekken in de meest recente versie van de TCP/IP-stack verholpen. Het probleem is daarmee echter nog niet opgelost. Aangezien de meeste IoT- en smart home-apparaten simpelweg niet kunnen worden geüpdatet, blijft de kwetsbare stack waarschijnlijk nog vele jaren bestaan.

LANCOM R&S firewalls bieden de nodige bescherming voor dergelijke gevallen. Ze kunnen Ripple20-aanvallen detecteren en blokkeren. Hiervoor is volledige UTM-ondersteuning nodig, die in alle modellen vanaf de UF-200 beschikbaar is, en de activering van IPS/IDS. De handtekeningen worden dagelijks bijgewerkt, waardoor schadelijke Ripple20-datapakketten worden gedetecteerd en geblokkeerd.

De LANCOM R&S firewalls, die een onderdeel van de internet toegang zijn, beschermen het volledige interne netwerk erachter, inclusief alle IoT-apparaten en slimme apparaten tegen de gevaarlijke aanvallen.

Over LANCOM Systems:
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf