www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (1 jaar en 35 dagen geleden)

Trend Micro wederom nummer één in Global Hybrid Cloud Security

Volgens het laatste IDC-rapport heeft Trend Micro driemaal meer marktaandeel dan de nummer twee.

Amsterdam, 24 juni 2020 - Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity oplossingen, kondigt aan dat het de nummer één positie bekleedt op het gebied van marktaandeel voor Hybrid Cloud Workload Security in het jaar 2019, volgens IDC’s Worldwide Hybrid Cloud Workload Security Market Shares, 2019-rapport. Met een marktaandeel van 29,5%, driemaal hoger dan de nummer twee vendor in 2019, wordt Trend Micro omschreven als de “dominante leider in SDC workloadbeveiliging.”

“Zoals IDC benoemt in zijn rapport is onze leiderschapspositie in deze branche geen toeval. We zagen meer dan een decennium geleden al hoe belangrijk workload security zou worden en zijn onze mogelijkheden sindsdien gaan uitbouwen,” zegt Wendy Moore, Vice President Product Marketing bij Trend Micro. “Terwijl andere vendoren luid schreeuwen over hun leiderschap, vertellen de bevindingen van IDC een ander verhaal. Trend Micro blijft werken aan zijn marktpositie met nieuwe producten en mogelijkheden, ontworpen om de groeiambities van onze klanten in hybrid cloud en cloud infrastructuur-services te ondersteunen.”

IDC definieert hybrid cloud workload security als het beschermen van VM’s en containers die binnen SDC-omgevingen draaien. Trend Micro zette al in 2009 zijn eerste stappen in dit veld door te investeren in recent overgenomen host-based intrusion-prevention en firewall software voor cloud- en gevirtualiseerde datacenter-omgevingen.

Het rapport vervolgt dat de sleutel tot Trend Micro’s positie ligt bij significante cloud-innovaties, alsmede de overname van Cloud Conformity waardoor zij klanten kunnen ondersteunen in hun cloudconfiguratie-uitdagingen. Daarnaast helpt een samenwerking met Snyk om kwetsbaarheden aan te pakken die voortkomen uit het hergebruik van open source-codebronnen door DevOps teams.

Volgend op de overname van Cloud Conformity, een AWS Technology Partner of the Year in 2019, blijft Trend Micro zijn non-AWS-mogelijkheden uitbouwen, met ondersteuning voor VM’s op Google Cloud Platform (GCP), Kubernetes-platformbeveiliging en de integratie van container image scanning in de Google Kubernetes Engine (GKE).

Trend Micro creëerde een GCP Connector voor het automatiseren van het ontdekken en beveiligen van GCP VM-instances en werd in 2019 benoemd tot Google Cloud Technology Partner of the Year voor security.

IDC: “Trend Micro staat niet stil nu het zich op zijn huidige positie bevindt, maar blijft investeren.” Aan het eind van 2019 lanceerde Trend Micro Cloud One. Dit uniforme SaaS-platform pakt de cloud security-uitdagingen van klanten op een holistische manier aan op verschillende belangrijke gebieden; datacenter servers en VM’s; IaaS workloads; containers en container services; cloud security posture management; cloud file en object storage services; en serverless.

De IDC marktaandeel-ranking volgt op een vergelijkbare erkenning voor Trend Micro in het Forrester Wave™: Cloud Workload Security, Q4 2019 rapport.

Klik hier voor een gratis exemplaar van het IDC Worldwide Hybrid Cloud Workload Security Market Shares rapport.

Over Trend Micro
Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity, zet zich in voor een wereld waarin we digitale informatie veilig kunnen uitwisselen. Door gebruik te maken van meer dan 30 jaar aan security expertise, global threat research en voortdurende innovatie biedt Trend Micro veerkracht voor bedrijven, overheden en consumenten met connected oplossingen voor cloudworkloads, endpoints, email, IoT en netwerken.

Met meer dan 6.700 medewerkers in 65 landen en zeer geavanceerde wereldwijde threat intelligence, beveiligt Trend Micro de verbonden wereld waarin organisaties opereren. Kijk voor meer informatie op www.trendmicro.nl.

Trend Micro
Ilona van Ginkel
E-mail: ilona_van_ginkel@trendmicro.com

Whizpr
Paul Maris / Martine Korthals
E-mail: trendmicro@whizpr.nl
Laatste van Trend Micro
Bijna een kwart van de verkochte exploits in de criminele onderwereld zijn meer dan drie jaar oud

Trend Micro-onderzoek: ‘pas op voor ransomware die zich richt op industriële systemen’

Trend Micro brengt moderne ransomware-aanvallen van Nefilim in kaart
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen
Verstreken tijd: 1 jaar en 35 dagen
Trend Micro contact

Logo Trend Micro

www.trendmicro.nl
Trend Micro sociaal

Trend Micro tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric