www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: Lubbers De Jong

Wereldwijd Positivity Day op 24 juni tegen negatieve invloeden coronacrisis op geestelijke gezondheid

Vandaag omgedoopt tot dag van positiviteit om aandacht te vragen voor mental health impact van coronacrisis

AMSTERDAM - 24 juni 2020 – Het is slecht nieuws dat de klok slaat. Als gevolg van de corona-crisis neemt de economische onzekerheid toe, terwijl de dreiging voor onze fysieke gezondheid blijft bestaan, zolang er geen vaccin beschikbaar is. Om aandacht te vragen voor de mentale gesteldheid, en deze negatieve vicieuze cirkel te doorbreken roept Synctuition, de meest geavanceerde mindfulness- en ontspanning app ter wereld, 24 juni uit tot wereldwijde Positivity Day. Daarbij wordt iedereen opgeroepen om een positief gebaar te maken naar zijn omgeving.

Ook nu de corona-maatregelen weer verder versoepelen, blijft er reden genoeg voor slapeloze nachten. Onzekerheid over inkomen, zorgen om het welzijn van naasten, stress vanwege thuiswerken in een virtueel kantoor met kinderen: de verhoogde percentages van stress of angst worden door de WHO aangemerkt als de belangrijkste psychologische invloeds-factor op de volksgezondheid tot nu toe. Wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat negativiteit en stress het menselijke immuunsysteem verzwakken, en daarnaast de neiging tot ongezond gedrag bevorderen.

Oproep tot positivisme

Het behoud van mentale gezondheid en het bereiken van innerlijke rust en evenwicht is nu belangrijker dan ooit. Maar om de geestelijke gezondheid te verbeteren, is het nodig eerst een shift in de wereldwijde mentaliteit te maken van verslagenheid en negativiteit naar hoop en positiviteit. Op 24 juni 2020 moedigt Synctuition iedereen aan om gehoor te geven aan de wereldwijde oproep om een vriendelijk, positief gebaar te maken naar vrienden, familie of een volslagen vreemde. Meer over dit wereldwijde initiatief is te vinden op de 24 uur van positiviteit-website.

Presentatrice, actrice en columniste Victoria Koblenko is ambassadrice van de beweging: “Rust in je hoofd krijgen is in deze periode een behoorlijke uitdaging. Sinds een aantal jaar probeer ik daarom dagelijks te mediteren, maar het is en blijft lastig om te werken aan je mentale gezondheid, en dit op te nemen in je dagelijkse routine. Terwijl het juist belangrijk is om bewust om te gaan met stress, en spanning niet te negeren! Daarom sta ik achter deze beweging en het doel van meer mentaal bewustzijn en positiviteit.”

image

Michael Burich, COO, en mede-oprichter van Synctuition: “De geschiedenis heeft ons geleerd dat wanneer de tijden moeilijk worden, mensen de neiging hebben om samen te komen en elkaar te steunen. We hopen dat onze oproep zoveel mogelijk mensen in Nederland in positieve sferen brengt, en dat dit zal bijdragen aan het bewustzijn over het belang van mentale gezondheid, zeker in de onzekere tijden die voor ons liggen. Het is onze missie de wereldwijde geestelijke gezondheid te helpen verbeteren en deze PositivityDay is slechts het begin.”

Drie elementen met een positieve invloed
Uit onderzoeken die Synctuition heeft verzameld, komt naar voren dat natuurgeluiden, mindfulness en bineural beats een significante invloed op een positieve mindset en stressreductie hebben. Van natuurgeluiden is het al langer bekend dat ze helpen bij het vinden van ontspanning. We kennen allemaal het gevoel van ontspanning en 'uitschakeling' die voortkomt uit een wandeling in de natuur. In de stad kunnen de hersenen worden gefopt door natuurgeluiden van bijvoorbeeld een mindfulness- app als Synctuition. Ook hebben verschillende onderzoeken aangetoond dat mindfulness een positieve invloed kan hebben op het verlagen van stress en negatieve emoties. Tot slot doen Bineural Beats ook een duit in het zakje. Deze audio-equivalent van optische illusies wordt toegepast om de hersenen te stimuleren in ontspanningsmodus te gaan. Die modus wordt gestimuleerd door voor beide oren een klein verschil in geluid te projecteren. Bovendien ervaar je de audio hierdoor als 3D.

Over Synctuition
Synctuition is een start-up, opgericht in Estland, en levert unieke belevingstechnologie die gebruikers helpt te ontspannen. Door het gebruik van 3D-audio-technologie, gaat Synctuition veel verder dan meditatieve ontspanning. Het biedt gebruikers een meeslepende mentale reiservaring die niet te vergelijken is met andere apps, die bijvoorbeeld ondersteunen bij meditatie. In het eerste jaar is Synctuition uitgegroeid tot een van 's werelds toonaangevende mindfulness-apps, met meer dan vier miljoen gebruikers in Europa, de VS en Azië. In 2019 werd de startup ook geselecteerd door Google als een van de Top 10 snelst groeiende startups in Europa.

Voor meer informatie zie:
Laatste van Synctuition

Synctuition introduceert kosteloos toegang tot ontspannings-app

Logo Lubbers De Jong
Synctuition contact

Logo Synctuition

Synctuition sociaal

Synctuition tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Extreme Networks
Logo PEAK-IT
Logo Curvature