www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: carolijn peelen bv

Collibra introduceert Data Intelligence Cloud

On-Demand Platform helpt bedrijven de waarde van data sneller dan ooit vast te leggen

AMSTERDAM – 23 juni 2020 - Collibra, het Data Intelligence bedrijf, introduceert vandaag de Collibra Data Intelligence Cloud, een end-to-end geïntegreerd platform dat data workflows automatiseert, diepgaand inzicht biedt in het data-ecosysteem en highly secure betrouwbare informatie levert. De Collibra Data Intelligence Cloud biedt ondernemers, databeheerders en particulieren een gestroomlijnde methode om toegang te krijgen tot betrouwbare data, die ze vervolgens kunnen analyseren met de tools die ze al gebruiken. Dit resulteert in lagere kosten, een verbeterde schaalbaarheid en versnelde datagebaseerde resultaten voor bedrijven.

"Organisaties worden uitgedaagd om de kracht van data te benutten binnen een context van complexe regelgeving," zei Stewart Bond, directeur van de onderzoeksafdeling data-integratie- en data intelligence-software bij IDC. "Door deze platformbenadering inzake data intelligence kunnen bedrijven profiteren van een 360-graden zicht op hun datalandschap. Ze zien beter waar gegevens zich bevinden, waar ze vandaan komen, hoe ze kunnen worden geïnterpreteerd en gebruikt om samen te werken, te innoveren en concurrerend te blijven in de digitale economie."

De Collibra Data Intelligence Cloud is gebouwd op een veilig, cloud-native platform met de volgende functionaliteiten:
  • Prestatieoptimalisatie in de cloud om gegevensbronnen op verzoek te schalen en de productiviteit van de eindgebruiker te garanderen
  • Een microservices architectuur die IT-teams helpt om hun diensten gemakkelijk en tegen lagere kosten te verbeteren of nieuwe diensten te ontwikkelen
  • Edge computing om de kosten te verlagen en de geëxtraheerde metadata op een veilige manier te schalen
  • Self-service datatoegang, waardoor snelle en bruikbare inzichten overal mogelijk zijn
"Data is de motor van het digitale bedrijfsleven, maar grote datavolumes, wettelijke nalevingsvereisten, handmatige processen en afdelingen die niet samenwerken, maken het voor zakelijke gebruikers vaak moeilijk om de noodzakelijke gegevens snel te verkrijgen", aldus Jim Cushman, chief product officer bij Collibra. “Collibra Data Intelligence Cloud, op dit moment de krachtigste data intelligence-oplossing voor bedrijven, overwint deze barrières voor digitale transformatie door IT en zakelijke gebruikers veilig te laten samenwerken aan data, op een gedeelde plek."

De Collibra Data Intelligence Cloud bevat ook de volgende nieuwe mogelijkheden:
  • Data scoring is een nieuwe component van de Collibra datacatalogus (Collibra Data Catalog), dat automatisch een meting van de datakwaliteit op attribuutniveau berekent, waardoor analisten snel en met grote hoeveelheden data de beste datasets kunnen kiezen en meer tijd kunnen besteden aan het genereren van inzichten op basis van deze data.
  • Individueel rechtenbeheer is een nieuwe mogelijkheid binnen de Collibra Data Privacy. Het beheert de dataverzoeken van individuen en helpt managers op het gebied van data privacy te werken binnen de context van nalevingsvereisten om het vertrouwen van de klant op te bouwen en te behouden.
  • Verbeterde ondersteuning voor populaire business intelligence (BI) en extractie-, transformatie- en laad (ETL)-tools in Collibra Data Lineage. Dit biedt gebruikers van Collibra een betere visualisatie van hun data van A tot Z, zodat ze aan de regelgeving kunnen voldoen en tegelijkertijd van de betrouwbaarheid van de data kunnen profiteren.
  • De uitgebreide connectiviteit die Collibra nu levert, maakt het mogelijk om metadata op te halen uit databronnen zoals data lakes en datawarehouses. Voor bedrijven betekent dit een snellere toegang tot hun data en een snellere go-to-market.
Collibra heeft ook een bètaversie van Data Matching geïntroduceerd waarmee gebruikers inzicht krijgen in hun data door duplicatie binnen en tussen gegevensbronnen te identificeren.

Voor meer informatie over Collibra Data Intelligence Cloud kijk je naar deze video en/of lees je dit e-book.

Over Collibra
Collibra is het Data Intelligence bedrijf. Wij versnellen betrouwbare bedrijfsresultaten door de juiste data, inzichten en algoritmen met alle data citizens te verbinden. Ons cloud-gebaseerde platform verbindt business en IT ten behoeve van een datagestuurde cultuur voor de digitale onderneming. Organisaties wereldwijd kiezen Collibra om de waarde van hun data te ontgrendelen en om te zetten in een strategisch, competitief voordeel. Collibra is wereldwijd actief, met kantoren in de VS, België, Australië, Tsjechië, Frankrijk, Polen en het Verenigd Koninkrijk. Voor meer informatie: collibra.com.

Media contact
Lauren Reis, Collibra - pr@collibra.com
Laatste van Collibra
Sofina verwerft minderheidsbelang in Collibra

Collibra introduceert Data Intelligence Cloud

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo carolijn peelen bv
Collibra contact

Logo Collibra

pr@collibra.com
  www.collibra.com
Collibra sociaal

Collibra tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise