www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: Lubbers De Jong

Verbeteringen Red Hat Ansible Automation Platform en Certified Ansible Content Collections verfijnen automatiseringservaring

Gebruiksklare, gecureerde automatisering voor breed scala aan platformen, publieke clouds, netwerk- en security-technologieën vereenvoudigt starten met automatisering

Amsterdam, 23 juni 2020 — Red Hat, Inc., leverancier van opensourceoplossingen, heeft zijn Ansible Automation-portfolio verbeterd. De nieuwste versie van Red Hat Ansible Automation Platform en nieuwe Red Hat Certified Ansible Content Collections zijn beide beschikbaar op Automation Hub. Red Hat Ansible Automation Platform helpt bedrijven meer te automatiseren, hun productiviteit te verhogen en de samenwerking tussen team te bevorderen. De nieuwe Ansible Content Collections, maakt deel uit van de laatste release van het platform en helpt bedrijven aan de meest actuele automatiseringscontent.

Een nieuw rapport van Forrester Research vermeld dat, “Uw intelligente automatiserings-roadmap en volwassenheid zal u een winnaar (of een verliezer) maken”. In het licht van de verschuivende wereldwijde dynamiek is automatisering een IT-prioriteit geworden en beoogt bedrijven sneller en efficiënter te laten opereren. Om het meeste uit automatisering te halen, hebben IT-teams echter meer nodig dan alleen een automatiserings-tool. Ze vereisen slimmere, betrouwbaardere automatiseringstechnologieën.

Red Hat Ansible Automation Platform helpt bedrijven om hun automatisering te versnellen door middel van de nieuwste Ansible-innovaties en -technologie, inclusief de beveiligingsfuncties die nodig zijn voor productie-workloads. Naast Ansible Content Collections bevat de nieuwste versie van het Red Hat Ansible Automation Platform ook Ansible Tower 3.7, een catalogus met automatiseringsdiensten en updates van Automation Analytics.

Ansible-automatiseringsinnovaties
Naarmate de eisen aan automatisering evolueren, moeten organisaties hun automatiseringsmogelijkheden sneller en veiliger kunnen uitbreiden. De Ansible Content Collections werd in de herfst van 2019 voor het eerst aangekondigd met het Red Hat Ansible Automation Platform en biedt een continu bijgewerkte set van gecureerde automatiseringscontent, die de time to value kan verkorten. Het is mogelijk Ansible-content op grote schaal te hergebruiken, waardoor de efficiëntie voor onderhoud en gebruik eveneens verbeterd kan worden.

Met de introductie van Ansible Content Collections, publiceert Red Hat 17 nieuwe Collecties die allemaal geschreven en ondersteund worden door Red Hat. Collecties zijn beschikbaar voor vele populaire netwerk-, beveiligings- en cloudpartners, waaronder AWS, Arista, Cisco, IBM, Juniper, Splunk, VyOS-platforms. De wetenschap dat deze Collections getest zijn en ondersteund worden door Red Hat, helpt organisaties om automatisering met meer vertrouwen in te zetten. Collections worden asynchroon gepubliceerd van Ansible-productreleases, waardoor organisaties direct toegang krijgen tot de nieuwste Collections wanneer deze beschikbaar komen. Inmiddels zijn er 49 gecertificeerde Collections beschikbaar bij Red Hat en partners in de Automation Hub.

Een volledige lijst van ondersteunde en gecertificeerde Ansible Content Collections is te vinden op cloud.redhat.com.

Diepere integratie met Red Hat-beheerportfolio
Ansible Content Collections helpt bij de verdere integratie van de beheerproducten van Red Hat. Nieuwe Collecties zijn beschikbaar voor:
  • Ansible Tower Content Collection stelt organisaties in staat hun Ansible Tower-omgevingen op schaal te configureren, beheren en gebruiken. Met deze Collection kunnen gebruikers inventarissen, referenties en Ansible Tower job templates aanmaken en wijzigen, en Ansible Tower jobs starten en monitoren.
  • Red Hat Insights Content Collection helpt organisaties met het automatiseren van handmatige taken met behulp van de Red Hat Insights API. Deze veelvoorkomende taken omvatten installatie en registratie van Red Hat Insights-clients, het uitvoeren van Ansible Playbooks voor herstel en - door integratie met Ansible Tower - het automatiseren van compliance-activiteiten en het fungeren als een dynamische inventarisatiebron.
  • Red Hat Satellite Content Collection helpt organisaties om handmatige taken te automatiseren door gebruik te maken van de Red Hat Satellite API. Gebruikers kunnen een Satellite-omgeving van begin tot eind bouwen en configureren, waardoor volledig end-to-end beheer van Red Hat Satellite via Ansible mogelijk is.
Meer intelligentie en gebruiksgemak
Naast Ansible Content Collections bevat de nieuwste release van Red Hat Ansible Automation Platform nieuwe functies en verbeteringen die automatisering vereenvoudigen voor zowel nieuwe als ervaren gebruikers en tegelijkertijd de snelheid en flexibiliteit van Ansible verhogen. Tot de updates behoren:
  • Red Hat Ansible Tower 3.7 voegt nieuwe mogelijkheden toe waardoor klanten sneller en op grotere schaal kunnen automatiseren. Nieuwe updates elimineren onder andere problemen in de opdrachtverwerking en optimaliseren de verwerking van veelvoorkomende API-query's en een herziening van de communicatieprotocollen van de gebruikersinterface om goede prestaties te behouden.
  • Automation Analytics automation calculator is een aanvulling op Automation Analytics en stelt gebruikers in staat om de waarde van automatisering in hun organisatie te evalueren en aan te passen. Hiermee kan het rendement van de investering in het verleden, op dit moment en in de toekomst gemeten worden, en het levert real-time gegevens over de effectiviteit, wat helpt om de bredere adoptie van automatisering te bevorderen.
  • Automation service catalog biedt levenscyclusbeheer voor automatiseringshulpmiddelen, Dit biedt meer inzicht in wat er wordt geautomatiseerd en helpt organisaties om de door hun bedrijf voorgeschreven controles en compliance te handhaven.
Beschikbaarheid
De laatste innovaties die beschikbaar zijn in Red Hat Ansible Automation Platform, inclusief Ansible Content Collections, zijn nu beschikbaar op cloud.redhat.com. Nieuwe Collecties zullen doorlopend worden uitgebracht.

Quote
Thomas Anderson, vice president Ansible Automation bij Red Hat
“Om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van organisaties in het licht van de onzekere wereldwijde omstandigheden, zien we dat IT-organisaties hun automatiseringsinspanningen versnellen om sneller te kunnen innoveren en tegelijkertijd de vraag naar arbeidskrachten op afstand te kunnen beheren. De nieuwste versie van Red Hat Ansible Automation Platform helpt om automatiseringsinnovatie verder te laten samensmelten met productiestabiliteit. Daarnaast biedt het biedt organisaties meer vertrouwen dat ze nieuwe automatiseringstechnologieën kunnen toepassen om hun IT-landschap uit te breiden, terwijl ze nog steeds bedrijfskritische omgevingen ondersteunen.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
06 48203864

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

Red Hat, the Red Hat logo and Ansible are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat, Inc.

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Extreme Networks
Logo PEAK-IT
Logo Curvature