www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

HashiCorp lanceert multi-cloud infrastructure automation ‘as a service’ met HashiCorp Cloud Platform

Amsterdam, 22 juni 2020 — HashiCorp®, leider in automatiseringssoftware voor multi-cloud infrastructuren, lanceert vandaag tijdens HashiConf Digital de nieuwe cloud-oplossing HashiCorp Cloud Platform (HCP). Dit volledig beheerde platform biedt de producten van HashiCorp voor het automatiseren van de infrastructuur van elke cloud ‘as a service’ aan. HCP biedt organisaties toegang tot oplossingen van HashiCorp voor het inrichten, beveiligen, verbinden en in productie nemen van een cloud of on-premise infrastructuur, zonder daarvan de operationele last te hoeven dragen.

“Overal ter wereld gaan bedrijven in een versneld tempo over naar de cloud. Zij volgen daarbij de blauwdruk van baanbrekende cloud-native bedrijven. Ze doen een beroep op de producten van HashiCorp om hen te helpen met het automatiseren van het beheer van hun cloud infrastructuur”, zegt Dave McJannet, de CEO van HashiCorp. “Maar zelfs grote organisaties hebben moeite met het vinden van het operationele personeel en de vaardigheden waar het nieuwe cloud-model om vraagt. Met het HashiCorp Cloud Platform maken we cloud-infrastructuren voor iedereen toegankelijk. Als HashiCorp dit platform voor je beheert, kun je applicaties sneller en eenvoudiger in multi-cloudomgevingen onderbrengen.”

Om de werkelijke waarde en kracht van de cloud te kunnen ontsluiten is het nodig om een operationeel model te omarmen op alle lagen en voor alle IT-aspecten, van het beheer en de beveiliging tot het netwerk en de applicaties. De oplossingen van HashiCorp —Terraform®, Vault™, Consul® en Nomad™— bieden bedrijven consistente workflows binnen elke omgeving en op elke laag.

HCP is de brug voor bedrijven die willen overstappen naar een multi-cloudomgeving. Het verlaagt de drempel voor het gebruik van HashiCorp’s oplossingen door organisaties de mogelijkheid te bieden om de implementatie van productieomgevingen te automatiseren en het beheer, de upgrades en het opschalen van deze producten aan HashiCorp over te laten. HCP zal ook worden aangeboden op basis van een ‘pay as you go’-model dat ideaal is voor kleine en middelgrote organisaties.

HCP maakt multi-cloud flexibiliteit mogelijk met een geïntegreerde reeks van API’s en workflows voor alle producten van HashiCorp, ongeacht de cloud provider die deze host. Bedrijven kunnen gebruikmaken van consistente HashiCorp-identiteiten en centrale beleidsregels voor het beheer van de toegang tot IT-bronnen die over teams en cloud providers zijn verspreid. HCP reduceert de operationele last van bedrijven, versnelt de uitrol van hun multi-cloudstrategie en stelt hen in staat om te focussen op de ontwikkeling van cloud-native applicaties die ze in de voor hen meest geschikte omgeving kunnen hosten.

“De producten van HashiCorp worden op brede schaal door bedrijven ingezet. Multi-cloudinfrastructuren hebben echter een zeer complex en uitdagend karakter”, zegt Stephen Elliot, program vice president bij IDC. “Bedrijven kunnen met het HashiCorp Cloud Platform blijven profiteren van een optimale gebruikservaring, maar zonder de last van het beheer van de ondersteunende structuur. De mensen die de producten het beste kennen — de technische experts van HashiCorp — dragen zorg voor het beheer. Naar onze mening zullen bedrijven baat hebben bij HCP dankzij de mogelijkheid om sneller cloud-omgevingen te implementeren, de productiviteit op te voeren en een beroep te doen op de flexibiliteit van multi-cloudomgevingen.”

Beschikbaarheid
HCP Consul zal de eerste dienst zijn die beschikbaar is op het nieuwe platform en aanvankelijk ondersteuning bieden voor AWS. De oplossing biedt veilige service networking in EKS, EC2 en andere AWS-omgevingen waarin applicaties worden gehost. HCP Consul biedt organisaties daarnaast de mogelijkheid om hun AWS-omgevingen veilig te verbinden met andere clouds en private datacenters. HCP Vault zal als volgende dienst beschikbaar komen en eveneens ondersteuning bieden voor AWS.

Geïnteresseerden kunnen alvast een voorproefje nemen door de private bèta-versie van HCP Consul te downloaden via hashicorp.com/cloud-platform.

voor meer info:
Speakeasy Strategies
Hilde Kok
hilde@speakeasystrategies.com
tel 0031(0)629622599

HashiCorp is de leider in multi-cloud infrastructuur automatiseringssoftware. De HashiCorp software suite stelt organisaties in staat om consistente workflows toe te passen voor het leveren, beveiligen, verbinden en uitvoeren van elke infrastructuur voor elke toepassing. HashiCorp's open source tools Vagrant™, Packer™, Terraform, Vault, Consul en Nomad worden elk jaar tientallen miljoenen keren gedownload en worden in grote lijnen overgenomen door de Global 2000. Enterprise-versies van deze producten verbeteren de open-sourcetools met functies die samenwerking, operations, governance en multi-datacenterfunctionaliteit bevorderen. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco, hoewel 85 procent van de werknemers van HashiCorp op afstand werkt, strategisch verspreid over de hele wereld. HashiCorp wordt gesteund door de Venture Partners van Bessemer, Franklin Templeton, Geodetisch Kapitaal, GGV Kapitaal, IVP, Mayfield, Redpoint Ventures, de fondsen en de rekeningen van de Prijs van T. Rowe, en Ware Ventures. Voor meer informatie, bezoek https://www.hashicorp.com of volg HashiCorp op Twitter @HashiCorp.
Laatste van HashiCorp
HashiCorp contact

Logo HashiCorp

HashiCorp sociaal

HashiCorp tweets

Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo USoft
Logo Diamanti
Logo Extreme Networks