www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: LVTPR

Veeam versterkt relatie met Amazon Web Services door nieuwe oplossingen voor AWS Marketplace en behalen AWS Storage Competency-status

Veeam Backup for AWS v2 komt tegemoet aan klantvraag naar beschikbaarheid en toegankelijkheid van AWS-applicaties en -data in geval van een ramp

Utrecht, 18 juni 2020 – Veeam® Software, de leider in back-upoplossingen voor Cloud Data Management™, versterkt zijn relatie met Amazon Web Services (AWS), onder meer dankzij de algemene beschikbaarheid van Veeam Backup for AWS v2. Bovendien heeft Veeam de AWS Storage Competency-status behaald. Deze status toont aan dat bewezen is dat de Veeam-oplossingen klantuitdagingen helpen tackelen en bijdragen aan het realiseren van businessdoelstellingen.

Veeam Backup for AWS werd in het vierde kwartaal van 2019 officieel geïntroduceerd en voorziet op kosteneffectieve en goed beveiligde wijze in AWS-native back-up en recovery voor Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2). De oplossing is exclusief beschikbaar via AWS Marketplace in een gratis, betaalde en bring-your-own-license-versie (BYOL). Veeam Backup for AWS is te implementeren als standalone AWS-backup-and-recovery-oplossing voor AWS-naar-AWS-back-up of geïntegreerd met het Veeam Platform. De oplossing voorziet in naadloze cloudmobiliteit en dataportabiliteit voor back-up, herstel en migratie naar, van en tussen elke omgeving – cloud, virtueel of fysiek.

Danny Allan, CTO en Senior Vice President of Product Strategy van Veeam: “De R&D-activiteiten van Veeam voor toekomstige releases zijn altijd gebaseerd op feedback van onze gebruikers- en partnercommunity, dat is ook weer het geval bij deze nieuwe release van Veeam Backup for AWS. We herinneren onze gebruikers en partners er continu aan dat de verantwoordelijkheid voor de bescherming van data bij de klant ligt, of die data nu on-premise of in de cloud staat opgeslagen. Dat geldt nog sterker nu data waardevoller is dan ooit. In het eerste kwartaal van 2020 was de hoeveelheid beschermde data in Amazon Simple Storage Service (Amazon S3) twintig keer zo groot als in hetzelfde kwartaal van 2019. Onze recente releases in AWS Marketplace, en onze AWS Storage Competency-status, vergroten niet alleen onze ambitie om leider te zijn op het gebied van Cloud Data Management, ze stimuleren ons ook om de door Veeam aangedreven databescherming voor AWS-klanten verder uit te breiden.”

Veeam Backup for AWS kent een grote populariteit onder gebruikers die hun workloads op AWS willen beschermen. De nieuwste release van Veeam Backup for AWS bevat een groot aantal verbeteringen en nieuwe mogelijkheden, aangevraagd door klanten en partners.
  • AWS disaster recovery ter bescherming tegen regionale storingen door Amazon Elastic Block Store-snapshots (Amazon EBS) te repliceren en herstellen binnen AWS-accounts en AWS Regions.
  • Integratie met de onlangs uitgebrachte changed block tracking-API (CBT) om back-uptijd te verkorten en compute- en storage-kosten te besparen.
  • Applicatie-consistente snapshots en back-ups van draaiende Amazon EC2-instances zonder de noodzaak om gekoppelde Amazon EBS-volumes stop te zetten of te ontkoppelen.
  • Vrij beschikbare RESTful API om externe applicaties en workflows eenvoudig te verbinden voor integratie met en beheer van Veeam Backup for AWS
Dankzij de recent behaalde AWS Storage Competency-status is Veeam’s status als Advanced Technology Partner in het AWS Partner Network (APN) naar een hoger niveau getild. Veeam heeft groot succes getoond in het helpen van klanten met de evaluatie, implementatie en het gebruik van de technieken en technologieën voor het verplaatsen, gebruiken en beschermen van data naar en op AWS – inclusief archiveren, back-up en herstel, businesscontinuïteit/disaster recovery en primaire storage.

Veeam blijft luisteren naar de feedback van klanten en partners en heeft extra AWS-native back-up- en recovery-verbeteringen gepland voor Veeam Backup for AWS en Veeam Backup & Replication™. Deze plannen staan voor de komende maanden op de agenda. Met nog eenvoudigere databescherming en -portabiliteit binnen on-premise- en AWS-cloudomgevingen beschikken Veeam-klanten over ongeëvenaarde keuze en flexibiliteit voor wat betreft de locatie van data in relatie tot beschikbaarheid en kostenefficiëntie.

Prijs en beschikbaarheid
De nieuwste release van Veeam Backup for AWS is nu beschikbaar via AWS Marketplace. Klanten kunnen hier de volledige uitgeruste gratis editie implementeren, die back-up biedt voor tien Amazon EC2-instances. Betaalde opties omvatten een pay-for-what-you-use-aanbod voor standalone AWS back-up en distaster recovery, of met het Veeam Platform geïntegreerde opties die gebruikmaken van flexibele Veeam Universal Licenses.

Meer informatie is te vinden op https://www.veeam.com/nl/aws-backup.html.

Over Veeam Software
Veeam is de wereldwijde leider in back-upoplossingen die Cloud Data Management leveren. Met meer dan 375.000 klanten wereldwijd, waaronder 82 procent van de Fortune 500-bedrijven en 67 procent van de Global 2000-organisaties, scoort Veeam een gemiddelde klanttevredenheid die 3,5 keer hoger is dan het gemiddelde in de sector. Het Veeam-ecosysteem omvat globale partners, waaronder exclusieve resellers HPE, NetApp, Cisco en Lenovo. Veeam heeft vestigingen in meer dan dertig landen. Voor meer informatie:  www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter:  @veeam_benelux.
Laatste van Veeam Software

Logo LVTPR
Veeam Software contact

Logo Veeam Software

info@veeam.com
  www.veeam.com
Veeam Software sociaal

Veeam Software tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Extreme Networks
Logo PEAK-IT
Logo Curvature