Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Whizpr

Veeam introduceert VAO v3 en blikt vooruit op toekomst van clouddatamanagement tijdens VeeamON 2020

• Nieuwste release van Veeam Availability Orchestrator bevat volledige recovery-orkestratieondersteuning voor NetApp ONTAP-snapshots
  • Nieuwe DR Pack kent aanzienlijk lagere prijs voor verdere uitbreiding van disaster recovery naar alle workloads
  • VeeamON-bezoekers kregen sneak peek van nieuwe stappen voor Veeam’s populairste producten: Veeam Availability Suite en Veeam Backup for Microsoft Office 365
Utrecht, 18 juni 2020 – Veeam® Software, marktleider in back-upoplossingen voor Cloud Data Management™, introduceert Veeam Availability Orchestrator (VAO) v3. De officiële aankondiging was vandaag tijdens VeeamON 2020, ’s werelds meest vooraanstaande online evenement over datamanagement. Daarnaast werd het nieuwe disaster recovery pack aangekondigd, een speciaal gebouwde disaster-recovery-planning- en compliance-oplossing voor álle workloads. Deze oplossing biedt bedrijven tot tachtig procent kostenbesparingen en vereenvoudigt disaster recovery (DR) en businesscontinuïteit door een einde te maken aan de lastige besluitvorming over welke workloads niet te beschermen. Verder bood Veeam een uniek inkijkje in wat het bedrijf op de planning heeft voor wat betreft productreleases. Veeam staat bekend om vereenvoudigde innovatie en blijft trouw aan deze reputatie, en richt zich op de huidige gigantische transitie naar thuiswerkomgevingen. Veeam blijft ook de behoeften van zijn klanten en partners op het gebied van data en businesscontinuïteit centraal stellen in zijn productontwikkeling.

“Een van de belangrijkste focuspunten van VeeamON deze week is de onmisbaarheid van data voor bedrijfssucces, nu onze klanten snelle digitale transformaties ondergaan”, zegt Danny Allan, CTO en senior vicepresident productstrategie bij Veeam. “Handmatige, arbeidsintensieve processen automatiseren en meer business value creëren door het potentieel aan anders slapende data te benutten, zijn essentieel voor een meer agile bedrijf. VAO v3 voorziet in slimme orkestratie- en testmogelijkheden voor businesscontinuïteit en disaster recovery (BC/DR) en migratie. Dat gebeurt met behulp van onze geavanceerde recoverytechnologie die een einde maakt aan de handmatige, tijdrovende, herhalende processen voor de nodige DR- en migratieplanning. En met het nieuwe DR Pack veranderen we het speelveld voor grootzakelijke DR door orkestratie- en automatiseringsmogelijkheden te leveren tegen een prijs die uniek is in deze markt. In de wereld van vandaag is alle data essentieel en het DR Pack stelt bedrijven in staat DR-planning eenvoudig en betrouwbaar uit te breiden – verder dan wat van oudsher de meest essentiële workloads waren, naar álle workloads.”

Deze nieuwe release bevat volledige recovery-orkestratieondersteuning voor NetApp ONTAP-snapshots. Gebruikers kunnen hiermee de continuïteit van hun IT-services op betrouwbare wijze en op elke schaal garanderen via uitbreidbare recovery-orkestratie van Veeam-back-ups en -replica’s en array-based replicatie. VAO v3 biedt een aantal unieke mogelijkheden die bedrijven kunnen helpen de nodige niveaus van DR-planning en -compliance te behalen door automatisch te testen, dynamisch te documenten en disaster-recoveryplannen in slechts een muisklik uit te voeren, van enkele applicaties tot volledige sites.

VAO v3 voegt extra mogelijkheden toe voor uitbreidbare recovery-orkestratie van array-based replicatie voor alle NetApp ONTAP-klanten. Deze nieuwe functie – Storage Orchestration Plans – stelt klanten in staat failover op NetApp ONTAP-storage te orkestreren naar een secundaire recoverysite, of dat nu een DR-site is of een nieuw datacenter in het geval van datacentermigratie.

Met VAO v3 kunnen gebruikers van Veeam en NetApp ONTAP:
  • Beschikbaarheid van diensten maximaliseren. Behaal near-zero RTO’s en RPO’s voor alle applicaties en data met volledige recovery-orkestratieondersteuning voor zowel NetApp ONTAP-snapshots als Veeam-back-ups en -replica’s.
  • Operationele efficiency’s aanzienlijk verhogen. Maak een einde aan handmatige, dure processen met uitgebreide orkestratie en automatisering in één klik voor DR en migraties.
  • Vol vertrouwen plannen. Valideer herstelbaarheid en compliancy van DR-plannen continu met volledig geautomatiseerde, niet-disruptieve testen en documenteren.
Daarnaast maakt VAO v3 de disaster recovery planning toegankelijk voor alle workloads met een nieuwe DR Pack-oplossing, ideaal voor huidige gebruikers van Veeam Backup & Replication™ of Veeam Availability Suite™. Hiermee hebben zij meteen een speciaal gebouwde oplossing voor DR-planning en -compliance. Naar verwachting is de oplossing in de komende maand algemeen beschikbaar.

Naast de aankondiging van VAO v3 lichtte Veeam tijdens VeeamON ook een tipje van de sluier op voor wat betreft zijn toekomstige roadmap. Specifiek ging het om de volgende zaken:

Veeam Backup for Microsoft Office 365 v5
Er vindt een gigantische transitie plaats van kantoor- naar thuisomgevingen. Het gebruik van Microsoft Teams is toegenomen tot meer dan 75 miljoen actieve gebruikers per dag, doordat werknemers willen communiceren, samenwerken en productief willen blijven. Veeam Backup for Microsoft Office 365 v5 maakt het voor gebruikers makkelijker dan ooit om documenten en bestanden vanuit Microsoft Teams snel te herstellen en te vinden. Veeam Backup for Microsoft Office 365 is Veeam’s snelstgroeiende product – meer dan 120.000 organisaties hebben het gedownload, wat goed is voor ruim 12 miljoen mailboxen. De nieuwste versie bouwt voort op deze groei en het momentum om native back-up en recovery voor Microsoft Teams te leveren. Hierdoor ontstaat de snelste en makkelijkste recovery voor Teams-data in de sector.

Met native API’s voor Teams biedt Veeam een innovatieve aanpak voor wat betreft native back-up en recovery voor Microsoft Teams met volledige ondersteuning voor de volgende functies:
  • Betrouwbare Teams-back-up: beschermt Teams-data én kanalen, instellingen en tabs.
  • Toonaangevende restores: biedt een snelle en eenvoudige recovery-ervaring, gebouwd voor Teams.
  • Unieke eDiscovery: faciliteert fijnmazig zoeken en vinden in Teams-componenten.
Veeam Backup for Microsoft Office 365 v5 is algemeen beschikbaar in het derde kwartaal van 2020.

Veeam Availability Suite
44 procent van de ondernemingen wereldwijd wordt belemmerd in hun digitale transformatie als gevolg van onbetrouwbare legacy-technologieën, zo blijkt uit het Veeam 2020 Data Protection Trends Report. Veeam speelt daarop in met een langverwachte sneak peek van een klein aantal nieuwe features die gepland zijn voor toekomstige updates van Veeam’s vlaggenschipproduct Veeam Availability Suite, alom bekend als de volgende generatie databescherming met mogelijkheden die beschikbaarheid, portabiliteit en uitbreidbaarheid van data in moderne dataomgevingen verbeteren.

Veeam blijft ondernemingen helpen bij hun reis naar digitale transformatie en komt met meerdere nieuwe features in de Veeam Availability Suite op de volgende gebieden:
  • Near Continuous Data Protection (CDP): biedt VM-replicatie met Recovery Point Objectives (RPO’s) van slechts seconden voor tier-one VMware vSphere-workloads.
  • Object-storage-integraties: maakt gebruik van de cloud om scale-out back-up repository-capaciteit uit te breiden met Google Cloud Storage-support voor capaciteitsniveau, verlaagt de kosten van langetermijnretentie met AWS Glacier, AWS Glacier Deep Archive en Microsoft Azure Blob Storage Archive Tier-support voor Archive Tier.
  • Instant recovery: verbeterde instant recovery van élke back-up naar een Microsoft Hyper-V VM, instant publishing van NAS Backup-content en instant recovery van Microsoft SQL Server- en Oracle-databases.
Over Veeam
Veeam is de wereldwijde leider in back-upoplossingen die Cloud Data Management leveren. Met meer dan 375.000 klanten wereldwijd, waaronder 82 procent van de Fortune 500-bedrijven en 67 procent van de Global 2000-organisaties, scoort Veeam een gemiddelde klanttevredenheid die 3,5 keer hoger is dan het gemiddelde in de sector. Het Veeam-ecosysteem omvat globale partners, waaronder exclusieve resellers HPE, NetApp, Cisco en Lenovo. Veeam heeft vestigingen in meer dan dertig landen. Voor meer informatie: www.veeam.com Of volg Veeam op Twitter:@veeam_benelux.
Veeam Software contact

Logo Veeam Software

info@veeam.com
  www.veeam.com
Veeam Software sociaal

Veeam Software tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS