Contentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

Descartes breidt transportdienstverlening uit door overname Kontainers

Amersfoort, 18 juni 2020 – Descartes neemt voor 12 miljoen euro Kontainers over, een toonaangevende leverancier van klantgerichte digitale transportplatformen. Met de overname verstevigt de marktleider op het gebied van softwareoplossingen voor de supply chain en logistiek haar positie binnen het transportdomein. Kontainers transformeert de klantervaring voor vervoerders, expediteurs, 3PL’s en externe logistieke dienstverleners over de hele wereld. Dankzij het digitale transportplatform van Kontainers kan Descartes logistieke dienstverleners nog beter helpen bij het digitaliseren van hun klantervaring, met name door de realtime connectie met andere systemen. De twee bedrijven zijn begonnen aan een integratieperiode om de bedrijfsvoering op een efficiënte en effectieve manier te combineren.

Centraal platform voor geavanceerde merkbeleving
De overname is in lijn met de strategische doelstellingen van Descartes: het bouwen aan en exploiteren van het meest complete en wereldwijd toegankelijke Logistics Technology Platform. Met de Software-as-a-Service (SaaS)-oplossing van Kontainers beschikken logistieke dienstverleners over een centraal platform van waaruit ze offertes kunnen maken, transporten kunnen boeken en documenten kunnen uitwisselen. Klanten van Descartes zijn nu ook in staat om de beste digitale customer experience te creëren voor hun eindklanten, die via een dashboard realtime inzicht hebben in alle transporten. Het vrachtplatform integreert naadloos met bestaande systemen waardoor processen eenvoudiger, efficiënter en goedkoper worden. Klanten van Kontainers worden lid van het Global Logistics Network van Descartes, waardoor ze nog meer mogelijkheden voor handen hebben om hun logistieke activiteiten te optimaliseren.

“Samen met enkele van ’s werelds grootste logistieke bedrijven hebben we hard gewerkt om de optimale digitale klantervaring te creëren”, aldus Graham Parker, medeoprichter van Kontainers en nu Vice President Sales Digital Freight Solutions bij Descartes. “We zijn trots dat we nu onderdeel uitmaken van Descartes. Doordat we tot het Global Logistics Network behoren, kunnen we het vrachtplatform van Kontainers geïntegreerd aanbieden met de systemen van Descartes voor tariefmanagement en expeditie. Zo kunnen we logistieke dienstverleners nog beter helpen met het digitaliseren van hun klantervaringen.”

“De afgelopen maanden hebben we gezien hoe snel de wereld kan veranderen”, aldus Edward J. Ryan, CEO van Descartes. “Het digitaliseringsproces is hierdoor in een stroomversnelling gekomen. Logistieke dienstverleners hebben te maken met krappe marges en digitalisering is cruciaal om te overleven. Het vrachtplatform biedt hen de realtime verbindingen tussen platformen voor klantbeleving en systemen voor transportafhandeling, die ze nodig hebben om te voldoen aan de hoge verwachtingen van klanten. We kijken ernaar uit om te werken met de klanten, partners en experts van Kontainers.”
Laatste van Descartes
Slechts 18 procent van de Britse bedrijven voorbereid op een no-deal Brexit

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Descartes breidt transportdienstverlening uit door overname Kontainers

Logo Marcommit
Descartes contact

Logo Descartes

info@descartes.com
  www.descartes.com
Descartes sociaal

Descartes tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4