www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
PR: LVTPR

commercetools en roboticaontwikkelaar Franka Emika verlengen partnerschap

Franka Emika introduceert nieuwe versie van e-commerceplatform Franka World met commercetools

Amsterdam, 18 juni 2020commercetools, toonaangevend in next-generationcommercesoftware, heeft zijn partnerschap met robotica- en automatiseringsontwerper Franka Emika uitgebreid. Franka Emika introduceerde twee jaar geleden zijn eerste platform voor e-commerce en robotbesturing, Franka World, op basis van de software van commercetools. Ook voor de nieuwe versie van het platform besloot Franka gebruik te maken van de software van commercetools, met onder andere nieuwe functies voor het besturen van robots en IoT-apparaten.

image

Franka World is nu de kern in het ecosysteem van de roboticaproducent, en verbindt robots, partners en klanten. Zij kunnen via het platform niet alleen producten kopen en diensten afnemen, maar ook hele robotparken online beheren.

Franka Emika koos voor commercetools omdat het een API-first en microservices-commercesysteem zocht dat goed bij zijn bestaande softwarearchitectuur past, en zo gebruik kan maken van de sterke back-end om de allernieuwste snufjes uit te rollen. Het bedrijf hoopt hiermee nieuwe gebruikers te trekken en de betrokkenheid van bestaande gebruikers, klanten en actieve donateurs te vergroten.

Franka Emika zocht ook naar een manier om e-commercefuncties op te nemen zonder dat medewerkers tijd kwijt zouden zijn aan het ontwikkelen van nieuwe features, zoals het verbinden van robots met de cloud zodat zij op afstand via het Franka World-platform kunnen worden beheerd.

Door gebruik te maken van het commercetools-platform, bespaarde Franka Emika veel tijd en geld die het ontwikkelen van e-commercefuncties gekost zou hebben. Het bedrijf kon nu tijdig nieuwe features naar alle delen van Franka World uitrollen, en kan zo sneller groeien.

Sebastian Nagel, hoofd cloudontwikkeling en producteigenaar van Franka World: “Het product van commercetools voldoet helemaal aan onze eisen. Daardoor konden we een snelle time-to-market realiseren, wat een van onze belangrijkste doelen was. We zijn blij dat het team van commercetools ons zo goed heeft geholpen bij het uitvoeren van deze grote en ingewikkelde klus, en we zijn nu druk bezig met de punten op de i. We zijn tot nu toe erg tevreden met de resultaten.”

Dirk Hörig, CEO van commercetools: “We zijn trots dat Franka Emika onze samenwerking voortzet in de volgende fase van de e-commerceambities van het bedrijf. Dat Franka Emika voor de nieuwe versie van Franka World zijn partnerschap met ons voortzet, toont aan dat het loont om te investeren in moderne, schaalbare commercesoftware. De API-first microservices-cloudarchitectuur maakt het testen, aanpassen en opschalen van e-commerce heel eenvoudig. We kijken uit naar de voortzetting van onze samenwerking en ondersteunen Franka Emika graag in de volgende groeifase.”

Over Franka Emika
Bij Franka Medika – een deep-tech bedrijf in het Duitse München – hebben we met ’s werelds meest geavanceerde roboticasysteem Panda Powertool de robotica veranderd. In ons streven naar hoge prestaties en toegankelijkheid, combineren we mensgericht ontwerp met degelijke Duitse techniek, wat heeft geresulteerd in een technologisch meesterwerk. De beste mechatronische integratie, uitmuntende soft-robot performance, en geavanceerde en uit te breiden functionaliteit zijn ongekend gebruiksvriendelijk, zeer betaalbaar en onbeperkt schaalbaar. Meer informatie is te vinden op www.franka.de.

Over commercetools
commercetools is hét toonaangevende platform voor next generation B2C- en B2B-commerce. Om de markt te helpen overstappen van beperkendelegacy-suites,ontwikkelde commercetools eenheadless, API-first, multi-tenant SaaS-commerceplatform datcloud-native is en gebruikmaakt van flexibele microservices. Met behulp van moderne ontwikkelbouwblokken in eencloudplatformaangeboden door commercetools, kunnen klanten op grote schaal voorzien in de beste commerce-ervaringen binnen elk touchpoint. commercetools heeft kantoren in Europa, de Verenigde Staten en Azië-Pacific. Het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland. Sinds zijn oprichting in 2006 is commercetools-software geïmplementeerd door Fortune 500-bedrijven uit allerlei sectoren, van retail tot productie en van telecommunicatie tot mode.

Meer informatie is te vinden op commercetools.com.
Laatste van commercetools
commercetools is Leader in 2020 Gartner Magic Quadrant for Digital Commerce

Eerste open food-marktplaats Foodl biedt ubiquitous commerce met technologie van commercetools

commercetools en roboticaontwikkelaar Franka Emika verlengen partnerschap

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense