ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: CheckTwice

Cisco biedt verbeterde netwerkinzichten en slimmere automatisering

Nieuwe mogelijkheden van het intent-based netwerkportfolio verbeteren de digitale ervaringen door meer controle, veiligheid en inzichten

SAMENVATTING
  • IT kan netwerken eenvoudig segmenteren en beveiligen met een intuïtief, geautomatiseerd beleid.
  • Cisco DNA Center en Cisco DNA Spaces bieden nu meer inzicht in IoT endpoints.
  • Cisco SD-WAN is geïntegreerd met Cisco Umbrella en helpt klanten door te groeien naar een SASE-architectuur (Secure Access Service Edge).
Amsterdam, 18 juni 2020 - Cisco kondigt vandaag nieuwe intent-based netwerkoplossingen aan ter optimalisatie van de bedrijfsvoering en de netwerkactiviteiten. Nu het voor organisaties een steeds grotere uitdaging is om consistente en positieve digitale ervaringen te leveren, stimuleert Cisco de ontwikkeling van het netwerk om klanten ‘connected’, productief en veilig te houden. De nieuwe innovaties, gericht op het vereenvoudigen van de automatisering en het bieden van zakelijke en IT-inzichten, stellen IT-teams in staat om flexibel te zijn en tegelijkertijd nauw aangesloten te blijven op de bedrijfsdoelstellingen.

"In de steeds veranderende wereld van vandaag is het van cruciaal belang dat het bedrijfsnetwerk aansluit bij de strategische doelstellingen, of het nu gaat om het ondersteunen en beveiligen van thuiswerkers, het versnellen van de overstap naar de cloud of het aansturen van de businesstransformatie", zegt Marc Samson Manager Networking, Datacenter en Collaboration Solutions, Cisco Nederland. "Met deze aankondiging helpt Cisco de IT om snel geavanceerde netwerk- en securitymogelijkheden uit te rollen door grootschalige segmentatie en cloudgebaseerde security te vereenvoudigen en te automatiseren. Het sluit aan bij onze belofte om een netwerkplatform te bouwen dat we blijven innoveren om klanten te helpen, ongeacht hoe ver zij zijn met de realisatie van hun intent-based netwerken”.

Cisco levert geavanceerde automatiseringsmogelijkheden ter verbetering van de gebruikerservaring en vereenvoudiging van de IT-processen. Automatisering is fundamenteel geworden voor het verhogen van de IT-efficiency, IT-teams worden hierdoor steeds flexibeler en proactiever en tegelijkertijd wordt de tijd die nodig is voor het netwerkonderhoud teruggebracht. Nieuwe automatiseringsinnovaties zijn onder andere:
  • Cisco SD-WAN-innovaties: Cisco SD-WAN powered by Viptela biedt nu volledige cloud-native beveiliging door de integratie met Cisco Umbrella om bedrijven te beschermen tegen grote webaanvallen via SaaS en internettoegang. Cisco Umbrella biedt een veilige webgateway (SWG), DNS-layer security, firewall en cloud access security broker (CASB) functionaliteit in één geïntegreerde cloudservice. Dankzij geautomatiseerde voorzieningen en vereenvoudigde licenties is Cisco SD-WAN samen met Cisco Umbrella snel te implementeren en eenvoudig te gebruiken, terwijl het een geoptimaliseerde gebruikerservaring en de beste security biedt. Deze convergentie van security en netwerken is een cruciale stap voor klanten op weg naar een SASE-architectuur. Tot de andere SD-WAN-innovaties behoren ondersteuning voor multicast en geïntegreerde spraak en unified communications.
  • Cisco User-Defined Networks: Met Cisco User-Defined Networks kunnen IT-medewerkers de eindgebruikers via Cisco DNA Center de controle over hun eigen draadloze netwerkpartitie bieden. Eindgebruikers hebben de mogelijkheid hun apparaten veilig aan te melden en te bepalen welke apparaten via de User Defined Network mobiele app verbinding maken met hun eigen netwerkpartitie.
Cisco breidt inzichten uit naar voorheen ongecontroleerde apparaten, waardoor IT de mogelijkheid krijgt om efficiënter te segmenteren en IoT-apparaten beter te beheren. Netwerksegmentatie - het opsplitsen van het netwerk in kleinere stukken om de prestaties en security te verbeteren - is altijd een lastige taak geweest, met name in omgevingen met een constant ontwikkelend en divers ecosysteem van IoT endpoints. Om deze uitdaging aan te pakken, introduceert Cisco:
  • AI Endpoint Analytics: Met AI Endpoint Analytics identificeert Cisco DNA Center voorheen onbekende eindpunten op schaal en gebruikt vervolgens verschillende contextuele bronnen en kunstmatige intelligentie om ze logisch te groeperen. Met deze informatie kan IT de basis leggen voor schaalbaar, geautomatiseerd beleid.
  • Op groepen gebaseerde beleidsanalyse: Cisco DNA Center analyseert verkeersstromen tussen groepen van eindpunten om beleid te ontwerpen dat kan worden gebruikt als basis voor de juiste segmentatie.
De huidige draadloze netwerken voegen een enorme zakelijke waarde toe, niet alleen door de ervaringen die ze mogelijk maken, maar ook door de inzichten die ze bieden in het gedrag. Cisco’s platform voor indoor locatiediensten, Cisco DNA Spaces, voegt nieuwe mogelijkheden toe om de zichtbaarheid uit te breiden en informatie te bieden die bedrijven nodig hebben om fysieke ruimten veilig te houden, bijvoorbeeld in de huidige 1,5 meter samenleving.
  • Cisco DNA Spaces for Return to Business: Cisco heeft real-time en historische analysetools aan het platform toegevoegd, die helpen bij het monitoren van werkruimten die moeten voldoen aan de richtlijnen voor afstand houden. Klanten kunnen gebruik maken van ingebouwde apps om real-time te monitoren hoeveel mensen zich in gebouwen bevinden en te analyseren hoe gebouwen worden gebruikt. Deze informatie is cruciaal nu bedrijven mensen veiligheid willen bieden en tegelijkertijd werkruimten effectiever en efficiënter willen benutten.
  • Indoor IoT Services: Cisco DNA Spaces introduceert het eerste Indoor IoT-as-a-Service-aanbod op WiFi-6 access points dat klanten helpt snel en kosteneffectief grootschalige indoor IoT-toepassingen te implementeren. Cisco DNA Spaces vereenvoudigt de activering, configuratie en het beheer van een breed scala aan ondersteunde IoT-apparaten, waaronder ondersteuning voor Bluetooth-apparaten (BLE). Via Cisco's brede ecosysteem van industriepartners maakt Cisco DNA Spaces het mogelijk om apparaten te traceren, de veiligheid van werknemers in hun omgeving te monitoren, het ruimtegebruik in de gaten te houden en het vinden van ruimtes makkelijker te maken. Daarnaast biedt Cisco DNA Spaces ook andere monitoringtoepassingen in de gezondheidszorg, detailhandel, onderwijs, productiebedrijven en horeca.
Cisco's intent gebased netwerkportfolio is ontworpen om consistente, doorlopende innovaties te leveren. Via op software gebaseerde platforms, gebouwd op toonaangevende hardware, kan Cisco het flexibele, veilige netwerk bieden dat een bedrijf nodig heeft om de businesstransformatie te stimuleren en veerkrachtig te blijven in onzekere tijden.

De vandaag aangekondigde innovaties van Cisco DNA Center en Cisco DNA Spaces komen in de zomer van 2020 beschikbaar. De Cisco SD-WAN innovaties zijn vanaf vandaag beschikbaar.

Meer informatie:

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Cisco
Michelle Fresco
E-mail: mfresco@cisco.nl

Of

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
‘Doorgaan tot de oplossing je past als die little black dress’

Nieuwe overeenkomst PA Consulting en Jacobs: toekomstige investeringen en strategisch partnerschap

Black Friday 2020 in Nederland: Wat kochten we en hoeveel gaven we uit?

Razer en BAPE werken samen aan gelimiteerde collectie ‘A GAMING APE’

Computer Security Day 2020: waar moeten bedrijven meer aandacht aan besteden?

Ambulance Amsterdam zorgt voor veilige toegang voertuigen met Webfleet Solutions
Afripipes kiest Maunt als nieuwe distributeur

Pure Storage breidt het Pure as-a-Service aanbod uit en biedt ongekende transparantie

Nieuw opleidingsinstituut voor workforce management richt zich op veranderende arbeidsmarkt

Quion neemt voorsprong in hypotheekmarkt

Razer vervolgt e-sports-wereldtournee met Razer Invitational - Europe

Verdubbeling van het WLAN-spectrum: Europa staat op het punt een nieuw tijdperk in te luiden

Zivver behaalt 2e plek van Deloitte Technology Fast 50

Onderzoek Thycotic: dreiging AVG-boetes bepalen investeringsbeslissingen in cybersecurity

Resultaten nieuw onderzoek: "97% van de bedrijven vindt het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit, maar 71% weet niet waar ze moeten beginnen"

Snelgroeiend Studytube 4 jaar op rij in Deloitte Technology Fast 50

Rival Foods, SusPhos en Bilihome winnen Rabo Duurzame Innovatieprijs 2020

Nieuwe testkit van HBK voor snelle check van printed circuit board (PCB’s)

ICT Concept gaat op overnamepad

Toptienlijst meest baanbrekende innovaties van de wetenschap in NL bekendgemaakt

Rockwell Automation neemt Fiix Inc. over, leverancier van cloudoplossingen voor onderhoudsmanagement

HashiCorp kondigt beschikbaarheid Consul 1.9 aan

Logo CheckTwice
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Workiva
Logo Schneider Electric
Logo Orange Cyberdefense