Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: Archetype Agency BV

Palo Alto Networks lanceert 's werelds eerste ML-Powered NGFW

Het intelligent en proactief maken van beveiliging - Netwerken en IoT-apparaten onmiddellijk beschermen tegen de meest bekende en onbekende bedreigingen

Amsterdam - Aangezien organisaties hun groeiende aantal toegangspunten verdedigen tegen cyberaanvallen die blijven veranderen en toenemen, introduceerde Palo Alto Networks (NYSE: PANW), de wereldwijde leider op het gebied van cybersecurity, vandaag 's werelds eerste ML-Powered Next-Generation Firewall (NGFW). Deze firewall integreert machine learning (ML) in de kern van de firewall om proactief te helpen bij het intelligent stoppen van bedreigingen, het beveiligen van IoT-apparaten en het aanbevelen van beveiligingsbeleid – waardoor er opnieuw een nieuwe standaard is gezet voor netwerkbeveiliging.

"Dertien jaar geleden hebben we de netwerkbeveiliging volledig veranderd toen we de Next-Generation Firewall creëerden", zegt Nir Zuk, oprichter en chief technology officer bij Palo Alto Networks. "Nu bedrijfsnetwerken groter worden - met hybride clouds, IoT-apparaten en het werken vanuit thuis - en daarnaast aanvallen snel en automatisch evolueren, hebben we opnieuw een radicaal nieuwe benadering van cybersecurity nodig. PAN-OS versie 10.0 luidt de eerste ML-Powered NGFW in, die voortdurend leert en proactief de beveiliging op meerdere fronten verbetert, zodat beveiligingsprofessionals niet alleen bij kunnen blijven, maar ook voorop kunnen lopen.

Primeurs in de branche
Palo Alto Networks ML-Powered NGFW met PAN-OS® 10.0 introduceert meerdere primeurs in de branche, waaronder:
  1. ML-gebaseerde in-line malware- en phishingpreventie
    Aangezien aanvallers machines gebruiken om aanvallen automatisch te wijzigen, wordt het gebruik van handtekeningen om deze aanvallen te voorkomen minder waardevol. Voorheen gebruikten netwerkbeveiligingsproducten alleen machine learning-modellen voor out-of-band detectie, maar de Palo Alto Networks ML-Powered NGFW gebruikt nu in-line machine learning-modellen om voorheen onbekende aanvallen te helpen voorkomen.

2. Updates in handtekeningen zonder vertraging
    Palo Alto Networks was al toonaangevend in de branche bij het verkorten van de reactietijd voor bedreigingen van dagen naar minuten en introduceert nu zero-delay bescherming, wat resulteert in een vermindering van 99,5% van geïnfecteerde systemen.

3. Geïntegreerde IoT-beveiliging op basis van ML
    Nieuwe IoT-apparaten nemen snel toe, vaak zonder beveiliging en zonder medeweten van InfoSec. De nieuwe Palo Alto Networks IoT Security wordt mogelijk gemaakt door ML om volledige zichtbaarheid van het apparaat te bieden, inclusief nooit eerder vertoonde apparaten; het belichten van anomalieën en kwetsbaarheden; en het geven van advies voor een passend beveiligingsbeleid - allemaal zonder de noodzaak van extra sensoren of infrastructuur.

4. Op ML gebaseerd beveiligingsbeleid
    De ML-Powered NGFW gebruikt machine learning om grote hoeveelheden telemetriedata te analyseren en vervolgens beleidsregels aan te bevelen. Met PAN-OS 10.0 en IoT Security kunnen klanten de IoT Security-beleidsaanbevelingen voor veilige omgang met apparaten bekijken en overnemen. Dit bespaart tijd, verkleint de kans op menselijke fouten en helpt IoT-apparaten te beveiligen.
Door deze vier primeurs in één branche in één systeem samen te brengen, helpt Palo Alto Networks ML-Powered NGFW organisaties onmiddellijk te beschermen tegen tot 95% van onbekende bestands- en webbedreigingen; beleidsaanbevelingen te automatiseren om tijd te besparen en de kans op menselijke fouten te verkleinen; aan te passen en real-time bescherming te bieden; en zichtbaarheid en beveiliging uit te breiden naar alle apparaten, inclusief onbeheerde IoT-apparaten, zonder de noodzaak om extra sensoren te gebruiken.

Daarnaast introduceert PAN-OS 10.0 de CN-serie, een gecontaineriseerde vormfactor voor de ML-Powered NGFW, met meer dan 70 innovatieve nieuwe mogelijkheden, waaronder eenvoudigere decodering, clustering met hoge beschikbaarheid, een nieuwe hoogwaardige hardwarekaart, en bedreigingspreventie en DNS-beveiligingsverbeteringen.

Meer informatie
Meer informatie over PAN-OS versie 10.0 en de nieuwe extra functies vind je hier.

Beschikbaarheid
PAN-OS versie 10.0 zal naar verwachting half juli beschikbaar zijn voor alle huidige klanten van Palo Alto Networks met geldige ondersteuningscontracten.

Over Palo Alto Networks
Palo Alto Networks, de wereldwijde leider op het gebied van cyberbeveiliging, geeft vorm aan de cloudgerichte toekomst met technologie die de manier waarop mensen en organisaties werken, verandert. Onze missie is om de favoriete cyberbeveiligingspartner te zijn en onze digitale manier van leven te beschermen. We helpen de grootste beveiligingsuitdagingen ter wereld aan te pakken met continue innovatie die de nieuwste doorbraken op het gebied van kunstmatige intelligentie, analyse, automatisering en orkestratie benut. Door een geïntegreerd platform te leveren en een groeiend ecosysteem van partners mogelijk te maken, lopen we voorop bij het beschermen van tienduizenden organisaties via clouds, netwerken en mobiele apparaten. Onze visie is een wereld waarin elke dag veiliger en veiliger is dan de vorige. Ga voor meer informatie naar www.paloaltonetworks.com

Palo Alto Networks, PAN-OS en het Palo Alto Networks-logo zijn handelsmerken van Palo Alto Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in rechtsgebieden over de hele wereld. Alle andere handelsmerken, handelsnamen of servicemerken die hierin worden gebruikt of genoemd, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Palo Alto Networks
Palo Alto Networks lanceert 's werelds eerste ML-Powered NGFW

Palo Alto Networks kondigt strategisch partnerschap aan met Deutsche Telekom's Security Services Business

Unit42 ontdekt dat Mirai-variant ECHOBOT opnieuw de kop opsteekt

Logo Archetype Agency BV
Palo Alto Netw.. contact

Logo Palo Alto Networks

Palo Alto Netw.. sociaal

Palo Alto Netw.. tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Eaton
Logo ilionx