www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LEWIS

BlackBerry werkt samen met Intel om cryptojacking-malware te stoppen

BlackBerry Optics Endpoint and Detection Response (EDR)-oplossing detecteert cryptojacking op hardwareniveau

Amsterdam, 17 juni 2020BlackBerry Limited kondigt vandaag de release aan van BlackBerry® Optics v2.5.1100 met cryptomining en cryptojacking-detectie voor op Intel gebaseerde, commerciële pc's. Om geavanceerde cryptojacking-malware te detecteren, maakt de BlackBerry Optics Context Analysis Engine (CAE) gebruik van de CPU-telemetrie van Intel® Threat Detection Technology (Intel® TDT). Dankzij eenvoudige configuratie kunnen organisaties cryptojacking effectief detecteren en verminderen voor alle soorten workloads die worden uitgevoerd op Windows® 10-besturingssystemen.

Kapen zonder medeweten
Cryptojacking is de installatie van malware op een apparaat om de rekenkracht te kapen en daar cryptocurrency mee te ‘minen’, zonder medeweten van de eigenaar van het apparaat. Veel cryptojacking-bewerkingen gebruiken kleine hoeveelheden stroom van veel verschillende machines om een totaal aan rekenkracht te creëren. Deze techniek maakt (grote) bedrijven een ideaal doelwit voor het aantasten van meerdere machines na het verkrijgen van toegang. Volgens een recent gepubliceerd rapport1, ontving ‘ongeveer 10 procent van de organisaties het afgelopen jaar cryptomunten-mining-malware (en blokkeerde deze)’.

"Gezien de kosten die samenhangen met het minen van cryptocurrency en de betaling van losgeld bij ransomware, wordt cryptojacking een aantrekkelijke optie voor aanvallers om nieuwe inkomsten te genereren", aldus Josh Lemos, VP, Research & Intelligence bij BlackBerry. “Met onze nieuwe detectie- en responsmogelijkheden voor cryptojacking, willen we deze actie stoppen. Door bedrijven en hun werknemers een kant-en-klare oplossing te bieden willen we ervoor zorgen dat hun hard-en software gebruikt worden voor hun beoogde doeleinden. De dagen van het uitbuiten van nietsvermoedende gebruikers voor gratis procestijd zijn voorbij.”

Het volledige Engelstalige bericht is hier te lezen.

1 Verizon 2020 Data Breach Investigations Report

Over BlackBerry
BlackBerry (NYSE: BB; TSX: BB) levert betrouwbare beveiligingssoftware en -diensten aan organisaties en overheidsinstelligen wereldwijd, die ze nodig hebben om het Internet of Things te beveiligen. Het bedrijf beveiligt meer dan 500M eindpunten, waaronder 150M auto's op de weg. Gevestigd in Waterloo, Ontario, zet het bedrijf zich in voor veiligheid, cybersecurity en dataprivacy. Daarnaast is BlackBerry voorloper op belangrijke gebieden zoals kunstmatige intelligentie, endpointsecurity en -management, encryptie en geïntegreerde systemen.Voor meer informatie, bezoek BlackBerry.com en volg het bedrijf via @BlackBerry.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ingrid van den Nieuwenhof, Marjolein van Aarle of Evi van Lieshoud van LEWIS:
Tel:+31 40 235 46 00
E-mail: blackberryNL@teamlewis.com
Laatste van BlackBerry
Waaraan herken je een slechte cyberbeveiliging?

BlackBerry AtHoc en ServiceNow gaan partnership aan

BlackBerry AtHoc integreert met Microsoft Teams voor veilige en efficiënte communicatie tijdens een crisissituatie
BlackBerry contact

Logo BlackBerry

BlackBerry sociaal

BlackBerry tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Eaton
Logo ilionx
Logo Schneider Electric
Logo USoft