www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: LVTPR

NetApp neemt Spot over

Bedrijven bundelen krachten om met hun toonaangevende platforms kosten voor compute en storage in public cloud te optimaliseren

Amsterdam, 17 juni 2020 – NetApp® (NASDAQ: NTAP), toonaangevend in clouddataservices, heeft een definitieve overeenkomst gesloten voor de overname van Spot, toonaangevend in computemanagement en kostenoptimalisatie in de public clouds. Samen willen ze leider worden op het gebied van Application Driven Infrastructure.

Initiatieven op het gebied van digitale transformatie zijn in een stroomversnelling gekomen en blijven de hoogste prioriteit voor de business, vooral onder de huidige omstandigheden. De public clouds bieden de snelheid en flexibiliteit die nodig zijn om met dit nieuwe normaal om te gaan, nu bedrijven nieuwe manieren vinden om te werken, te communiceren en zaken te doen. Niet-geoptimaliseerde clouds kunnen echter kostbaar zijn en de bedrijfstransformatie vertragen. Om deze uitdaging aan te gaan, vertaalt een Application Driven Infrastructure de workloadpatronen van de applicatie en zorgt voor het best mogelijke prestatieniveau en de beste kosten voor storage en compute, en dat alles met behoud van de gecontracteerde service-level agreement (SLA) en service-level objective (SLO). De Application Driven Infrastructure van NetApp en Spot zorgt voor continue optimalisatie zodat klanten tot 90 procent van hun compute- en storagecloudkosten kunnen besparen – die doorgaans 70 procent uitmaken van de totale clouduitgaven – en de adoptie van de public cloud versnellen.

Anthony Lye, senior vice president en general manager, Public Cloud Services, NetApp: “In de huidige public clouds is snelheid de nieuwe maatstaf. Verspilling in de public clouds, veroorzaakt door inactieve en overmatig ingezette resources, is echter een groot en groeiend probleem bij klanten. En dat vertraagt de verdere adoptie van public clouds. De combinatie van NetApp’s toonaangevende shared-storageplatform voor block, file en object en Spot’s computeplatform vormen samen een toonaangevende oplossing voor de continue optimalisatie van kosten voor alle workloads, zowel cloud-native als legacy. Geoptimaliseerde klanten zijn tevreden klanten en tevreden klanten brengen meer onder in de public clouds.”

Spot biedt een combinatie van tools voor inzicht en automatisering. Daarmee is continue optimalisatie van workloads op één platform mogelijk, waarbij tegelijkertijd de SLA en SLO behouden blijven. Dit neemt bij DevOps-, CloudOps- en FinOps-teams de last en complexiteit weg van het beheren, schalen, afstemmen en optimaliseren van cloudresources. Zo kunnen zij focussen op businessinnovatie tegen acceptabele kosten.

Amiram Shachar, oprichter en CEO van Spot: “Spot is opgericht met een visie, namelijk om de manier waarop bedrijven cloudinfrastructuurservices gebruiken, drastisch te veranderen. Met analytics en automatisering voor de meest betrouwbare, best presterende en meest kostenefficiënte infrastructuur voor elke workload in elke cloud. We kijken ernaar uit ons bij de NetApp-familie te voegen en samen te bouwen aan de toekomst van Application Driven Infrastructure en klanten te helpen meer workloads in de cloud onder te brengen.”

Samen zetten NetApp en Spot een Application Driven Infrastructure neer om klanten in staat te stellen meer applicaties sneller onder te brengen in public clouds. Dat gebeurt met het ‘as-a-Service’-platform van Spot voor de continue optimalisatie van zowel compute als storage voor zowel traditionele IT-inkopers met enterprise-applicaties als cloud-native workloads en data lakes.

De transactie wordt naar verwachting in de eerste helft van NetApp’s boekjaar afgerond en voldoet aan bepaalde wettelijke goedkeuringen en andere gebruikelijke sluitingsvoorwaarden.

Over Spot
Spot, voorheen bekend als Spotinst, is een toonaangevende leverancier van software die CloudOps-teams in staat stelt het optimale uit hun cloud te halen. Zijn productportfolio helpt bedrijven hun cloudgebruik te optimaliseren en automatiseren om de waarde en beschikbaarheid van hun cloudinfrastructuur te maximaliseren met minimale verspilling. Door het gebruik van praktische inzichten verbetert Spot continu, automatisch en realtime de efficiency. Spot werd in 2015 opgericht door Amiram Shachar en Liran Polak en heeft momenteel 180 mensen in dienst die werken vanuit kantoren in San Francisco, New York, Washington DC, Tel Aviv en Londen.

Over NetApp
NetApp is toonaangevend op het gebied van clouddataservices en stelt mondiaal opererende organisaties in staat hun wereld met data te veranderen. Samen met onze partners zijn wij de enige die u kunnen helpen bij het construeren van uw unieke datalandschap. Wij vereenvoudigen de hybride multi-cloud en stellen de juiste data, services en applicaties op een veilige manier beschikbaar aan de juiste mensen op de juiste tijd. Ga voor meer informatie naar www.netapp.com.
Laatste van NetApp
NetApp brengt optimalisatie- en enterprise-dataservices naar de cloud

NetApp voorziet het datacenter van de eenvoud en flexibiliteit van de cloud met geüpdatete software-dataservices

NetApp Cloud Volumes Service nu beschikbaar in Google Cloud-regio Nederland
Computer Security Day 2020: waar moeten bedrijven meer aandacht aan besteden?

Black Friday 2020 in Nederland: Wat kochten we en hoeveel gaven we uit?

‘Doorgaan tot de oplossing je past als die little black dress’

Ambulance Amsterdam zorgt voor veilige toegang voertuigen met Webfleet Solutions
Afripipes kiest Maunt als nieuwe distributeur

Pure Storage breidt het Pure as-a-Service aanbod uit en biedt ongekende transparantie

Nieuw opleidingsinstituut voor workforce management richt zich op veranderende arbeidsmarkt

Quion neemt voorsprong in hypotheekmarkt

Razer vervolgt e-sports-wereldtournee met Razer Invitational - Europe

Verdubbeling van het WLAN-spectrum: Europa staat op het punt een nieuw tijdperk in te luiden

Zivver behaalt 2e plek van Deloitte Technology Fast 50

Onderzoek Thycotic: dreiging AVG-boetes bepalen investeringsbeslissingen in cybersecurity

Resultaten nieuw onderzoek: "97% van de bedrijven vindt het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit, maar 71% weet niet waar ze moeten beginnen"

Snelgroeiend Studytube 4 jaar op rij in Deloitte Technology Fast 50

Rival Foods, SusPhos en Bilihome winnen Rabo Duurzame Innovatieprijs 2020

Nieuwe testkit van HBK voor snelle check van printed circuit board (PCB’s)

ICT Concept gaat op overnamepad

Toptienlijst meest baanbrekende innovaties van de wetenschap in NL bekendgemaakt

Rockwell Automation neemt Fiix Inc. over, leverancier van cloudoplossingen voor onderhoudsmanagement

HashiCorp kondigt beschikbaarheid Consul 1.9 aan

Logo LVTPR
NetApp contact

Logo NetApp

info@netapp.com
  www.netapp.com/nl
NetApp sociaal

NetApp tweets

Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Schneider Electric
Logo Orange Cyberdefense
Logo Ivanti