www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
PR: Marcommit

Banking Circle maakt internationale handel via Amerikaanse Amazon goedkoper voor Europese online retailers

Amsterdam – Banking Circle, aanbieder van innovatieve financiële infrastructuur, heeft zijn aanbod voor betaalinstellingen uitgebreid met USD Amazon collections. Middels USD Amazon collections kunnen betaalinstellingen Virtual IBAN’s voor de Verenigde Staten aanbieden aan online retailers. Daarmee wordt het voor online retailers mogelijk hun omzet van verkopen via Amazon in de Verenigde Staten (VS), Canada en Mexico lokaal te ontvangen in USD. Op deze manier worden er geen transactiekosten of wisselkoersen geheven.

Lagere transactiekosten dankzij lokale bankgegevens
Ongeacht of een Europese verkoper een USD-rekening heeft in het vestigingsland, keert Amazon, net als de meeste andere online marketplaces, de opbrengst van verkopen uit in de valuta van het land waar de retailer gevestigd is. Daarbij rekenen zij transactiekosten van gemiddeld 3,9 procent van de transactiewaarde. Iets dat de winst van de verkoper niet ten goede komt. Door de nieuwe dienst van Banking Circle kunnen betaalinstellingen nu bankgegevens voor de VS beschikbaar stellen aan online retailers. Hierdoor kunnen online retailers de transactiekosten die gemaakt worden over hun verkoop via Amazon zelf in de hand houden.

Anders la Cour, CEO bij Banking Circle: “Het is een tijd waarin online retailers alle steun nodig hebben om hun winstgevendheid te behouden. Door USD Amazon collections toe te voegen aan onze diensten, wordt het voor betaalinstellingen mogelijk hun klanten kosten te laten besparen op verkopen via de Amerikaanse, Canadese en Mexicaanse Amazon. Daarbij gelooft Banking Circle dat we moeten toewerken naar een systeem waarin internationaal opererende organisaties niet meer in ieder land een bankrekening nodig hebben. Met Virtual IBAN’s voor de VS zijn we hier weer een stap verder mee.”

Middels ABA- en rekeningnummer ACH-transactie ontvangen
Met de toevoeging van de USD aan de Virtual IBAN-dienst van Banking Circle, is het nu mogelijk om als Europese online retailer via de VS, Canada en Mexico te verkopen, zonder extra transactiekosten. Dat werkt als volgt:
  • Online retailers ontvangen een ABA-nummer en rekeningnummer. Daarmee kunnen zij ACH transacties ontvangen. Dit is tot dusver alleen mogelijk bij verkopen via Amazon.
Met de diensten van Banking Circle is het ook mogelijk als Europese online retailer verkopen te doen via online marketplaces in het Verenigd Koninkrijk, zonder extra transactiekosten. Dan werkt het als volgt:
  • Online retailers worden voorzien van een Sort Code en rekeningnummer. Zo kunnen zij BACS, CHAP’s of Faster Payment transacties ontvangen.
Laatste van Banking Circle
Banking Circle voegt lokale uitbetalingen in Poolse Zloty toe aan betaalmogelijkheden

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Logo Marcommit
Banking Circle contact

Logo Banking Circle

Banking Circle sociaal

Banking Circle tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope