www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: AxiCom

Razer maakt THX Spatial Audio beschikbaar voor alle pc-gamers

Razers nieuwe Windows 10-app zorgt voor immersief en nauwkeurig THX-geluid voor elk merk koptelefoon

Amsterdam – Razer, het toonaangevende lifestylemerk voor gamers, introduceert de Razer THX Spatial Audio App voor Windows 10. De 7.1 surround sound en de instelbare virtuele luidsprekers zorgen voor positionele nauwkeurigheid. De Razer THX Spatial Audio App verbetert de gameplay en is beschikbaar voor gebruik met alle koptelefoons en oordopjes. Nu kan elke gamer upgraden naar de allerbeste ruimtelijke geluidservaring, met gebruik van zijn of haar huidige 3.5mm-, Bluetooth- of USB-koptelefoon.

“Samen met THX hebben we een immersieve audio-oplossing ontwikkeld die tegemoetkomt aan de belangrijkste wensen van gamers: dynamisch en accuraat positioneel geluid”, aldus Alvin Cheung, senior vice president van Razers randapparatuur-afdeling. “We hebben dit mogelijk gemaakt door een beroep te doen op de expertise van THX op het gebied van bioscoopgeluid. Vervolgens hebben we diverse aanpassingsmogelijkheden toegevoegd zodat iedere luisteraar zijn eigen geluid kan verfijnen en personaliseren.”

“We zijn blij om samen met Razer onze THX Spatial Audio-technologie beschikbaar te stellen om de spelervaring te verbeteren”, zegt Jason Fiber, senior vice president en general manager van THX Ltd. mobile technologies. “Het zorgt ook voor realistischer geluid bij het luisteren naar muziek en kijken van films.”

Nauwkeurig positioneel geluid voor gaming
THX Spatial Audio zorgt voor een van de meest authentieke positionele audio-ervaringen, zelfs via stereo-installaties, dankzij de geavanceerde render-engine van THX. Traditioneel hebben surround sound-installaties een geluidsbron met meerdere luidsprekers nodig. De render-engine van THX is echter in staat om vanuit slechts twee kanalen een breder, positioneel nauwkeurig geluidslandschap te produceren. Of het nu gaat om stereo-, 5.1- of 7.1-geluid, de output van de THX-engine en het virtuele speakersysteem zorgen voor een natuurlijker driedimensionaal geluid, waardoor games tot leven komen.

Zoals elke gamer zal beamen, is het lokaliseren van tegenstanders vaak het verschil tussen winnen en verliezen. Met de Razer THX Spatial Audio App is het mogelijk om de locatie van bedreigingen te bepalen op basis van hun geluid. Dit geeft gamers een voordeel ten opzichte van de concurrentie. En dit niveau van nauwkeurigheid vermindert ook de vermoeidheid. Doordat ze zich niet langer moeten inspannen om hun tegenstanders te horen, kunnen gamers beter en langer spelen.

Volledig aanpasbaar voor een gepersonaliseerde surround sound-ervaring
Zoals THX weet dankzij zijn jarenlange ervaring in het modelleren van 3D-geluid, hoort iedereen geluiden anders en heeft iedereen zijn eigen voorkeur voor audio. Het volume, de frequentie en de richting zijn uniek voor iedereen. Om de meest complete luisterervaring te bieden, heeft de Razer THX Spatial Audio App een uitgebreid pakket aan aanpassingsmogelijkheden. Deze omvatten de positionering van de speakers, het volume en de afstand, zodat elke gebruiker de app precies kan afstemmen op zijn of haar individuele voorkeuren.

Gebruikers kunnen hun audio verder aanpassen voor elke game of media-applicatie om naar de inhoud te luisteren zoals de makers het bedoeld hebben. Met behulp van de Equalizer-functie van de Razer THX Spatial Audio App, kunnen gebruikers kiezen uit diverse THX-presets of hun eigen EQ-instellingen wijzigen, creëren en opslaan. Bij het gamen biedt de THX positionele audio-engine nauwkeurige geluidssignalen. En wanneer het tijd is voor wat muziek, kan de gebruiker snelschakelen tussen profielen in de Razer THX Spatial Audio App om een kamervullend, meeslepend geluid te verzorgen.

Maximale compatibiliteit
De Razer THX Spatial Audio App voor Windows 10 werkt met alle soorten en merken koptelefoons en oordopjes. Dit maakt de THX Spatial Audio-ervaring bereikbaar voor zoveel mogelijk gebruikers. De Razer THX Spatial Audio App heeft ook een bijbehorende widget die vlak na de release toegankelijk is via de Windows Game Bar voor Windows 10 (Win + G). Hierdoor is het mogelijk om snel toegang te krijgen tot de belangrijkste functies, zoals het schakelen tussen EQ-profielen.

Over de Razer THX Spatial Audio App
  • Positionele nauwkeurigheid vanuit alle bronnen. Het geluid overtreft 7.1 en biedt een nog preciezere positiebepaling.
  • THX-geluid zorgt voor een natuurlijk, realistisch geluid van bioscoopkwaliteit.
  • Surround Sound Calibration. Dit zorgt voor het meest nauwkeurige positionele geluid, op basis van persoonlijke luistervoorkeuren.
  • EQ-instellingen en THX-presets. Of de luisteraar liever een diepere bas heeft of meer zuiverheid, de app kan worden gebalanceerd met midden-, hoog- en laagfrequenties.
  • Compatibel met 3.5mm-, Bluetooth- and USB-koptelefoons en oordopjes
Prijs en beschikbaarheid
€12,49 bij update van 7.1 Surround
€24,99 als standaardprijs
Nu beschikbaar via Razer.com

Meer informatie is te vinden op https://www.razer.com/thx-spatial-audio.

Persmateriaal
De presskit is hier beschikbaar.
Een demo-video is hier beschikbaar.

Over Razer
Razer is ‘s werelds toonaangevende lifestylemerk voor gamers.
De driekoppige slang van Razer is één van de meest herkenbare logo’s binnen de gaming en e-sport-community, met fans in elk werelddeel. Het bedrijf heeft het grootste op gamers gericht ecosysteem van hardware, software en services ontworpen en gebouwd.
Razers prijswinnende hardware bevat krachtige gaming-randapparatuur en Blade gaming-laptops.
Het softwareplatform van Razer, met meer dan 80 miljoen gebruikers, omvat Razer Synapse (een Internet of Things-platform), Razer Chroma (een eigen RGB-lichttechnologiesysteem) en Razer Cortex (voor het optimaliseren en lanceren van games).
Tot de services behoren Razer Gold, een van ‘s werelds grootste virtuele betalingssystemen voor gamers, en Razer Fintech, een van de grootste online-naar-offline digitale betaalnetwerken van Zuidoost-Azië.
Razer is opgericht in 2005 en heeft twee hoofdkantoren in Irvine en Singapore. Het bedrijf heeft in totaal zestien kantoren en wordt erkend als het leidende merk voor gamers in de VS, Europa en China. Razer is genoteerd aan de Hong Kong Stock Exchange (Stock Code: 1337).

Over THX Ltd.
THX Ltd. werd in 1983 opgericht door de legendarische filmmaker George Lucas. Samen met zijn partners levert het bedrijf premium-entertainment in de bioscoop, thuis en voor onderweg. In de afgelopen 35 jaar heeft THX zijn certificeringscategorieën uitgebreid van studio's en bioscopen naar consumentenelektronica, content, autosystemen en live-entertainment. Vandaag de dag blijft THX entertainment steeds opnieuw uitvinden en ontwikkelt het spannende nieuwe technologieën. Daarnaast garandeert het bedrijf dat consumenten kunnen rekenen op superieure geluids- en beeldkwaliteit en dat de visie van de maker accuraat wordt overgebracht. THX Ltd. is eigendom van Razer en opereert als een volledig onafhankelijke dochteronderneming. Meer informatie is beschikbaar via THX.com, Facebook, Instagram, en Twitter.
Laatste van Razer Europe
Razer vervolgt e-sports-wereldtournee met Razer Invitational - Europe

Black Friday begint vroeg met flinke kortingen voor Razer-producten

Razer Wolverine V2 brengt precisie en controle naar Xbox Series X|S
Computer Security Day 2020: waar moeten bedrijven meer aandacht aan besteden?

Black Friday 2020 in Nederland: Wat kochten we en hoeveel gaven we uit?

‘Doorgaan tot de oplossing je past als die little black dress’

Ambulance Amsterdam zorgt voor veilige toegang voertuigen met Webfleet Solutions
Afripipes kiest Maunt als nieuwe distributeur

Pure Storage breidt het Pure as-a-Service aanbod uit en biedt ongekende transparantie

Nieuw opleidingsinstituut voor workforce management richt zich op veranderende arbeidsmarkt

Quion neemt voorsprong in hypotheekmarkt

Razer vervolgt e-sports-wereldtournee met Razer Invitational - Europe

Verdubbeling van het WLAN-spectrum: Europa staat op het punt een nieuw tijdperk in te luiden

Zivver behaalt 2e plek van Deloitte Technology Fast 50

Onderzoek Thycotic: dreiging AVG-boetes bepalen investeringsbeslissingen in cybersecurity

Resultaten nieuw onderzoek: "97% van de bedrijven vindt het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit, maar 71% weet niet waar ze moeten beginnen"

Snelgroeiend Studytube 4 jaar op rij in Deloitte Technology Fast 50

Rival Foods, SusPhos en Bilihome winnen Rabo Duurzame Innovatieprijs 2020

Nieuwe testkit van HBK voor snelle check van printed circuit board (PCB’s)

ICT Concept gaat op overnamepad

Toptienlijst meest baanbrekende innovaties van de wetenschap in NL bekendgemaakt

Rockwell Automation neemt Fiix Inc. over, leverancier van cloudoplossingen voor onderhoudsmanagement

HashiCorp kondigt beschikbaarheid Consul 1.9 aan
Razer Europe contact

Logo Razer Europe

www.razer.com
Razer Europe sociaal

Razer Europe tweets

Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV