www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 48 dagen geleden)
PR: Marcommit

Next-generation single-chip oplossing van Thales in de nieuwste smartphone van Samsung

• De veilige oplossing van Thales maakt connectiviteit en contactloze services in de Samsung Galaxy S20-serie mogelijk.
  • De single-chip combineert een embedded secure element(eSE) en een embedded SIM(eSIM) - die krachtige contactloze services en een volledig gedigitaliseerde mobiele connectiviteitservaring biedt voor zeer compacte smartphones, smartwatches en tablets.
  • Gecertificeerde applicaties die onder andere ondersteund worden zijn beveiligde betalingen, digitale vervoersbewijzen en digitale identificatie middelen.
Hengelo - De Samsung Galaxy S20 is 's werelds eerste smartphone met een veilige single-chip-oplossing van Thales ter ondersteuning van zowel mobiele connectiviteit als vertrouwde contactloze services. Deze chip is ontwikkeld door Thales. Het gebruik van deze innovatieve verbonden eSE biedt nieuwe mogelijkheden voor de nieuwste generatie consumentenapparaten die een breed scala aan NFC2-services bevatten, zoals beveiligde betalingen of digitale vervoersbewijzen.

Het gebruik van eSIMs brengt moeiteloos toegang tot connectiviteit op afstand binnen handbereik en wint daarmee aan populariteit. Gebruikers kunnen hun mobiele abonnementen beheren zonder dat ze simkaarten hoeven te plaatsen of te vervangen. Galaxy S20-bezitters profiteren daarnaast van naadloze mobiele connectiviteit en contactloze toepassingen, zoals betalingen, digitale vervoersbewijzen en digitale ID (inclusief paspoorten en rijbewijzen). Hierbij wordt tevens voldaan aan de wet- en regelgeving waaraan de GSMA, betaal- en vervoersorganisaties moeten voldoen. Deze alles-in-één eSE bespaart voor producenten ook nog eens waardevolle ruimte in smartphones, smartwatches en tablets.

Daniel Ahn, Senior Vice President en hoofd van Mobile Security Team, Mobile Communications Business, Samsung Electronics: "Bij Samsung streven we er voortdurend naar om consumenten te voorzien van de meest geavanceerde technologie voor betrouwbare, nieuwe en opwindende ervaringen. We zijn verheugd om samen te werken met Thales om Galaxy S20-gebruikers een unieke oplossing te bieden die naadloze connectiviteit en robuuste beveiliging biedt. De Galaxy S20 beschikt over het hoogste niveau van gegevensbescherming en encryptie met Common Criteria Evaluation Assurance Level (CC EAL) 6+ certificering. Dit vraagt om een grotere miniaturisatie van componenten met behoud van een geavanceerd beveiligingsniveau. De single-chip integratie van eSE en eSIM van Thales maakt dit mogelijk."

"Het gebruik van de eSIM-integratie door een toonaangevend smartphonemerk en de lancering van de volgende generatie apparaten zoals de Samsung S20-reeks, laat het aantal eSIM-conforme smartphones van 143 miljoen in 2019 stijgen naar meer dan 509 miljoen in 2024", aldus Phil Sealy, onderzoeksdirecteur, onderzoek naar digitale veiligheid, ABI-onderzoek.

Emmanuel Unguran, Thales Senior Vice President voor mobiele connectiviteitsoplossingen: "Deze samenwerking weerspiegelt het diepe vertrouwen van Samsung in Thales, een wereldleider op het gebied van eSIM-technologie en aanverwante diensten voor abonnementenbeheer. Door het aantal benodigde afzonderlijke componenten binnen dergelijke apparaten te verminderen, worden ook de voorraad- en fabricageprocessen gestroomlijnd, waardoor de productiviteit en de winstgevendheid worden verhoogd. Thales heeft een unieke positie op dit gebied door relaties met belangrijke aanbieders van contactloze toepassingen, waaronder banken, mobiele operators, autofabrikanten, transportaanbieders en overheden.
Laatste van Thales
Thales en Google breiden samenwerking uit

Meerderheid bedrijven maakt zich na een jaar nog steeds zorgen over cybersecurity bij werken op afstand

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing
Essentra Components neemt Chinese onderdelenfabrikant over

Britse defensieonderdelen Royal Air Force en Royal Navy verbeteren recruitmentproces met Pega’s low-code software

Nederlandse bedrijven sluiten wereldwijd hoogste verzekering af tegen ransomware-aanvallen

Onderzoek Red Hat: Ruim twee derde developers zet containers actief in

Total Economic Impact-onderzoek: Dataiku levert bedrijven een return-on-investment van 423 procent

Macaw wordt comdirect’s socialmedia-leadagency

KnowBe4 ontvangt vier ISO-certificeringen van ISOQAR
Worldstream breidt uit naar Duitsland met nieuw datacenter bij maincubes in Frankfurt

fonQ groeit met 142% jaar over jaar dankzij gebruik van Mirakl-marktplaatsplatform

53 procent van de Nederlanders vindt dat ze voor een normaal leven hun gegevens moeten delen met techreuzen als Google

Werkgevers overschatten de productiviteit van medewerkers bij het thuiswerken

Conscia benoemt Pascal Huijbers tot CTO Conscia Group

Visma | Raet splitst op in Visma | Raet en Visma | YouServe

Waard€volle Club partners CBMK Creditmanagement en Budgetcoach Groep lanceren Landelijk Kenniscentrum Financiële Vitaliteit

Proactiviteit vereist voor toekomstig succes in e-commerce

Fortinet lanceert security service FortiTrust: flexibele licentie per gebruiker

Rooskens Group kiest voor Oracle Transportation Management ter ondersteuning van snelle bedrijfsuitbreiding

Western Digital introduceert draagbare WD Elements SE SSD
Verstreken tijd: 1 jaar en 48 dagen

Logo Marcommit
Thales contact

Logo Thales

Thales sociaal

Thales tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks