www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: Marcommit

Next-generation single-chip oplossing van Thales in de nieuwste smartphone van Samsung

• De veilige oplossing van Thales maakt connectiviteit en contactloze services in de Samsung Galaxy S20-serie mogelijk.
  • De single-chip combineert een embedded secure element(eSE) en een embedded SIM(eSIM) - die krachtige contactloze services en een volledig gedigitaliseerde mobiele connectiviteitservaring biedt voor zeer compacte smartphones, smartwatches en tablets.
  • Gecertificeerde applicaties die onder andere ondersteund worden zijn beveiligde betalingen, digitale vervoersbewijzen en digitale identificatie middelen.
Hengelo - De Samsung Galaxy S20 is 's werelds eerste smartphone met een veilige single-chip-oplossing van Thales ter ondersteuning van zowel mobiele connectiviteit als vertrouwde contactloze services. Deze chip is ontwikkeld door Thales. Het gebruik van deze innovatieve verbonden eSE biedt nieuwe mogelijkheden voor de nieuwste generatie consumentenapparaten die een breed scala aan NFC2-services bevatten, zoals beveiligde betalingen of digitale vervoersbewijzen.

Het gebruik van eSIMs brengt moeiteloos toegang tot connectiviteit op afstand binnen handbereik en wint daarmee aan populariteit. Gebruikers kunnen hun mobiele abonnementen beheren zonder dat ze simkaarten hoeven te plaatsen of te vervangen. Galaxy S20-bezitters profiteren daarnaast van naadloze mobiele connectiviteit en contactloze toepassingen, zoals betalingen, digitale vervoersbewijzen en digitale ID (inclusief paspoorten en rijbewijzen). Hierbij wordt tevens voldaan aan de wet- en regelgeving waaraan de GSMA, betaal- en vervoersorganisaties moeten voldoen. Deze alles-in-één eSE bespaart voor producenten ook nog eens waardevolle ruimte in smartphones, smartwatches en tablets.

Daniel Ahn, Senior Vice President en hoofd van Mobile Security Team, Mobile Communications Business, Samsung Electronics: "Bij Samsung streven we er voortdurend naar om consumenten te voorzien van de meest geavanceerde technologie voor betrouwbare, nieuwe en opwindende ervaringen. We zijn verheugd om samen te werken met Thales om Galaxy S20-gebruikers een unieke oplossing te bieden die naadloze connectiviteit en robuuste beveiliging biedt. De Galaxy S20 beschikt over het hoogste niveau van gegevensbescherming en encryptie met Common Criteria Evaluation Assurance Level (CC EAL) 6+ certificering. Dit vraagt om een grotere miniaturisatie van componenten met behoud van een geavanceerd beveiligingsniveau. De single-chip integratie van eSE en eSIM van Thales maakt dit mogelijk."

"Het gebruik van de eSIM-integratie door een toonaangevend smartphonemerk en de lancering van de volgende generatie apparaten zoals de Samsung S20-reeks, laat het aantal eSIM-conforme smartphones van 143 miljoen in 2019 stijgen naar meer dan 509 miljoen in 2024", aldus Phil Sealy, onderzoeksdirecteur, onderzoek naar digitale veiligheid, ABI-onderzoek.

Emmanuel Unguran, Thales Senior Vice President voor mobiele connectiviteitsoplossingen: "Deze samenwerking weerspiegelt het diepe vertrouwen van Samsung in Thales, een wereldleider op het gebied van eSIM-technologie en aanverwante diensten voor abonnementenbeheer. Door het aantal benodigde afzonderlijke componenten binnen dergelijke apparaten te verminderen, worden ook de voorraad- en fabricageprocessen gestroomlijnd, waardoor de productiviteit en de winstgevendheid worden verhoogd. Thales heeft een unieke positie op dit gebied door relaties met belangrijke aanbieders van contactloze toepassingen, waaronder banken, mobiele operators, autofabrikanten, transportaanbieders en overheden.
Laatste van Thales
Thales breidt partnernetwerk en software-integraties flink uit

Thales lanceert eerste samengevoegde 24/7 SOC/NOC op Nederlandse bodem

Logo Marcommit
Thales contact

Logo Thales

Thales sociaal

Thales tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Extreme Networks
Logo PEAK-IT
Logo Curvature