www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

Lightspeed breidt eCommerce product uit met multi-channelmogelijkheden ter ondersteuning van de digitale transformatie van mkb-klanten

eCommerce-volumes namen door coronacrisis 400 procent toe in april ten opzichte van februari

Amsterdam – Lightspeed introduceert nieuwe functies in Lightspeed eCommerce die de omnichannel-ervaring versterken en zorgen voor een snellere en efficiëntere online winkelervaring. Retailers die hun online activiteiten ondersteunen met Lightspeed eCommerce waren tijdens de coronacrisis goed in staat om zich snel aan te passen. Dit blijkt uit de groeiende populariteit van omnichannel met een stijging in eCommerce-volumes van 400 procent in april ten opzichte van februari.

Ondernemers staan, nu de economie weer langzaam van het slot gaat, opnieuw voor de uitdaging om op een slimme manier zaken te doen. Daarom zet Lightspeed zijn onboarding-proces voor eCommerce kracht bij door nieuwe en bestaande klanten 24/7 klantenservice te bieden. Daarbij ondersteunt Lightspeed het grote aantal klanten dat op dit moment geavanceerde e-commercefunctionaliteit met hun bedrijfsprocessen willen integreren.

Nieuwe functies in Lightspeed eCommere
Een andere uitbreiding van Lightspeed eCommerce zijn de toegevoegde functies Live Preview Themes en Multi-Location Inventory. Live Preview Themes stelt retailers in staat om hun website design te testen alvorens live te gaan. Multi-Location Inventory biedt mkb’ers de mogelijkheid om consumenten een online overzicht te tonen van de beschikbare voorraad binnen elke fysieke winkellocatie, zodat ze geen verkoopkans mislopen. Op korte termijn worden ook de volgende functies aan Lightspeed eCommerce worden toegevoegd:
  • Lightspeed Shipping: Deze verbeterde tool biedt rechtstreekse toegang tot transporttarieven en verzendlabels vanuit Lightspeed eCommerce.
  • Curbside Pick-Up: Deze tool zorgt voor extra flexibiliteit en gebruiksgemak voor consumenten door het mogelijk te maken bestelde producten op afhaalpunten op te halen.
  • Personalized Shopping: Deze functie biedt consumenten de mogelijkheid om een afspraak te maken voor personal shopping op een gewenst tijdstip en tegelijkertijd een relatie op te bouwen met de verkoopmedewerkers.
Dax Dasilva, oprichter en CEO van Lightspeed: “Met de introductie van de nieuwe functies in eCommerce kunnen we voldoen aan de behoeften van mkb’ers. Omnichannel is niet langer een nice-to-have, maar een must-have. We vinden het belangrijk om voortdurend innovaties te bieden aan retailers en online- en horeca ondernemers. Op die manier kunnen we winkels en restaurants blijven ondersteunen tijdens hun digitale transformatie.”

“Het omnichannel product van Lightspeed zorgt ervoor dat alle informatie altijd up to date is, zowel op de iPads in de winkel als in de webshop”, aldus Camiel van Dooren, oprichter van Productpine. “Zodra de deuren van de winkel sluiten, loopt dezelfde voorraad gewoon door in de webshop. Zeker tijdens de corona periode hebben we hiervan geprofiteerd: we konden gewoon blijven verkopen, terwijl de winkel tijdelijk niet beschikbaar was.”
Laatste van Lightspeed

Lightspeed lanceert Omnichannel Loyalty

Lightspeed introduceert analyse-oplossing Lightspeed Analytics

Logo Marcommit
Lightspeed contact

Logo Lightspeed

info.nl@lightspeedhq.com
  www.lightspeedhq.nl
Lightspeed sociaal

Lightspeed tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Extreme Networks
Logo PEAK-IT
Logo Curvature