www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Whizpr

Dell Technologies zet met PowerScale storage nieuwe standaard voor opslag ongestructureerde data

Amsterdam, 16 juni 2020 - Dell Technologies introduceert Dell EMC PowerScale, een nieuwe familie storage-systemen die is ontwikkeld met de nieuwste storage-software en server-hardware. Met PowerScale wil het bedrijf een nieuwe industriestandaard neerzetten voor hoe organisaties ongestructureerde data zoals documenten, afbeeldingen, video's en social media-content vastleggen en gebruiken.

“De hoeveelheid ongestructureerde data die bedrijven opslaan zal naar verwachting verdrievoudigd zijn in 2024 en het lijkt er niet op dat het daarna zal afnemen”, zegt Dan Inbar, president en general manager Storage bij Dell Technologies. “In dit datatijdperk hebben bedrijven behoefte aan eenvoudige, naadloze en kosteneffectieve manieren om ongestructureerde data op te slaan zodat ze kunnen innoveren, differentiëren en producten sneller op de markt kunnen brengen. De Dell EMC PowerScale-familie vormt het fundament dat bedrijven nodig hebben om waarde uit hun data te halen, waar die zich ook bevindt, en om deze waarde in te zetten om nog meer business-impact te realiseren.”

Leider in enterprise storage vergroot het potentieel van ongestructureerde data [1]
Dell EMC PowerScale draait op de nieuwste generatie van OneFS, het besturingssysteem dat bekend staat als basis voor Dell EMC Isilon. De PowerScale-familie omvat nieuwe 1U PowerEdge-gebaseerde PowerScale all-flash en NVMe nodes en bestaande Isilon all-flash, hybrid en archive nodes die draaien op het PowerScale OneFS 9.0-besturingssysteem.

De PowerScale-familie levert tot wel 15,8 miljoen input-output operations per seconde (IOPS) per cluster en biedt daarmee de prestaties die klanten nodig hebben voor intensieve AI-, analytics-, IOT-, digitale media-, healthcare- en wetenschappelijke workloads [2]. PowerScale F200 nodes zijn tot vijf maal sneller dan eerdere versies [3]. Verbeterde inline datareductie maakt het platform tot wel zes keer efficiënter [4].

Eenvoud op schaal
PowerScale kan enorm opschalen tot petabyes terwijl het eenvoudig blijft in gebruik.
  • Schaal op zonder disruptie: PowerScale clusters kunnen schalen van 11TB tot 60PB met miljoenen file operations zonder disruptie of kostbare downtime voor klanten. Nodes kunnen binnen 60 seconden [4] toegevoegd worden aan PowerScale of een bestaand Isilon-cluster.
  • Intelligente automatisering: Met smart scale-out-mogelijkheden distribueert PowerScale bronnen zeer effectief zodat klanten het optimale halen uit een cluster.
  • Veerkrachtig en efficiënt: Middels flexibele failover policies biedt PowerScale 80% storage-gebruik [5] op een cluster zodat het multi-node failures kan verduren.
  • Programmeerbare infrastructuur: Dankzij ondersteuning voor een aantal vooraanstaande management- en container orchestration frameworks, zoals Kubernetes en Ansible, kunnen klanten applicatieontwikkeling en deployment time frames stroomlijnen.
Intelligente inzichten
Dell Technologies maakt het eenvoudiger voor klanten om hun data- en storage-infrastructuur te begrijpen.
  • Zet data aan het werk: De introductie van Dell EMC DataIQ-software helpt bedrijven waarde te halen uit ongestructureerde data die meestal ongecategoriseerd zit in silo’s. DataIQ breekt deze datasilo’s af door het creëren van één weergave van file- en objectdata binnen Dell EMC-, third party- en cloud storage [6]. Gebruikers hebben beter inzicht in hun data, kunnen de juiste teams daar toegang toe geven en weten zeker dat data is opgeslagen in de juiste tier binnen de storage-omgeving.
  • Proactieve health monitoring: Dell EMC CloudIQ-infrastructuurmonitoring- en analytics-software, onderdeel van PowerScale, combineert machine leraning en menselijke intelligentie om klanten te voorzien van real time prestaties en capaciteitsanalyses, evenals historische tracking voor een overzicht van de Dell EMC-infrastructuur.
Alle data, waar dan ook
PowerScale ondersteunt een brede variëteit aan file-protocollen en klanten kunnen deze eenvoudig inzetten op basis van hun infrastructuurbehoeften:
  • Alle applicaties: PowerScale OneFS 9.0 biedt brede multiprotocol-ondersteuning, inclusief nieuwe S3-ondersteuning voor moderne apps die vertrouwen op object storage. Met additionele ondersteuning voor protocollen zoals NFS, SMB en HDFS kunnen klanten grote aantallen traditionele en moderne applicaties draaien zonder compatibiliteitsproblemen.
  • Flexibel inzetbaar: PowerScale kan eenvoudig ingezet worden in core data centers en op edge-locaties als onderdeel van een multi-cloud-strategie. De compacte 1U footprint en het minimale cluster-formaat van nieuwe all-flash NVMe PowerScale nodes maakt het een ideale optie voor toepassing voor de edge.
  • Multi-cloud-ondersteuning: PowerScale for Multi-cloud kan direct connectie maken met alle grote public clouds als een managed service, ideaal voor klanten die veeleisende applicaties naar de cloud willen verplaatsen. Google Cloud-klanten die tijd willen besparen en beheercomplexiteit willen reduceren kunnen kiezen voor Dell Technologies Cloud PowerScale for Google Cloud, een native cloud service die de prestaties, schaal en constante ervaring van PowerScale combineert met de eenvoud en aantrekkelijke prijsstelling van Google Cloud.
Flexible consumptie met Dell Technologies On Demand
Met Dell Technologies On Demand kunnen PowerScale-klanten reageren op workload-pieken en nieuwe service requests met elastische capaciteit en daaraan gekoppelde kosten. Verschillende pay-per-use-opties met korte- en langetermijnverplichtingen zijn beschikbaar voor flexibele consumptie [7].

Beschikbaarheid
Dell EMC PowerScale OneFS 9.0, PowerScale nodes en DataIQ zijn vanaf heden wereldwijd beschikbaar.

-------
  1. IDC WW Quarterly Enterprise Storage Systems Tracker, 2020Q1, June 10, 2020 – Vendor Revenue.
  2. Based on Dell Technologies analysis, May 2020. Actual results will vary.
  3. Performance varies by cluster. Workload dependent. Based on Dell Technologies analysis, May 2020. Actual results will vary.
  4. Based on Dell Technologies analysis, May 2020. Actual results will vary.
  5. The Total Economic Impact™ Of Dell EMC PowerScale OneFS Powered Systems,” a commissioned study conducted by Forrester Consulting on behalf of Dell Technologies, June 2020.
  6. DataIQ Subscription available for third-party storage and cloud storage scanning and data movement.
  7. Payment solutions provided and serviced by Dell Financial Services L.L.C. or its affiliate or designee (“DFS”) for qualified customers. Subject to credit approval, product availability, applicable law, and documentation provided by DFS.

Over Dell Technologies

Dell Technologies (NYSE:DELL) helpt organisaties en individuen bij het bouwen van een digitale toekomst en het transformeren van hoe zij werken, leven en spelen. Het bedrijf biedt klanten het breedste en meest innovatieve technologie- en dienstenportfolio voor het datatijdperk.

Dell Technologies
Marcel van der Geld
T. 06 30 02 32 81
E. marcel.geld(at)dell.com

Whizpr
Paul Maris / Winnie Silvertand
E. dell(at)whizpr.nl
Laatste van Dell Technologies
Dell Technologies introduceert nieuwe pc’s, monitors en software

Intrinsieke beveiliging van Dell Technologies helpt bedrijven om cyberbestendig te worden

Dell Technologies introduceert innovaties in databescherming en cybersecurity die bedrijven helpen om kritieke toepassingen te beveiligen
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
QuandaGo stelt Patrick van Eerden aan als Chief Financial Officer

Belastingdienst gunt BPSOLUTIONS aanbesteding voor Managed SAP HANA-infrastructuur

Schneider Electric uitgeroepen tot meest duurzame bedrijf ter wereld door Corporate Knights

NAVO kiest Thales voor levering eerste defence-cloud voor strijdkrachten

Johan Looijmans start als SAP Business Architect bij myBrand

Holland Capital investeert in cards PLM Solutions

CaptureTech gaat samenwerking aan met gitaargigant Gibson Europe

Rabobank komt getroffen mkb tegemoet met aangepaste pintarieven

Twee unieke IT-bedrijven creëren samen een complete IT-infrastructuur

Doculayer.ai maakt 5 belangrijkste trends op het gebied van intelligente documentverwerking bekend

Sogeti benoemt Miranda van Putten tot nieuwe HR-directeur

JADS onderzoekt data science en ondermijnende criminaliteit in nieuw Centrum voor de studie van Ondermijning

Celonis stelt nieuwe Chief Marketing Officer en Chief Design Officer aan

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.