www.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: KINXX PR

3W Infra verhuist bedrijf naar maincubes Amsterdam AMS01 datacenter en implementeert private datacenter suite

Amsterdam, 16 juni 2020 - 3W Infra B.V., een wereldwijde leverancier van IaaS hosting oplossingen, heeft zijn bedrijfsvoering verhuist naar de kantooromgeving behorend bij het maincubes AMS01 colocatie datacenter in Amsterdam Schiphol-Rijk. Tegelijkertijd heeft 3W Infra een private datacenter suite in maincubes AMS01 in gebruik genomen om zijn wereldwijde netwerkbackbone en uitgebreide serverinfrastructuur in onder te brengen.

De bedrijfsvoering van 3W Infra inclusief server- en netwerkinfrastructuur was tot voor kort ondergebracht bij een datacenter in Amsterdam Zuid-Oost. Gedurende de periode dat 3W Infra hier was gehuisvest, werd dit datacenter overgenomen door een Amerikaans datacenter conglomeraat. 3W Infra levert zeer klantspecifieke IaaS-hostinginfrastructuren, nauw afgestemd op de individuele behoeften, wat betekent dat zij ook van hun datacenteroperator de hoogste flexibiliteit verwachten. Volgens 3W Infra is het datacenter in Amsterdam Zuid-Oost niet in staat om volledig in te spelen op deze dynamische eisen.

maincubes is een niet-beursgenoteerde Europese datacenteroperator met energie-efficiënte, duurzaam ingerichte colocatie datacenters in Frankfurt en Amsterdam. In het maincubes AMS01 datacenter in Amsterdam Schiphol-Rijk kunnen colocatie klanten terecht voor kleine tot grote datacenter implementaties (tot een capaciteit van meerdere MW’s). De colocatie services in het datacenter variëren van rack-by-rack en datacenter cages tot aan private datacenter suites en datacenter-in-datacenter setups. “maincubes is de enige overgebleven onafhankelijke Europese datacenter operator in de regio Amsterdam,” zegt Murat Bayhan, oprichter en CEO van 3W Infra. “Zij zijn wel in staat om tegemoet te komen aan 3W Infra’s eisen op het gebied van flexibiliteit en schaalbaarheid.”

De private datacenter suite in maincubes AMS01 is door 3W Infra eind mei in gebruik genomen. Op hetzelfde moment heeft 3W Infra zijn bedrijfsvoering verhuist naar de kantooromgeving van het datacenter in Amsterdam Schiphol-Rijk.

Netwerkbackbone upgrade

3W Infra is eigenaar en operator van een hoog-volume netwerkbackbone met redundant design. De basis voor dit wereldwijde netwerk is een dedicated dark fiber ring in de regio Amsterdam, waarmee 5 datacenter Points-of-Presence (PoP’s) in de Amsterdamse regio met elkaar zijn verbonden. Het maincubes AMS01 datacenter in Amsterdam Schiphol-Rijk is een hyper-verbonden faciliteit en zal nu gebruikt worden als hoofd netwerk-PoP voor 3W Infra’s wereldwijde netwerkbackbone. maincubes AMS01 gaat onderdak bieden aan nieuw aangeschafte netwerkapparatuur, welke ervoor zorgt dat nieuwe multiple 100G transit poorten worden gedistribueerd via alle PoP’s in de Amsterdamse regio. De migratie van deze netwerkapparatuur zal de komende weken plaatsvinden.

“Het maincubes AMS01 datacenter in Amsterdam Schiphol-Rijk wordt ons flagship datacenter,” zegt Murat Bayhan. “Het biedt ons de hoogste flexibiliteit die we ons maar zouden kunnen wensen. Het feit dat maincubes niet-beursgenoteerd is en volgens mij de enige overgebleven onafhankelijke datacenteroperator in Amsterdam, spreekt echt in hun voordeel. Dat is mijn mening. Zij zijn bereid om zich aan te passen aan de dynamische en vaak onvoorspelbare klantbehoeften die we als IaaS hosting bedrijf moeten zien in te vullen. maincubes is perfect in staat om in te spelen op onze behoeften ten aanzien van flexibiliteit en schaalbaarheid. Ook snel, wat ons de mogelijkheid biedt om met zeer korte doorlooptijden volledig op maat ingerichte IaaS hosting configuraties op te leveren. maincubes fungeert in die zin voor ons als een strategische partner.”

OCP en immersie koeling

In het maincubes AMS01-datacenter bevindt zich ook het European Open Compute Project (OCP) Experience Center, dat wordt geëxploiteerd door datacenterleverancier Rittal en Circle B - een officieel erkende aanbieder van OCP-oplossingen. Het is beschikbaar als democentrum, terwijl het ook kan worden gebruikt voor het testen van nieuwe ‘OCP Accepted’ en ‘OCP Inspired’ datacenter-omgevingen en telecomoplossingen. Daarnaast biedt maincubes immersie koeling (vloeistofkoeling) oplossingen in dedicated immersie koeling colocatie suites in zijn Amsterdam AMS01 datacenter. Deze datacenter oplossingen zijn gericht op toepassingen met betrekking tot HPC, AI en machine learning workloads.

“Als IaaS hosting provider weten we deze extra’s in het datacenter zeer zeker te waarderen,” zegt Bayhan. “maincubes levert niet alleen colocatie services. Zij bieden ons een zeer innovatieve en absoluut unieke datacenteromgeving, dat moet ik eerlijk zeggen. Ik heb nog nooit een colocatie-leverancier gezien die zoveel extra’s onder één dak aanbiedt, met verschillende duurzame en state-of-the-art technologische oplossingen om uit te kiezen en te gebruiken.”

“We bieden Murat en zijn team de mogelijkheid om 3W Infra’s infrastructuur uiterst flexibel in te richten en op te schalen wanneer dat nodig is,” zegt Joris te Lintelo, Vice President Sales bij maincubes. “Als ze willen, dan kunnen zij deze nieuwe en innovatieve technologieën in ons datacenter testen en gebruiken. Wij zullen er in ieder geval alles aan doen om hen hier thuis te laten voelen. Daarnaast biedt de geboden kantoor- en opslagruimte 3W Infra de mogelijkheid om snel op klantvragen in te spelen. Hun engineers zijn daarmee in staat om zeer snel te reageren op installatievragen en alle andere vragen van klanten die voorbijkomen.”

“maincubes is de enige overgebleven onafhankelijke Europese datacenter operator in de regio Amsterdam. Zij zijn wel in staat om tegemoet te komen aan 3W Infra’s eisen op het gebied van flexibiliteit en schaalbaarheid,” zegt Murat Bayhan [links], oprichter en CEO van 3W Infra. [rechts: Joris te Lintelo, Vice President Sales bij maincubes]

Over maincubes

maincubes maakt deel uit van de Duitse investeerder en vastgoedontwikkelaar Art-Invest, dat deel uitmaakt van het Duitse bouwconglomeraat Zech Group. maincubes heeft datacenters in Frankfurt en Amsterdam en een netwerk van hoogbeschikbare datacenters van verschillende grootte en type in Europa, waardoor het in staat is om colocatie diensten te leveren en ecosystemen te beveiligen voor de digitale toekomst van klanten in verschillende bedrijfstakken. Via het secureexchange® digitale platform kunnen klanten en partners van maincubes wereldwijd gebruik maken van IT-diensten zoals IoT, (cyber)beveiliging en connectiviteit, alsmede cloud services om hun zakelijke mogelijkheden uit te breiden. maincubes biedt veilige, efficiënte en gebruiksvriendelijke diensten - en een veilig thuis voor uw data.

Voor meer informatie over maincubes, ga naar: https://www.maincubes.com/nl/

Over 3W Infra

3W Infra B.V. is in 2014 opgericht door een aantal veteranen binnen de internet- en hostingindustrie. Het is een wereldwijde leverancier van Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting diensten met grote technische kennis en vaardigheden, gevestigd in Amsterdam. De wereldwijde netwerkbackbone van 3W Infra heeft nu meer dan 320 Gigabit/sec (Gbps) aan beschikbare bandbreedte. De enterprise-grade hostingoplossingen van het bedrijf zijn ISO 27001 en PCI DSS gecertificeerd en nauw afgestemd op de unieke behoeften van iedere klant. 3W Infra’s infrastructuuroplossingen zijn ontworpen voor schaalbaarheid en kostenefficiëntie, met cloud-enabling diensten waaronder colocatie, dedicated servers, IP-connectiviteit en high-level klantenondersteuning. Deze oplossingen kunnen worden afgenomen inclusief 3W Infra’s Remote Hands services en relocatie-engineeringdiensten op de belangrijkste internetknooppunten van de wereld - in Amsterdam, Frankfurt en Londen. 3W Infra’s klantenbestand omvat enkele van de grootste internet-, gaming-, omroep- en clouddienstenbedrijven in Europa en wereldwijd.

Voor meer informatie over 3W Infra, ga naar: https://www.3winfra.com/.

Media contacts

maincubes
PR & Communication
presse@maincubes.com

3W Infra
pr@3winfra.com
Laatste van maincubes B.V.

Cogent Communications breidt netwerk uit met core backbone routers in maincubes datacenter

CenturyLink sluit maincubes FRA01 datacenter aan op zijn internationale backbone

Logo KINXX PR
maincubes B.V. contact

Logo maincubes B.V.

maincubes B.V. sociaal

maincubes B.V. tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope