www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: MCS PR

Naar verwachting zal 82% van de werknemers binnen 12-18 maanden naar kantoor terugkeren, blijkt uit de Xerox Future of Work Survey

600 IT-leiders in vijf landen maken post-COVID-19-prioriteiten bekend ter ondersteuning van een flexibele werkomgeving

De Meern, 16 juni 2020 – Een nieuw wereldwijd bedrijfsonderzoek in opdracht van Xerox Holdings Corporation (NYSE: XRX) toont aan dat naar schatting 82% van het personeel in de organisaties van respondenten gemiddeld binnen 12-18 maanden naar de werkplek is teruggekeerd. Ter voorbereiding op een terugkeer investeren bedrijven in nieuwe middelen ter ondersteuning van een hybride werkmodel met medewerkers op kantoor en op afstand, met 56% toenemende technologiebudgetten en 34% is van plan om hun digitale transformatie als gevolg van COVID-19 te versnellen.

De Xerox Future of Work Survey, uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau Vanson Bourne, ondervroeg 600 IT-besluitvormers, waaronder senior C-level professionals uit de Verenigde Staten, Canada, het VK, Duitsland en Frankrijk, waarvan de organisaties tenminste 500 werknemers hebben. Respondenten gaven aan dat ze de plotselinge overgang naar werken op afstand een uitdaging vonden, waarbij 72% zei dat ze niet volledig voorbereid was vanuit technologisch perspectief. Naast technologie (29%) waren de grootste pijnpunten tijdens de vereiste periode van thuiswerken communicatie-uitval binnen teams/tussen collega’s (26%) en het behouden van focus (25%).

“Hoewel er geen twijfel over bestaat dat de COVID-19-pandemie onze manier van werken heeft veranderd, blijkt uit ons onderzoek dat na verloop van tijd veel bedrijven van plan zijn de meeste werknemers weer in een kantooromgeving te laten werken. Dit kan verschillende redenen hebben, waaronder communicatie, snelheid van besluitvorming en talentontwikkeling, ”aldus Steve Bandrowczak, president en chief operations officer van Xerox. “Tegelijkertijd hebben de plotselinge sluiting en de aanhoudende hybride werkomgeving hiaten in de technologie blootgelegd die de komende maanden nieuwe of extra investeringen vergen.”

De belangrijkste onderzoeksresultaten en conclusies van Xerox omvatten:
  1. Bedrijven zijn van plan om de meeste werknemers naar kantoor terug te halen, hoewel het uitgebreide beleid van werk op afstand wel van kracht blijft.
    Voordat er eisen werden gesteld aan het werken vanuit huis, zei 33% van de respondenten dat netwerk- /gegevensbeveiliging en privacy hun grootste zorg was bij personeel op afstand; 24% noemde de productiviteit van werknemers, gevolgd door 16% technologie-infrastructuur. Deze zorgen geven aan dat wijdverbreid werken op afstand de traditionele werkplekken niet zal vervangen.Ondanks de overtuiging van 95% van de respondenten dat persoonlijke communicatie belangrijk is voor persoonlijke ontwikkeling en het beoordelen van talent.
    Nu bedrijven echter meer gewend zijn aan het werken op afstand, veranderen de houding en het beleid van C-suite-leiders en IT-besluitvormers. Van de ondervraagde landen is de kans het grootst dat de VS meer vertrouwen hebben in werken op afstand (86%), gevolgd door het VK (80%), Duitsland (80%), Canada (77%) en Frankrijk (75%). Bovendien is 58% van plan om het thuiswerkbeleid het komende jaar te veranderen, wat de noodzaak onderstreept van bedrijven om een hybride personeelsbestand te ondersteunen.

Onze conclusie hieruit is: werknemers gaan misschien niet allemaal tegelijk terug naar kantoor - of zelfs helemaal niet op dezelfde manier als voorheen - maar de behoefte aan organisaties om een hybride personeelsbestand te ondersteunen, is er de komende tijd zeker.

2. Plotselinge thuisblijvers onthulden snel hiaten in de technologie.
    De snelle overgang naar werken op afstand was moeilijk voor de meeste bedrijven: slechts 28% zei volledig voorbereid te zijn en 29% noemde technologie hun grootste pijnpunt. Van de specifieke ondervraagde landen was Frankrijk het minst voorbereid op de plotselinge overgang naar werken op afstand en de VS het meest. Met betrekking tot technologie zeiden de respondenten dat hun grootste uitdagingen IT-ondersteuning op afstand (35%), ontoereikende workflowoplossingen (27%), gebrek aan communicatie- en samenwerkingstools (22%) en gebrek aan cloudgebaseerde oplossingen (10%) waren. 85% van de zakelijke leiders miste ook de toegankelijkheid en het gebruiksgemak van hun kantoorprinters, terwijl Amerikaanse respondenten ze het meest misten (93%), gevolgd door Duitsland (92%) en Frankrijk (91%).

Onze conclusie: om toekomstige verstoringen, zoals de snelle overgang naar werken op afstand als gevolg van COVID-19, te verminderen, zullen bedrijven ernaar streven om te investeren in nieuwe technologieën en extra mogelijkheden zoeken van bestaande tools om hun digitale transformatie van hun processen te versnellen.

3. De inkoopprioriteiten voor technologie verschuiven om werknemers beter te ondersteunen.
    Als gevolg van hiaten in de technologie die aan het licht zijn gekomen door een overwegend extern personeelsbestand, heroverweegt 70% van de IT-besluitvormers wereldwijd hun budgetuitgaven, waarbij bedrijven meer investeren in externe technologiebronnen (55%) of een hybride model van externe en interne bronnen (40%). De pandemie zorgde er ook voor dat bedrijven prioriteit gaven aan investeringen in cloudgebaseerde software (65%), IT-ondersteuning op afstand (63%) en samenwerkingssoftware (52%).

Hardware zoals laptops en printers waren een andere belangrijke overweging, vooral voor bedrijven gevestigd in Frankrijk. 22% van de respondenten noemde het de belangrijkste behoefte als het gaat om technologie, productiviteit en hun algemene werkervaring.

Onze conclusie: COVID-19 voedt digitale transformatieplannen en bedrijven richten zich opnieuw op het voldoen aan de behoeften van werknemers met zowel hardware als software.
Ga voor meer informatie naar www.Xerox.com/MakeNowWork.

Methodologie
Het onderzoek onder 600 respondenten in de VS, Canada, het VK, Duitsland en Frankrijk werd in mei 2020 uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau Vanson Bourne. Onder de respondenten bevonden zich IT-besluitvormers (inclusief senior C-level professionals), allemaal afkomstig van organisaties met tenminste 500 werknemers in verschillende sectoren, waaronder zakelijke en professionele diensten, detailhandel, gezondheidszorg, financiële dienstverlening en reizen en horeca.

Over Xerox
Xerox maakt het dagelijkse werken beter. We zijn een werkplek-technologiebedrijf dat software en hardware maakt en integreert voor kleine en grote ondernemingen. Voor klanten die gegevens op digitale en fysieke platforms willen beheren, biedt Xerox een naadloze, veilige en duurzame ervaring. Sinds de uitvinding van het kopieerapparaat, het ethernet, de laserprinter en meer, heeft Xerox de moderne manier van werken bepaald. Zie hier meer hoe wij innoveren bij Xerox.

Ontdek meer op www.xerox.nl en volg ons op Twitter via @ Xero xnederland.

-XXX-

Perscontact:
Patty de Jong, Public Relations, Xerox
+31(0)620541506, Patty.deJong@xerox.com

Sonia Panchal, Public Relations, Xerox
+44 (0)7713 191581, sonia.panchal@xerox.com

Opmerking: Om RSS nieuws te krijgen, kijk op https://www.news.xerox. com. Voor open commentaar, blik op de industrie, ga naar http://twitter.com/xerox, http://www.facebook.com/XeroxCorp, https://www.instagram.com/xerox/, http://www.linkedin.com/company/xerox, http://www.youtube.com/XeroxCorp.

Xerox® is een trademark van Xerox in de Verenigde Staten en andere landen.
Laatste van Xerox
Wilco van Bezooijen benoemd tot algemeen directeur van Xerox Nederland

Xerox breidt Cloud Services portfolio uit met Virtual Print & Fleet Management

Logo MCS PR
Xerox contact

Logo Xerox

www.xerox.nl
Xerox sociaal

Xerox tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo We Love Communities
Logo Red Hat
Logo Thales