www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Herken zakelijke websitebezoekersINFLUX PR#

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 125 dagen geleden)

Thuisblijvers Oerol testen duurzame voedselinnovaties

LEEUWARDEN, 12 JUNI 2020 - Ook tijdens de digitale editie van theaterfestival Oerol helpt Innofest innovatieve ondernemers vooruit. Vanaf aanstaande dinsdag presenteert innovatie-expert Wilbert van de Kamp ‘Innofest Test Teevee’. Tijdens deze dagelijkse liveshow test hij samen met Oerolfans een zestal duurzame voedselinnovaties. Dit weekend krijgt het testpanel de box met verschillende duurzame producten - van ontbijtgranen van gered voedsel tot bord en bestek van bananenbladeren - thuisbezorgd. Zo kunnen Oerolfans de betrokken ondernemers verder helpen vanuit hun eigen huis door te geven feedback over bijvoorbeeld de smaak en de verpakking van de producten.

Door de coronacrisis ziet de Nederlandse zomer er dit jaar compleet anders uit. En dus blijven de tienduizenden cultuurliefhebbers die anders naar Terschelling zouden gaan, de komende weken thuis. Dit heeft ook grote gevolgen voor Innofest en de betrokken ondernemers, vertelt directeur Linda Vermaat. “Oerol voelt elk jaar als de start van onze testzomer. Met al die verschillende festivallocaties liggen er op het eiland prachtige uitdagingen voor onze ondernemers. De afgelopen jaren hebben we bijvoorbeeld rond de stroomvoorziening op afgelegen plekken een paar mooie cases kunnen neerzetten. In coronatijd is dat flink improviseren.”

Dat Oerol een digitale editie besloot te organiseren, bood nieuwe kansen. “Hoe meer ondernemers we deze zomer toch nog aan testresultaten kunnen helpen, hoe beter”, zegt Vermaat. “Testen is voor ondernemers immers cruciaal om hun prototypes te kunnen verbeteren en zich voor te bereiden op een succesvolle marktlancering. Oerol is net als Innofest al langer bezig met de verduurzaming van de voedselketen. Door ons tijdens deze editie primair op voedselinnovaties te richten, geven we het publiek de kans om hier vanuit hun eigen huis aan bij te dragen.”

Innofest Test Teevee
Via de webshop van Oerol konden mensen de - inmiddels uitverkochte - testbox met een zestal voedselinnovaties bestellen, en zich zo aansluiten bij het testpanel. Tijdens de dagelijkse liveshow ‘Innofest Test Teevee’ staat telkens één startup centraal en videobellen de thuisblijvers in om zo gezamenlijk de producten te testen. Ook voor wie het niet gelukt is om een testbox te bemachtigen, is het mogelijk om de ondernemers te helpen. Door de liveshow te volgen of via de online enquêtes die verschillende ondernemers op de website van Innofest uitzetten.

In de testbox zijn zes duurzame voedselinnovaties te vinden. Voor de vroege trek krijgt het testpanel een ‘ready-to-eat’ havermoutontbijt van Grünten. Deze startup wil het makkelijker maken om meer groenten te eten, iets wat maar weinig Nederlanders lukt. Daarom is in de ontbijtjes een kwart van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten verwerkt, terwijl ze naar taart smaken. Ook testen de thuiszitters de ontbijtgranen van KRUSH. Deze zijn gemaakt van gered voedsel zoals te kleine zaden en kromme groenten en fruit, waardoor voedselverspilling wordt tegengegaan. De kruidenthee van Ptthee helpt de biodiversiteit van boerenlandschappen te verbeteren. Dat is goed voor insecten als bijen én helpt boeren aan een nieuw en groen verdienmodel.

Voor de borrel voorziet de testbox in een frisdrank van microalgen. De ondernemers van WaterFUL stellen hun eerste batch van deze nieuwe drank, die CO2 opneemt in plaats van uitstoot, voor het testpanel beschikbaar. Ook krijgt het panel een plantaardige kaas die volgens de startup Willicroft minstens zo lekker is als de gangbare zuivelvariant. De vegan kaas moet het voor mensen makkelijker maken om minder dierlijke producten te eten. Van het Zweedse Ilai, uit de koker van het Europese innovatieprogramma Inno-Quarter, krijgen de thuistesters ten slotte borden en bestek. Deze zijn gemaakt van gevallen en geoogste bananenbladeren, volledig afbreekbaar en daarmee een duurzaam alternatief voor wergwerpplastic. Van het testpanel willen de ondernemers niet alleen feedback over de smaak en het gebruiksgemak van hun producten, maar ook over zaken als marketing en positionering.
Laatste van Innofest
Innovaties getest op camping Stortemelk: van een bordspel tegen eenzaamheid tot legaal wildplassen

Online bezoekers Oerol testen duurzame voedselinnovaties

Startups testen duurzame innovaties op digitale editie Eurosonic Noorderslag
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Verstreken tijd: 1 jaar en 125 dagen
Innofest contact

Logo Innofest

Innofest sociaal

Innofest tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix