Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Whizpr

Tanium versterkt Zero Trust-mogelijkheden via partnership met Cloudflare

Utrecht, 11 juni 2020 - Tanium, leverancier van unified endpoint management en beveiliging ontwikkeld voor veeleisende IT-omgevingen, en Cloudflare, dat de beveiliging en prestaties van websites en diensten van wereldwijde organisaties verbetert, hebben een partnership gesloten waardoor organisaties profiteren van verbeterde Zero Trust access-policies. Klanten die beide platforms inzetten kunnen nu de endpoint visibility-oplossing van Tanium integreren in Cloudflare for Teams. Hierbij bepalen Cloudflare Access-policies of een verzoek een applicatie mag bereiken of niet. Dit is zeer relevant in een wereld waarin veel vanuit huis wordt gewerkt.

De snelle groei richting cloud-first-technologie verdrijft de vroegere mindset van ‘binnen is veilig’ en biedt ruimte voor nieuwe producten die remote-werkers en hun apparaten identificeren, authenticeren en autoriseren. In deze nieuwe periode hebben veel organisaties moeite om hun gevoelige applicaties en data weg te houden van onveilige en niet goedgekeurde apparaten. Veel organisaties hebben niet de mogelijkheden om deze nieuwe netwerken te beveiligen door niet alleen de gebruiker restricties op te leggen, maar, belangrijker nog, ook de apparaten waarmee ze verbinding maken met het netwerk.

Met Zero Trust wordt toegang tot gevoelige data, assets, applicaties en diensten geboden op basis van least privilege access. Alleen wanneer dat echt nodig is en verificatie/authenticatie van de gebruiker en het apparaat moet gebeuren voordat een connectie tot stand gebracht wordt. Gebruikersauthenticatie krijgt vooral veel aandacht, maar Cloudflare en Tanium werken nu samen om het tweede, belangrijke onderdeel van het proces te verstevigen: device health.

Taniums Endpoint Identity zorgt hierbij voor een uitbreiding van Tanium’s inzicht in de Zero Trust-omgeving. Zonder dat daarvoor een extra endpoint agent nodig is kunnen klanten definiëren welke apparaten toegang hebben tot hun Zero Trust-netwerken. Dit is mogelijk dankzij naadloze en snelle integratie met de identity and access management-technologie van Cloudflare

Cloudflare Access
Cloudflare Access beveiligt door Zero Trust-handhaving toe te passen op elk verzoek. In plaats van iedereen te vertrouwen op het netwerk, checkt Access de identiteit elke keer wanneer iemand een applicaties wil benaderen. Deze check vindt plaats in een van de 200 datacenters die Cloudflare heeft over de hele wereld en zo altijd optimale snelheid en prestaties kan bieden.

Meer inzicht toegevoegd
Tanium monitort en evalueert de gezondheid van de endpoint in real time waardoor IT-complexiteit daalt dankzij uitgebreid inzicht in en controle over endpoints op basis van een enkel platform.

Net zoals de producten van Cloudflare voor netwerk performance en security, vervangt Tanium traditionele endpoint-oplossingen door een enkel platform om apparaten veilig te houden. Organisaties kunnen vanaf nu beide platforms inzetten voor optimale beveiliging van netwerken en endpoints.

Hoe werkt het
Het integreren van Tanium en Cloudflare for Teams is eenvoudig. De handdruk tussen Tanium’s agent op het apparaat en het Cloudflare-netwerk vertrouwt op onderling beveiligde connecties.

Image Credit: Cloudflare

Het Cloudflare-netwerk en de Tanium-distributie voeren deze check naadloos uit voor de eindgebruiker. Omdat Cloudflare Access in alle 200 datacenters over de gehele wereld draait kunnen beslissingen binnen 100 milliseconden genomen worden voor 99 procent van de wereldbevolking die toegang heeft tot internet. Door te integreren met Tanium, kan de beslissing direct genomen worden zonder dat daarvoor ook nog de Tanium-administratielaag geraadpleegd hoeft te worden.

Klanten van Cloudflare en Tanium kunnen direct gebruikmaken van de voordelen van deze integratie door externe verzoeken alleen toegang te verlenen wanneer deze komen van managed en beveiligde apparaten.

Over Tanium
Tanium biedt een bewezen platform voor endpoint visibility en controle die de manier waarop organisaties hun computing-apparaten beheren en beveiligen transformeert met ongekende snelheid en flexibiliteit. Veel van de grootste en meest ontwikkelde bedrijven ter wereld, inclusief meer dan de helft van de Fortune 100, top retailers, financiële instellingen en vier divisies van de Amerikaanse strijdkrachten vertrouwen op Tanium voor het maken van belangrijke beslissingen, om efficiënt en effectief te kunnen opereren en bestand te zijn tegen verstoringen. Tanium neemt de 7e plek in op de Forbes-lijst van ‘Top 100 Private Companies In Cloud Computing For 2019’ en de 10e plek op de FORTUNE-lijst van de ‘100 Best Medium Workplaces’. Ga voor meer informatie naar www.tanium.com en volg ons op LinkedIn en Twitter.

Tanium
Brooke Hamilton

Whizpr
Paul Maris / Martine Korthals
Tel: 0317 – 410 482
E-mail: tanium@whizpr.nl
Laatste van Tanium
Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

IT hygiëne: investeer in meer inzicht, niet in meer tools

Tanium-experts voorspellen trends van 2021
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
QuandaGo stelt Patrick van Eerden aan als Chief Financial Officer

Belastingdienst gunt BPSOLUTIONS aanbesteding voor Managed SAP HANA-infrastructuur

Schneider Electric uitgeroepen tot meest duurzame bedrijf ter wereld door Corporate Knights

NAVO kiest Thales voor levering eerste defence-cloud voor strijdkrachten

Johan Looijmans start als SAP Business Architect bij myBrand

Holland Capital investeert in cards PLM Solutions

CaptureTech gaat samenwerking aan met gitaargigant Gibson Europe

Rabobank komt getroffen mkb tegemoet met aangepaste pintarieven

Twee unieke IT-bedrijven creëren samen een complete IT-infrastructuur

Doculayer.ai maakt 5 belangrijkste trends op het gebied van intelligente documentverwerking bekend

Sogeti benoemt Miranda van Putten tot nieuwe HR-directeur

JADS onderzoekt data science en ondermijnende criminaliteit in nieuw Centrum voor de studie van Ondermijning

Celonis stelt nieuwe Chief Marketing Officer en Chief Design Officer aan

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.