www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Wisse Kommunikatie

Centrica realiseert digitale transformatie met Panasonic Toughbook

Centrica, een wereldwijd leverancier van decentrale energie, heeft haar dienstverlening geoptimaliseerd met Panasonic Toughbook en Windows 10 Pro. 29.000 werknemers wereldwijd maken hierdoor gebruik van de cloud, moderne applicaties en verbonden devices om de klantenservice en efficiëntie te optimaliseren.

British Gas is onderdeel van Centrica en biedt verschillende energiediensten aan, zoals energie- en stroomdistributie en het onderhoud van 1.500 gaslampen in Londen. Het bedrijf werkt inmiddels 20 jaar samen met Panasonic om zijn dienstverlening en klantenservice doorlopend te optimaliseren.

In het kader hiervan is Centrica overgeschakeld van Windows 7 naar Windows 10 Pro en heeft het bedrijf de field engineers van British Gas voorzien van Toughbooks. Met de cloud-based applicaties van Microsoft 365 binnen handbereik hebben buitendienstmedewerkers eenvoudig toegang tot productinformatie en kunnen zij offertes verwerken en Microsoft Teams gebruiken om te communiceren met collega’s op afstand om problemen op te lossen. Microsoft Teams versnelt ook de communicatie binnen de organisatie. "Een toonaangevend bedrijf dat snel verandert en dynamisch is, vraagt om een snelle en efficiënte informatiestroom naar teams, terwijl kosten worden gereduceerd en de impact op het milieu beperkt blijft. Daarvoor is Microsoft Teams het perfecte platform", zegt Ian Stone, Senior Field Development Partner bij British Gas.

De Toughbooks dienen ook ter vervanging van de productfolders die engineers vroeger bij zich hadden. Nu gebruiken ze Toughbooks om klanten een productoplossing uit de onlinebibliotheek te tonen of om een offerte ter plekke te verwerken en deze naar de klant te sturen. Als deze goedgekeurd wordt, kan de technicus het product onmiddellijk installeren, waardoor een extra reis wordt bespaard. "Vroeger had een engineer heel veel papierwerk. Nu is het uitermate simpel; met een druk op de knop wordt een opdracht binnen enkele seconden verwerkt. De field engineers kunnen zelfs meteen foto's of video's aan de klant laten zien", zegt David Coward, Service Repair Engineer bij British Gas.

Centrica zal Windows 10 Autopilot gebruiken om de Toughbooks efficiënter in te zetten. Panasonic levert een Toughbook aan de engineer, die vervolgens door Windows 10 Autopilot direct toegang heeft tot Microsoft Cloud en de juiste applicaties. "Met Windows 10 Autopilot kunnen we nieuwe devices voor onze medewerkers volledig stroomlijnen ", zegt Joanne Rose, Head of Mobile User Computing bij Centrica.

Een ander voordeel van Microsoft 365 is de verbeterde beveiliging. "Onze samenwerkingstools en de nieuwe tools van Microsoft 365, zijn allemaal gebaseerd op de cloud. Dat betekent dat we geen klantgegevens opslaan op de devices van de technici", zegt Rose. “Dit maakt de klantgegevens niet alleen toegankelijker voor field engineers, maar verhoogt ook de veiligheid ervan. Deze digitale transformatie vindt wereldwijd plaats en verandert het werk van 29.000 Centrica-medewerkers ", besluit Rose.

Voor de videocase over de samenwerking tussen Panasonic Toughbook en Centrica, kunt u hier terecht.

Voor meer informatie over het gamma van de Panasonic devices, bezoek: https://business.panasonic.nl/mobile-solutions/

Bericht voor de redactie

Over Panasonic
Panasonic is een wereldwijd toonaangevende onderneming die innovatieve technologieën en oplossingen ontwikkelt voor veelomvattende toepassingen op het gebied van consumentenelektronica, wonen, de autobranche en B2B-sectoren. De onderneming, die in 2018 haar 100e jubileum vierde, bestuurt 528 dochterondernemingen en 72 verbonden ondernemingen en boekte een geconsolideerde netto omzet van 61,9 miljard euro (7,49 biljoen yen) voor het financiële jaar dat eindigde op 31 maart 2020. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: https://www.panasonic.com/global.

Panasonic Mobile Solutions Business
Panasonic’ Mobile Solutions Business is een divisie van Panasonic System Communication Company Europe (PSCEU). Met hoofdkantoor in Wiesbaden (Duitsland), helpt Mobile Solutions Business mobiele werkers om hun productiviteit te vergroten dankzij het gamma rugged TOUGHBOOK-notebooks, zakelijke tablets en handhelds. Als Europese marktleider behaalde Panasonic in 2019 een omzetaandeel van 45% voor rugged en duurzame notebooks (VDC Research, maart 2020).

Contact voor de pers
Koen Uijt de Haag
PR Consultant
koen.uijtdehaag@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Marketing Manager Benelux
toughbook.benelux@eu.panasonic.com
Laatste van Panasonic
Panasonic benoemt Jarltech tot distributeur van robuuste handhelds in Europa

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Vergaande digitalisering verhoogt productiviteit logistiek
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Panasonic contact

Logo Panasonic

info@panasonic.nl
  www.panasonic.nl
Panasonic sociaal

Panasonic tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis