www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 55 dagen geleden)
PR: Wisse Kommunikatie

Centrica realiseert digitale transformatie met Panasonic Toughbook

Centrica, een wereldwijd leverancier van decentrale energie, heeft haar dienstverlening geoptimaliseerd met Panasonic Toughbook en Windows 10 Pro. 29.000 werknemers wereldwijd maken hierdoor gebruik van de cloud, moderne applicaties en verbonden devices om de klantenservice en efficiëntie te optimaliseren.

British Gas is onderdeel van Centrica en biedt verschillende energiediensten aan, zoals energie- en stroomdistributie en het onderhoud van 1.500 gaslampen in Londen. Het bedrijf werkt inmiddels 20 jaar samen met Panasonic om zijn dienstverlening en klantenservice doorlopend te optimaliseren.

In het kader hiervan is Centrica overgeschakeld van Windows 7 naar Windows 10 Pro en heeft het bedrijf de field engineers van British Gas voorzien van Toughbooks. Met de cloud-based applicaties van Microsoft 365 binnen handbereik hebben buitendienstmedewerkers eenvoudig toegang tot productinformatie en kunnen zij offertes verwerken en Microsoft Teams gebruiken om te communiceren met collega’s op afstand om problemen op te lossen. Microsoft Teams versnelt ook de communicatie binnen de organisatie. "Een toonaangevend bedrijf dat snel verandert en dynamisch is, vraagt om een snelle en efficiënte informatiestroom naar teams, terwijl kosten worden gereduceerd en de impact op het milieu beperkt blijft. Daarvoor is Microsoft Teams het perfecte platform", zegt Ian Stone, Senior Field Development Partner bij British Gas.

De Toughbooks dienen ook ter vervanging van de productfolders die engineers vroeger bij zich hadden. Nu gebruiken ze Toughbooks om klanten een productoplossing uit de onlinebibliotheek te tonen of om een offerte ter plekke te verwerken en deze naar de klant te sturen. Als deze goedgekeurd wordt, kan de technicus het product onmiddellijk installeren, waardoor een extra reis wordt bespaard. "Vroeger had een engineer heel veel papierwerk. Nu is het uitermate simpel; met een druk op de knop wordt een opdracht binnen enkele seconden verwerkt. De field engineers kunnen zelfs meteen foto's of video's aan de klant laten zien", zegt David Coward, Service Repair Engineer bij British Gas.

Centrica zal Windows 10 Autopilot gebruiken om de Toughbooks efficiënter in te zetten. Panasonic levert een Toughbook aan de engineer, die vervolgens door Windows 10 Autopilot direct toegang heeft tot Microsoft Cloud en de juiste applicaties. "Met Windows 10 Autopilot kunnen we nieuwe devices voor onze medewerkers volledig stroomlijnen ", zegt Joanne Rose, Head of Mobile User Computing bij Centrica.

Een ander voordeel van Microsoft 365 is de verbeterde beveiliging. "Onze samenwerkingstools en de nieuwe tools van Microsoft 365, zijn allemaal gebaseerd op de cloud. Dat betekent dat we geen klantgegevens opslaan op de devices van de technici", zegt Rose. “Dit maakt de klantgegevens niet alleen toegankelijker voor field engineers, maar verhoogt ook de veiligheid ervan. Deze digitale transformatie vindt wereldwijd plaats en verandert het werk van 29.000 Centrica-medewerkers ", besluit Rose.

Voor de videocase over de samenwerking tussen Panasonic Toughbook en Centrica, kunt u hier terecht.

Voor meer informatie over het gamma van de Panasonic devices, bezoek: https://business.panasonic.nl/mobile-solutions/

Bericht voor de redactie

Over Panasonic
Panasonic is een wereldwijd toonaangevende onderneming die innovatieve technologieën en oplossingen ontwikkelt voor veelomvattende toepassingen op het gebied van consumentenelektronica, wonen, de autobranche en B2B-sectoren. De onderneming, die in 2018 haar 100e jubileum vierde, bestuurt 528 dochterondernemingen en 72 verbonden ondernemingen en boekte een geconsolideerde netto omzet van 61,9 miljard euro (7,49 biljoen yen) voor het financiële jaar dat eindigde op 31 maart 2020. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: https://www.panasonic.com/global.

Panasonic Mobile Solutions Business
Panasonic’ Mobile Solutions Business is een divisie van Panasonic System Communication Company Europe (PSCEU). Met hoofdkantoor in Wiesbaden (Duitsland), helpt Mobile Solutions Business mobiele werkers om hun productiviteit te vergroten dankzij het gamma rugged TOUGHBOOK-notebooks, zakelijke tablets en handhelds. Als Europese marktleider behaalde Panasonic in 2019 een omzetaandeel van 45% voor rugged en duurzame notebooks (VDC Research, maart 2020).

Contact voor de pers
Koen Uijt de Haag
PR Consultant
koen.uijtdehaag@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Marketing Manager Benelux
toughbook.benelux@eu.panasonic.com
Laatste van Panasonic
Circet Benelux rust 250 Nederlandse field service engineers uit met Toughbook CF-20

Panasonic introduceert nieuwe tablet voor mobiele werkers: Toughbook G2

Digitaal verbonden op de bouwplaats met Toughbook
Extreme Networks brengt als eerste in de branche enterprise-grade Wi-Fi 6E-oplossing op de markt

Essentra Components neemt Chinese onderdelenfabrikant over

Britse defensieonderdelen Royal Air Force en Royal Navy verbeteren recruitmentproces met Pega’s low-code software

Nederlandse bedrijven sluiten wereldwijd hoogste verzekering af tegen ransomware-aanvallen

Onderzoek Red Hat: Ruim twee derde developers zet containers actief in

Onderzoek Trend Micro: 88% van de Europese organisaties verwacht komend jaar een cyberaanval op klantdata

BlackBerry-oplossing monitort schoon water en overstromingsrisico's

Total Economic Impact-onderzoek: Dataiku levert bedrijven een return-on-investment van 423 procent

Macaw wordt comdirect’s socialmedia-leadagency

KnowBe4 ontvangt vier ISO-certificeringen van ISOQAR
Worldstream breidt uit naar Duitsland met nieuw datacenter bij maincubes in Frankfurt

fonQ groeit met 142% jaar over jaar dankzij gebruik van Mirakl-marktplaatsplatform

53 procent van de Nederlanders vindt dat ze voor een normaal leven hun gegevens moeten delen met techreuzen als Google

Werkgevers overschatten de productiviteit van medewerkers bij het thuiswerken

Conscia benoemt Pascal Huijbers tot CTO Conscia Group

Visma | Raet splitst op in Visma | Raet en Visma | YouServe

Waard€volle Club partners CBMK Creditmanagement en Budgetcoach Groep lanceren Landelijk Kenniscentrum Financiële Vitaliteit

Proactiviteit vereist voor toekomstig succes in e-commerce

Fortinet lanceert security service FortiTrust: flexibele licentie per gebruiker

Rooskens Group kiest voor Oracle Transportation Management ter ondersteuning van snelle bedrijfsuitbreiding
Verstreken tijd: 1 jaar en 55 dagen
Panasonic contact

Logo Panasonic

info@panasonic.nl
  www.panasonic.nl
Panasonic sociaal

Panasonic tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.