www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: LVTPR

Qualys voegt malwaredetectie toe aan zijn Remote Endpoint Protection-oplossing

Continu inzicht in kritische kwetsbaarheden, misconfiguraties en malware om remediation te versnellen met de mogelijkheid tot remote patching

Amsterdam, 10 juni 2020 – Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, heeft malwaredetectie toegevoegd aan zijn Remote Endpoint Protection-cloudoplossing, die nu zestig dagen gratis te gebruiken is. Klanten die al gebruikmaakten van de gratis proefperiode van zestig dagen krijgen de mogelijkheid deze met dertig dagen te verlengen.

Malwaredetectie in de Remote Endpoint Protection-oplossing maakt gebruik van bestandsreputatie- en bedreigingsclassificaties om bekende kwaadaardige bestanden te detecteren op endpoints, servers en in cloudworkloads. Voor klanten betekent dit dat ze sneller kunnen reageren op malware en zo hun algehele securitystatus naar een hoger niveau tillen. De oplossing wordt ondersteund door het Qualys Platform en Cloud Agent.

Daryl Peterson, Vulnerability Manager bij ATN International: “ATN International was op zoek naar een manier om zowel on- als off-premise endpoints te beschermen. Een van de grootste uitdagingen was namelijk om de werkplekken te beschermen van medewerkers die niet op kantoor werken. Met Qualys Remote Endpoint Protection leggen we kwetsbaarheden en beschikbare patches naast elkaar en zijn we in staat endpoints op een remote locatie te patchen. De Cloud Agent downloadt rechtstreeks de patch van het internet waardoor dit geen invloed heeft op onze VPN-bandbreedte. Dit was een groot voordeel toen ineens een groot deel van ons personeel vanuit huis moest werken.”

Het gratis, geüpdatete aanbod van Qualys Remote Endpoint Protection stelt securityteams in staat gebruik te maken van de lichtgewicht Qualys Cloud Agent om:
  • alle remote endpoints realtime te identificeren en inventariseren, inclusief hardware en de applicaties die erop draaien;
  • te garanderen dat remote systemen goed beveiligd zijn met realtime inzicht in alle kritische kwetsbaarheden, malware en misconfiguraties die impact hebben op het besturingssysteem en de applicaties;
  • de responstijd voor remediation te verlagen door automatisch benodigde patches naast geïdentificeerde kwetsbaarheden te leggen en gedetecteerde malware prioriteit te geven;
  • vanuit de cloud binnen enkele uren met slechts één klik te voorzien in patches en te reageren op malware – allemaal zonder gebruik te maken van de beperkte bandbreedte die beschikbaar is op VPN-gateways.
Voor Qualys-klanten die gebruikmaken van de Qualys Cloud Agent zijn deze mogelijkheden eenvoudig in te stellen via het Qualys Cloud Platform, zonder verder clientsystemen te hoeven aanpassen. Als alternatief is het mogelijk om bestaande softwaredistributietools te gebruiken om de lichtgewicht Qualys Agent uit te rollen op remote computers om zo Qualys Remote Endpoint Protection in te schakelen.

Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys: “Door gebruik te maken van ons robuuste, schaalbare Cloud Platform waren we in staat snel een oplossing te bieden om de computers van medewerkers op afstand te beveiligen en kwetsbaarheden continu te monitoren en patchen. Het resultaat: meer dan 700 bedrijven, waarvan bijna vijftig procent nieuwe prospects, meldden zich aan voor de gratis proefperiode van zestig dagen. We hebben nu malwaredetectie toegevoegd als voorproefje van wat er in de zomer nog komen gaat als we de kracht van ons Cloud Platform combineren met Endpoint Detection and Response.”

Op www.qualys.com/remote-endpoint/ is meer informatie te vinden over het inschakelen van de Remote Endpoint Protection-oplossing met malwaredetectie.

Let op: de oplossing ondersteunt malwaredetectie op Microsoft Windows 7 en hoger voor eindgebruikersapparaten.

Webinar Remote Endpoint Protection
Volg tijdens een webinar op dinsdag 16 juni de discussie tussen Qualys-executives rondom het beveiligen van werknemers op afstand en bekijk een demo van de Remote Endpoint Protection-oplossing. Registreren voor de webinar kan hier.

Extra bronnen
Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 15.700 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren.

Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo ISBW
Logo Businesspark Nieuw-Vennep Zuid
Logo Citrix