www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 55 dagen geleden)
PR: Progress Communications

2020 Global Network Insights Report NTT Ltd.: bedrijven geconfronteerd met cybersecurityrisico door toename in thuiswerken en niet meer ondersteunde netwerkinfrastructuur

45,6 procent van de organisatie-assets is verouderd of achterhaald – vergeleken met 12 procent in 2017

Barneveld, 9 juni 2020 – Bedrijven verplaatsen applicaties naar multi-cloudomgevingen, waardoor de investering in de cloud significant groter is dan de uitgaven van organisaties aan on-premise-infrastructuur. Dat blijkt uit het ‘2020 Global Network Insights Report’ van NTT Ltd. Door deze ontwikkeling zijn de vervangings- en upgradepatronen van organisaties vertraagd, waarbij veel bedrijven ervoor kiezen hun netwerkassets langere tijd te blijven gebruiken en minder te investeren in de herinrichting van hun on-premise-netwerk en -securityinfrastructuur. Het resultaat: een toename in het aantal verouderde en niet-gepatchte netwerkapparaten met softwarekwetsbaarheden. Dit leidt tot meer risico en stelt de organisatie bloot aan securitybedreigingen.

Het rapport is gebaseerd op data van technologie-assessments die zijn uitgevoerd bij meer dan 1.000 klanten met in totaal 800.000 netwerkapparaten. In het rapport kwam naar voren dat 45,6 procent van de netwerkassets van organisaties verouderd of niet meer ondersteund was – dat is een flinke toename ten opzichte van 2017, toen dat percentage op slechts 12 procent stond.

De COVID-19-uitbraak en daaruit voortvloeiende toename in bandbreedteverbruik is een zware belasting voor het netwerk; bestaande uitdagingen stapelen zich op en leiden uiteindelijk tot een perfect storm. Met een stijging in thuiswerken, remote access en het gebruik van voice- en videoservices, staan het netwerk en de securityinfrastructuur van organisaties onder grote druk.

Rob Lopez, Executive Vice President, Intelligent Infrastructure, NTT Ltd.: “In het nieuwe normaal moeten veel bedrijven, al dan niet verplicht, hun netwerk- en security-architectuurstrategieën en bedrijfsvoerings- en supportmodellen herzien voor beter beheer van het operationele risico. We verwachten een strategieverschuiving te zien, van een focus op businesscontinuïteit naar voorbereiding op de toekomst nu de coronamaatregelen langzaam worden versoepeld. De netwerkinfrastructuur moet op de juiste manier worden ingericht en beheerd om in te kunnen spelen op onverwachte pieken. Dit vraagt om een nieuwe beoordeling van de cloud- en on-premise-infrastructuur om de impact en frequentie van bedrijfskritische downtime te verlagen.”

Het securityrisico van verouderde en niet ondersteunde apparatuur op de toekomstige werkplek
Niet meer ondersteunde apparaten hebben gemiddeld te maken met twee keer zo veel kwetsbaarheden per apparaat (42,2 procent) als verouderde (26,8 procent) en up-to-date (19,4 procent) apparaten. Dit risico stijgt als bedrijven een apparaat gedurende zijn lifecycle niet patchen of de versie van het besturingssysteem niet updaten. Hoewel patchen relatief eenvoudig is, en vaak gratis in geval van een onderhoudscontract of extra garantie, doen veel bedrijven er niet aan.

In het ‘nieuwe normaal’ is veerkracht het sleutelwoord voor bedrijven die op zoek gaan naar een nieuwe manier van werken. De pandemie introduceert op dit gebied permanente veranderingen, zoals de implementatie van slimme werkplekken die social distancing op kantoor ondersteunen. Daarnaast blijven veel bedrijven het thuiswerken in de toekomst faciliteren. Bovendien neemt het aantal bedrijven dat gebruikmaakt van nieuwe, draadloze infrastructuur toe – een stijging van 13 procent jaar op jaar – en blijft de populariteit van het open office en co-working spaces groeien. Hiervoor is een nieuwe benadering van alle netwerkarchitectuur nodig.

Bedrijven hebben de tools, kennis en expertise nodig om het netwerk opnieuw in te richten voor de korte-, middellange- en langetermijnevolutie van het ‘nieuwe normaal’, waarbij mensen op afstand werken en op elk gewenst apparaat op elk gewenst moment. Ze moeten op zoek gaan naar strategische partners die hen kunnen ondersteunen met een visie op het netwerk van de toekomst – niet alleen op het gebied van kantoorruimte, maar ook in openbare gebouwen en in winkelgebieden waar social distancing moeilijk is na te leven. Zo kunnen bijvoorbeeld AI en machine learning worden toegepast om te helpen de social-distancingmaatregelen te monitoren – het netwerk is hierbij de platform-enabler.

De evolutie van het netwerk en digitale transformatie gaan hand in hand
Als onderdeel van hun digitale-transformatiestrategieën maken toonaangevende organisaties al gebruik van netwerken voor het creëren van nieuwe businessmodellen (bijv. het internet of things) of het optimaliseren van bestaande bedrijfsvoeringsmodellen (bijv. asset tracking). Andere bedrijven investeren als onderdeel van hun digitale-transformatie-initiatieven mogelijk in technologieën zoals robotic process automation (RPA) om kosten te besparen en diensten op flexibele wijze te schalen. Wat de reden ook is, digitale transformatie draagt bij aan de verbetering van de klant- en medewerker-ervaring, ondersteund door het netwerk. Deze initiatieven komen alleen op gang met behulp van een relevante, veilige infrastructuur in het ‘nieuwe normaal’, met name als het gaat om de technologie-, operationele en financiële initiatieven van bedrijven.

Lopez: “Het netwerk is het platform voor digitale transformatie. Het moet wijdverspreid, flexibel, robuust en veilig zijn om eenvoudig aangepast te worden aan veranderingen in de business. Tegelijkertijd moet het de volwassenheid van de operationele-ondersteuningsomgeving vergroten. Bedrijven die gebruikmaken van een hoog niveau van netwerkautomatisering en intelligence om de bedrijfsvoering te optimaliseren, krijgen een belangrijke voorsprong op de concurrentie en profiteren op veilige wijze van de voordelen van de cloud-economie.”

Over NTT Ltd.
NTT Ltd. is een wereldwijd opererende technologiedienstverlener die klanten helpt bij het versnellen van groei en innovatie van digitale bedrijfsmodellen. We bieden digitale businessconsulting, technologie en managed services voor cybersecurity, applicaties, werkplekken, cloud, datacenter en netwerken, op basis van onze uitgebreide kennis van de sector en innovatie. Als een van de vijf grootste mondiale IT-dienstverleners verlenen onze divers samengestelde teams diensten in meer dan 190 landen en regio’s. We bedienen 85 procent van de bedrijven uit de Fortune Global 100-lijst en duizenden andere klanten en communities. Na 120 jaar diensten verlenen en ons sociaal verantwoordelijk voelen, staat alles wat we doen in het teken van onze klanten en een duurzame wereld.

Meer informatie over de diensten van NTT Ltd. is te vinden op www.hello.global.ntt.
Laatste van NTT Ltd.
NTT creëert ’s werelds grootste connected stadium en genereert een ‘digital twin’ van de Tour de France

Customer Experience: NTT recognized as Genesys Global Platinum partner

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting
Essentra Components neemt Chinese onderdelenfabrikant over

Britse defensieonderdelen Royal Air Force en Royal Navy verbeteren recruitmentproces met Pega’s low-code software

Nederlandse bedrijven sluiten wereldwijd hoogste verzekering af tegen ransomware-aanvallen

Onderzoek Red Hat: Ruim twee derde developers zet containers actief in

Total Economic Impact-onderzoek: Dataiku levert bedrijven een return-on-investment van 423 procent

Macaw wordt comdirect’s socialmedia-leadagency

KnowBe4 ontvangt vier ISO-certificeringen van ISOQAR
Worldstream breidt uit naar Duitsland met nieuw datacenter bij maincubes in Frankfurt

fonQ groeit met 142% jaar over jaar dankzij gebruik van Mirakl-marktplaatsplatform

53 procent van de Nederlanders vindt dat ze voor een normaal leven hun gegevens moeten delen met techreuzen als Google

Werkgevers overschatten de productiviteit van medewerkers bij het thuiswerken

Conscia benoemt Pascal Huijbers tot CTO Conscia Group

Visma | Raet splitst op in Visma | Raet en Visma | YouServe

Waard€volle Club partners CBMK Creditmanagement en Budgetcoach Groep lanceren Landelijk Kenniscentrum Financiële Vitaliteit

Proactiviteit vereist voor toekomstig succes in e-commerce

Fortinet lanceert security service FortiTrust: flexibele licentie per gebruiker

Rooskens Group kiest voor Oracle Transportation Management ter ondersteuning van snelle bedrijfsuitbreiding

Western Digital introduceert draagbare WD Elements SE SSD
Verstreken tijd: 1 jaar en 55 dagen

Logo Progress Communications
NTT Ltd. contact

Logo NTT Ltd.

hello.global.ntt
NTT Ltd. sociaal

NTT Ltd. tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.