www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Clarity Benelux

Infoblox onderzoek: DNS evolutie cruciaal voor de acceptatie van 5G en next generation netwerktechnologie

Amsterdam, 9 juni 2020 Infoblox Inc., leider in Secure Cloud-Managed Network Services, heeft een nieuw onderzoek gepubliceerd naar de uitdagingen die Communication Service Providers (CSPs) te wachten staan als ze overstappen naar gedistribueerde cloudmodellen. Het rapport bespreekt use cases voor Multi-access Edge Computing (MEC), 5G New Radio (NR) en 5G Next Generation Core (NGC) netwerken.

Het rapport, getiteld “DNS and the Edge: The Evolution will be distributed”, is opgesteld door Heavy Reading op basis van internationaal onderzoek onder CSPs, waarbij met name is gekeken naar de rol van DNS in de evolutie van deze cloudgebaseerde netwerkmodellen.

“Gedistribueerde cloudmodellen zoals 5G en MEC netwerken kunnen de CSP-branche in potentie drastisch veranderen, doordat het diensten mogelijk maakt met een hoge bandbreedte en lage latency”, zegt Dilip Pillaipakam, Vice President en GM, Service Provider Business bij Infoblox. “Om ten volle te kunnen profiteren van de voordelen van deze nieuwe technologieën, en deze diensten ook aan de rand van het netwerk te kunnen ondersteunen, zal DNS echter moeten evolueren.”

DNS is cruciaal om apparaten binnen deze nieuwe netwerkarchitecturen en -technologieën veilig en betrouwbaar toegang te geven tot het netwerk. Omdat 5G NR-, NGC- en MEC-technologieën snellere, meer gedistribueerde netwerken met aanzienlijk meer aangesloten apparaten mogelijk maken, moet DNS steeds verder worden geautomatiseerd, zodat het op grotere schaal en flexibeler kan werken.

Ondanks het belang van DNS voor het betrouwbaar functioneren van deze netwerken, denkt een grote groep CSPs dat hun DNS op dit moment niet in staat is om MEC of 5G NGC te ondersteunen.

Om hierin te kunnen voorzien, zullen netwerken gebruik moeten maken van gedistribueerde DNS technologie, waarmee netwerk managers hun gebruikers aan de rand van het netwerk tegemoet kunnen komen.

Andere belangrijke conclusies uit het onderzoek:
  • CSPs beschouwen DNS als cruciaal voor de acceptatie van next-generation netwerk technologieën zoals 5G (71%), cloudgebaseerde managed security services (66%) en MEC (63%).
  • Ruim een derde van de ondervraagde CSPs is van plan in de komende twaalf tot achttien maanden MEC (36%), 5G (35%) en NGC (35%) in te voeren.
  • Volgens deze providers is het ontbreken van een volwassen vendor oplossing het grootste obstakel voor MEC (36%), 5G NR (46%) en 5G NGC (39%) implementaties.
De ondervraagde CSPs vertegenwoordigen diverse sectoren; de grootste groepen waren geconvergeerde operators (46% van de respondenten), mobiele operators (26%) en vaste lijn en kabeloperators (elk 10%). In de enquête werd gevraagd naar hun plannen voor de implementatie van MEC-, 5G NGC- en 5G NR-technologieën, naar business use cases en naar de zorgen en belemmeringen voor de implementatie.

De bevindingen van de enquête geven aan dat de toekomst van DNS zal afhangen van de beschikbaarheid van een volledig gedistribueerd en volledig capabel edge-based DNS.

"CSPs die willen profiteren van de voordelen van cloudgebaseerde en gedistribueerde technologieën zoals MEC, 5G NR en 5G NGC, hebben DNS-diensten nodig die de uitdaging van de edge-centric netwerkmodellen kunnen bijbenen", stelt Pillaipakam. "DNS-aanbieders zullen zich moeten aanpassen en ontwikkelen om ervoor te zorgen dat klanten in deze sector worden voorzien van de functionaliteit, flexibiliteit en veiligheid die deze nieuwe architecturen vereisen."

Download hier het volledige rapport.

Over Infoblox:
Infoblox levert een next-level netwerkervaring met zijn Secure Cloud Managed Network services. Als voorloper op het gebied van betrouwbare, beveiligde en geautomatiseerde netwerken streeft Infoblox naar een zo eenvoudig mogelijk next-level netwerk. Infoblox is een erkend marktleider met een marktaandeel van meer dan 50 procent in de DDI-netwerkmarkt met 8.000 klanten, waaronder 350 uit de Fortune 500. Meer informatie op https://www.infoblox.com.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications
Tijs Mannien
E-mail: infoblox@yellow-communications.com
Laatste van Infoblox
Hackers haken dankbaar in op COVID-19

Infoblox zet verder in op groei partnerkanaal in EMEA met upgrade partnerprogramma en mid-market packages

De cloud krijgt voorrang tijdens de coronacrisis, stelt ruim 90% van de businessmanagers in een wereldwijd onderzoek
Flexso Nederland opent eerste filialen in Utrecht en Den Bosch

LANCOM voor de vijfde keer op rij VPN-kampioen in techconsult Professional User Rating 2021

Zscaler-onderzoek: “security-misconfiguraties grootste oorzaak van cyberaanvallen op public cloud-omgevingen”

NTT biedt Cyber Threat Sensor aan klanten na SolarWinds-aanval

Trend Micro voegt geavanceerde cloud-native container security toe aan zijn Cloud One services-platform

Macaw en Northwave bundelen krachten om meer bedrijven te helpen zich te weren tegen cyberdreigingen

Citrix kondigt overname Wrike aan

90% van de Europese CEO’s: cruciaal om wendbaar te zijn, slechts 21% is het daadwerkelijk

Ondanks zorgen rond security groeit het vertrouwen van IT-professionals in de public cloud
Clarity Benelux breidt team uit met twee nieuwe talenten

Veel verschillende IT-systemen veroorzaken hinder in zorgsector

GTT verbetert managed securitydiensten met Fortinet Security Fabric

BOYS WITH BRAINS ZIET EXPLOSIEVE GROEI DOOR CORONA

Sitecore haalt investeringsplan van 1,2 miljard dollar binnen om groei te versnellen

Seamless integration of The Voice of O365 and CONTACTCENTER4ALL

Schneider Electric neemt DC Systems B.V. over om innovaties in elektrische distributie te bevorderen

De wereldwijde crisis beïnvloedt de supply chains van bedrijven

Digitale huisartsenpost vanaf vandaag ook beschikbaar voor alle inwoners van Drenthe

Lockdown belemmert tech-vrouwen in loopbaanontwikkeling

BIS|Econocom project bij Rijksoverheid wint Cisco WebexOne Award

CyberArk biedt gratis controle-tool voor SolarWinds klanten

Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio

Logo Clarity Benelux

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.