www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (1 jaar en 58 dagen geleden)
PR: Clarity Benelux

Infoblox onderzoek: DNS evolutie cruciaal voor de acceptatie van 5G en next generation netwerktechnologie

Amsterdam, 9 juni 2020 Infoblox Inc., leider in Secure Cloud-Managed Network Services, heeft een nieuw onderzoek gepubliceerd naar de uitdagingen die Communication Service Providers (CSPs) te wachten staan als ze overstappen naar gedistribueerde cloudmodellen. Het rapport bespreekt use cases voor Multi-access Edge Computing (MEC), 5G New Radio (NR) en 5G Next Generation Core (NGC) netwerken.

Het rapport, getiteld “DNS and the Edge: The Evolution will be distributed”, is opgesteld door Heavy Reading op basis van internationaal onderzoek onder CSPs, waarbij met name is gekeken naar de rol van DNS in de evolutie van deze cloudgebaseerde netwerkmodellen.

“Gedistribueerde cloudmodellen zoals 5G en MEC netwerken kunnen de CSP-branche in potentie drastisch veranderen, doordat het diensten mogelijk maakt met een hoge bandbreedte en lage latency”, zegt Dilip Pillaipakam, Vice President en GM, Service Provider Business bij Infoblox. “Om ten volle te kunnen profiteren van de voordelen van deze nieuwe technologieën, en deze diensten ook aan de rand van het netwerk te kunnen ondersteunen, zal DNS echter moeten evolueren.”

DNS is cruciaal om apparaten binnen deze nieuwe netwerkarchitecturen en -technologieën veilig en betrouwbaar toegang te geven tot het netwerk. Omdat 5G NR-, NGC- en MEC-technologieën snellere, meer gedistribueerde netwerken met aanzienlijk meer aangesloten apparaten mogelijk maken, moet DNS steeds verder worden geautomatiseerd, zodat het op grotere schaal en flexibeler kan werken.

Ondanks het belang van DNS voor het betrouwbaar functioneren van deze netwerken, denkt een grote groep CSPs dat hun DNS op dit moment niet in staat is om MEC of 5G NGC te ondersteunen.

Om hierin te kunnen voorzien, zullen netwerken gebruik moeten maken van gedistribueerde DNS technologie, waarmee netwerk managers hun gebruikers aan de rand van het netwerk tegemoet kunnen komen.

Andere belangrijke conclusies uit het onderzoek:
  • CSPs beschouwen DNS als cruciaal voor de acceptatie van next-generation netwerk technologieën zoals 5G (71%), cloudgebaseerde managed security services (66%) en MEC (63%).
  • Ruim een derde van de ondervraagde CSPs is van plan in de komende twaalf tot achttien maanden MEC (36%), 5G (35%) en NGC (35%) in te voeren.
  • Volgens deze providers is het ontbreken van een volwassen vendor oplossing het grootste obstakel voor MEC (36%), 5G NR (46%) en 5G NGC (39%) implementaties.
De ondervraagde CSPs vertegenwoordigen diverse sectoren; de grootste groepen waren geconvergeerde operators (46% van de respondenten), mobiele operators (26%) en vaste lijn en kabeloperators (elk 10%). In de enquête werd gevraagd naar hun plannen voor de implementatie van MEC-, 5G NGC- en 5G NR-technologieën, naar business use cases en naar de zorgen en belemmeringen voor de implementatie.

De bevindingen van de enquête geven aan dat de toekomst van DNS zal afhangen van de beschikbaarheid van een volledig gedistribueerd en volledig capabel edge-based DNS.

"CSPs die willen profiteren van de voordelen van cloudgebaseerde en gedistribueerde technologieën zoals MEC, 5G NR en 5G NGC, hebben DNS-diensten nodig die de uitdaging van de edge-centric netwerkmodellen kunnen bijbenen", stelt Pillaipakam. "DNS-aanbieders zullen zich moeten aanpassen en ontwikkelen om ervoor te zorgen dat klanten in deze sector worden voorzien van de functionaliteit, flexibiliteit en veiligheid die deze nieuwe architecturen vereisen."

Download hier het volledige rapport.

Over Infoblox:
Infoblox levert een next-level netwerkervaring met zijn Secure Cloud Managed Network services. Als voorloper op het gebied van betrouwbare, beveiligde en geautomatiseerde netwerken streeft Infoblox naar een zo eenvoudig mogelijk next-level netwerk. Infoblox is een erkend marktleider met een marktaandeel van meer dan 50 procent in de DDI-netwerkmarkt met 8.000 klanten, waaronder 350 uit de Fortune 500. Meer informatie op https://www.infoblox.com.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications
Tijs Mannien
E-mail: infoblox@yellow-communications.com
Laatste van Infoblox
Infoblox 3.0 combineert hybride DDI en beveiliging voor cloud-first strategieën

Cloudgebaseerde bedreigingen kosten financiële dienstverleners naar schatting 3,4 miljoen euro

Malware campagnes ook in Q1 voor groot deel gestoeld op corona-ontwikkelingen
Verstreken tijd: 1 jaar en 58 dagen

Logo Clarity Benelux
Infoblox contact

Logo Infoblox

www.infoblox.com
Infoblox sociaal

Infoblox tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.