www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 59 dagen geleden)
PR: ItsaRep

SentinelOne zet cybersecurity Aston Martin in hoogste versnelling

SentinelOne is gekozen als de cybersecurity-partner van Aston Martin Lagonda. De beroemde autofabrikant gebruikt het platform voor de beveiliging van de fabriek, het hoofdkantoor, de logistiek en lokale kantoren.

Aston Martin maakt sinds 1913 buitengewone auto’s gericht op design en kwaliteit, en is een van de typerende luxemerken van het Britse erfgoed geworden. Met het oog op de snel toenemende cyber-dreigingen wilde het bedrijf investeren in een toekomstbestendig security-programma gebaseerd op kunstmatige intelligentie, ter vervanging van traditionele antivirus. Dit bood geen bescherming meer aan moderne malware en ransomware-aanvallen. Bovendien vereiste de legacy antivirus-oplossing veel handmatig werk van medewerkers, terwijl de gebruikerservaring te wensen over liet. Het nieuwe security-platform moest daar een oplossing voor bieden en tegelijkertijd overweg kunnen en naadloos ingevoerd worden met Aston Martin’s complexe IT-omgeving met Windows, Mac, Linux, en cloud workloads en specifieke machines voor CAD, CAE en ontwerp en productie.

“We wilden geen toepassing die onze designers en engineers in de weg zou zitten. Het platform moest simpel te bedienen zijn, vrijwel onzichtbaar voor de eindgebruikers, en toch ons volledige zekerheid en veiligheid geven. Bovendien wilde we iets dat toekomstbestendig is, net zoals Aston Martin Lagonda altijd blijft innoveren”, aldus Steve O’Connor, Director of Information Technology bij Aston Martin Lagonda.

“We waren onder de indruk van de snelle opkomst van SentinelOne als security-bedrijf met capaciteiten die we niet bij anderen zagen”, vervolgt O’Connor. “Na het maken van een shortlist gingen drie partijen door naar een Proof of concept. In deze fase liet SentinelOne de rest ver achter zich, zelfs gerenommeerde merken. Sterke bescherming en weinig false positives, terwijl we positieve berichten kregen van gebruikers op allerlei besturingssystemen.”

Het Singularity-platform van SentinelOne heeft een zogeheten product-first aanpak, aangestuurd door AI en machine learning. De oplossing houdt aanvallen tegen, maar signaleert ook autonoom andere dreigingen, waardoor security-medewerkers tijd overhouden voor belangrijkere zaken en niks ongezien toch onverhoopt het netwerk binnenkomt. Dit wordt bij Aston Martin versterkt door SentinelOne’s Vigilance MDR (managed detection en response) service, waarmee ze beschikken over een 24/7 SOC schaalbaarheid en bescherming tegen de meest geavanceerde dreigingen.

O’Connor: “Direct na de POC bleek SentinelOne de oplossing voor ons. De uitrol was makkelijker dan verwacht, ondanks onze complexe omgeving. Gelijk na activering haalde het platform malware eruit dat de oude antivirus had gemist.”

Nicholas Warner, COO van SentinelOne: “Het is een eer wanneer merken als Aston Martin Lagonda je selecteren om hun medewerkers, platformen en systemen beschermen. We zijn ervan overtuigd dat we een ongeëvenaarde beveiliging en zichtbaarheid kunnen bieden. Met ons aan het stuur brengen Aston Martin Lagonda en de vele andere bedrijven die we onlangs mochten verwelkomen cybersecurity op een nieuw niveau, terwijl ze tijd en operationele kosten besparen.”

Bekijk hier de video over de beveiliging van Aston Martin Lagonda:

Laatste van SentinelOne
SentinelOne ontdekt nieuwe Cobalt Strike DoS-kwetsbaarheid

SentinelOne is een beursgenoteerd bedrijf

Onderzoeksteam van SentinelOne ontdekt nieuwe threat-groep: Agrius
Verstreken tijd: 1 jaar en 59 dagen
SentinelOne contact

Logo SentinelOne

SentinelOne sociaal

SentinelOne tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers