www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 50 dagen geleden)
PR: Clarity Benelux

Bedrijven willen wel innoveren, maar schakelen niet snel genoeg

Ondanks dat 94% van de bedrijven actief investeert in modernisering van IT, geeft 50% van de besluitvormers aan dat ze niet snel genoeg innoveren om concurrerend te blijven

Amsterdam, 8 juni 2020 – Boomi™, onderdeel van Dell Technologies™, presenteert vandaag de resultaten van een nieuw wereldwijd onderzoek in samenwerking met Vanson Bourne. Uit het onderzoek blijkt dat, hoewel ondernemingen nu al voordelen ervaren van IT-modernisering, digitale transformatie en innovatie, er nog grote stappen te maken zijn. Technologie ondersteunt bedrijven in iedere branche, van finance tot retail, in alle aspecten van de organisatie. Bedrijven die hun investeringsbudget voor digitale strategieën en technologieën het meest effectief weten in te zetten, krijgen de kans hun ROI fors verbeteren (lees hier het voorbeeld van een bedrijf dat een verbetering van meer dan 1.000% wist te behalen).

In het onderzoeksrapport, ‘The State of Modernization, Transformation, and Innovation in the Digital Age’, bevestigt 59% van de respondenten dat effectief gebruik van technologie de sleutel is tot succesvolle transformatie. Toch geeft één op de twee respondenten aan dat hun bedrijf niet snel genoeg innoveert om concurrerend te blijven. Een van de grootste obstakels voor transformatie binnen Nederlandse organisaties is een gebrek aan personeel met de juiste vaardigheden (41%). Als belangrijkste reden waarom innovatie achterblijft, geeft 33% van Nederlandse respondenten aan dat initiatieven te veel tijd nodig hebben om zich te bewijzen.

“Innovaties zullen elkaar de komende tien jaar nog sneller opvolgen dan in het eerste decennium van de eenentwintigste eeuw”, zegt Chris Port, Chief Operating Officer bij Boomi. “Hoewel modernisering, transformatie en innovatie wel degelijk resultaten hebben opgeleverd, kunnen ondernemingen nog niet op hun lauweren rusten. Zeker niet nu bedrijfsprioriteiten, maatschappelijke veranderingen en technologiebehoeftes steeds meer samenvallen, zoals dit onderzoek aantoont.”

Belangrijke inzichten uit het Vanson Bourne onderzoek:
  • Bedrijven zetten in op low-code om transformatieprojecten te versnellen: bedrijven proberen meer te doen met werknemers die minder technische kennis hebben. Daarom investeert meer dan de helft van de ondervraagde ondernemingen in low-code ontwikkelplatformen, als ze die nog niet hebben. Bijna 50% verwacht dat ze voor het einde van 2020 de implementatie van een low-code development platform kunnen afronden.
  • De klantervaring en productiviteit van medewerkers krijgen meer aandacht: transformatieprojecten zijn voornamelijk gericht op de klantervaring (54%) en werknemersproductiviteit (50%). Beide gebieden zijn belangrijk ter ondersteuning van moderne, agile klanten en personeel. Zowel zakelijke als IT-besluitvormers zijn het erover eens dat het grootst behaalde voordeel van modernisering een verbeterde klantervaring is (49%).
  • De CEO is momenteel de belangrijkste drijfveer achter innovatie in leiderschapsteams, maar binnen drie jaar is innovatie een verantwoordelijkheid van de gehele organisatie: organisaties moeten moderniseren, transformeren en innoveren. Daar is bedrijfsbrede inzet voor nodig - iedereen draagt een steentje bij. Momenteel wordt innovatie van bovenaf geïnitieerd door de CEO (65%), CIO (58%) en afdelingshoofden (54%), terwijl innovatie bij slechts 12% door het hele bedrijf gedragen wordt. 56% van de respondenten verwacht dat innovatie binnen drie jaar ieders verantwoordelijkheid zal zijn en niet alleen van het (hoger) management.
Overige inzichten:
  • 39% geeft aan dat hun organisatie regelmatig wordt ingehaald door concurrenten en andere bedrijven in hun branche die sneller kunnen innoveren.
  • IT-besluitvormers zien meer algemene voordelen in modernisering dan zakelijke besluitvormers, vooral waar het aankomt op procesefficiëntie (48% vs. 38%).
  • 59% van de bedrijven is het erover eens dat ze de komende twaalf maanden nieuwe technologieën moeten omarmen om succesvol te blijven.
  • 86% van de respondenten gelooft dat technologie hun manier van werken drastisch zal veranderen.
“Medewerkers zijn essentieel voor alle bedrijfsprocessen. Door nu te investeren in personeel door trainingen, workflows en andere beschikbare hulpmiddelen te verbeteren met behulp van technologie, kunnen bedrijven een leidende concurrentiepositie behalen", zegt Port. "Zowel de juiste bedrijfscultuur als de juiste mensen zijn nodig om continu sneller te transformeren en de concurrentie voor te blijven. Modernisering en innovatie moeten vandaag beginnen en vervolgens nooit meer stoppen.”

Het volledige rapport kunt u nalezen op boomi.com/content/ebook/vanson-bourne-report.

Onderzoeksmethode
Boomi en Vanson Bourne voerden dit onderzoek uit onder meer dan 1200 zakelijke en IT-besluitvormers uit 19 landen in Noord-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. De respondenten vertegenwoordigen acht sectoren en bedrijven van 500 tot meer dan 3.000 werknemers.

Over Boomi
Boomi, onderdeel van Dell Technologies, verbindt alles en iedereen middels ons open en intelligente cloudplatform. Wereldwijd hebben al meer dan 11.000 klanten gekozen voor Boomi’s integration-Platform-as-a-Service (iPaaS) vanwege de snelheid, het gebruiksgemak en de lage Total Cost of Ownership. De visie van Boomi, als pionier op het gebied van de intelligente toepassing van data, is het klanten en partners snel en eenvoudig mogelijk te maken data te ontdekken, te beheren en te orkestreren, en applicaties, processen en mensen met elkaar te verbinden voor betere en snellere resultaten.

Meer informatie vindt u op www.boomi.com.

© 2020 Boomi Inc. Dell, Dell Technologies, Boomi, het ‘B’ logo, Atom, Atomsphere, Molecule en Dell Boomi zijn handelsmerken van Dell Inc. of haar dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. Andere namen of merken kunnen handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications
Sarada Sant
E-mail: boomi@yellow-communications.com
Laatste van Boomi
Blue Force tracking vergroot veiligheid stewards en politieagenten bij Johan Cruijff Arena

Bedrijven geven voorkeur aan strategie voor composable ERP nu pandemie cloudmigratie versnelt

Boomi beschikbaar via Amazon Web Services Marketplace
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’