www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LVTPR

Extreme Networks leidt transitie naar werkomgevingen volgens het ‘nieuwe normaal’

Bedrijf introduceert uitgebreid programma om te voorzien in informatie, inzichten en cloudoplossingen en klanten te helpen zich aan te passen

Amstelveen, 8 juni 2020 – COVID-19 heeft de digitale transformatie van bedrijven wereldwijd in een stroomversnelling gebracht. Nieuwe cloudtechnologieën voor de ondersteuning van werken op afstand en online leren worden in rap tempo door organisaties geïmplementeerd. Om klanten te helpen zich aan te passen, introduceert Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloud-gedreven netwerkbedrijf, een #NewNormal-initiatief. Het initiatief omvat een uitbreid programma dat voorziet in informatie en inzichten uit het bedrijfsleven om bedrijven te helpen overleven en floreren met behulp van een 4e generatie cloudmanagementplatform dat momenteel op de markt is.

ExtremeCloud IQ™ is een cloudmanagementoplossing die gebruikmaakt van machine learning en AI en is gebouwd op een 4e generatie cloudplatform. De oplossing is geïntegreerd met de end-to-end enterprise-netwerktechnologie van Extreme en helpt bij het verzamelen van data om flexibele en gedistribueerde productieomgevingen te bouwen, beveiligen en onderhouden. Voor organisaties die werknemers weer op kantoor toelaten en scholen die hun deuren weer openstellen voor leerlingen voorziet ExtremeCloud IQ in veilige mobiliteit op locatie met IoT- en robotica-connectiviteit en inzicht, en ook ondersteuning voor bezettingsmanagement en contactopsporingsmogelijkheden.

Use cases:
  • Faciliteren van flexibele werkomgevingen – Voor organisaties die remote netwerklocaties of remote medewerkers moeten verbinden, beveiligen en beheren en op afstand leren mogelijk willen maken, is ExtremeCloud IQ uit te rollen om Extreme’s samengestelde Portable Branch Kits (PBK) en Bring Your Office Home Kits (BYOH) te beheren. ExtremeCloud IQ biedt analytics en tools om de netwerkstatus binnen het gehele bedrijf proactief te monitoren en optimaliseren – ongeacht of het gaat om een vaste of tijdelijke locatie, of een vast of draadloos netwerk. Wanneer gebruikers terugkeren naar kantoor of school stelt de flexibele en draagbare ExtremeCloud IQ-applicatie beheerders in staat aanpassingen te doen op basis van veranderende gebruikers-, apparaat- of databehoeften.
  • Bezettingsmanagement – Voor facility-, hr- en juridische teams die verantwoordelijk zijn voor het verlagen van risico’s via social distancing, integreert ExtremeCloud IQ met Extreme-netwerkoplossingen en technologieën van derde partijen. Zo ondersteunt de oplossing met realtime en historische aanwezigheidsanalytics, locatiemonitoring en gebouwmonitoring, alsmede realtime locatiediensten en indoor positioning. De verzamelde data stelt applicaties van derde partijen (1) in staat meldingen te sturen in geval van te grote groepen mensen of hoeveelheden verkeer, no-go-zones, het overtreden van de aangegeven looprichtingen of andere parameters. Ook stelt de oplossing personeel op de hoogte wanneer er extra schoonmaakwerkzaamheden nodig zijn naar aanleiding van een langere of te hoge bezettingsgraad.
  • IoT-monitoring en robotica-automatisering – Voor organisaties die een hoog niveau van inzicht en omgevingsmonitoring nodig hebben, biedt Extreme beveiligde vaste en draadloze connectiviteit en eenvoudige, beveiligde onboarding en beheer via ExtremeCloud IQ. De applicatie voorziet in compleet inzicht in en beheer van verbonden apparaten die gezondheid en veiligheid monitoren. Hiervoor zijn geen technisch personeel of speciale diensten nodig. Ook voorziet de applicatie in correlatie van apparaatlocatie en verzamelde data, met vanaf juli 2020 toegang tot onbeperkte data. Deze functie is vanaf juni 2020 beschikbaar. Verder draagt ExtremeCloud IQ bij aan het beheer van remote bedrijfsvoering voor onbemande gebouwen die gebruikmaken van robotondersteuning om de blootstelling van personeel te beperken.
  • Contactopsporingsmogelijkheden – Hetzelfde netwerk dat al voorziet in zakelijke communicatie monitort, verzamelt en logt ook continu client-activiteiten. Met ExtremeWireless-accesspoints, beheerd door ExtremeCloud IQ, hebben organisaties volledig inzicht in hun gedistribueerde netwerkverkeer, met specifieke locatie-informatie en onbeperkte historische data (2) vanaf juli 2020. Beheerders houden eenvoudig bij waar hun gebruikers verbonden zijn, waar ze hebben geroamd binnen het gebouw en welke andere apparaten tegelijkertijd op die locatie waren verbonden. Deze data kunnen ze invoeren in applicaties van derde partijen die contactopsporing ondersteunen.
Quotes

Zeus Kerravala, Principal, ZK Research
“Gedistribueerde connectiviteit vraagt om nog beter gecentraliseerd beheer. In een wereld na COVID hebben IT-teams in heel het bedrijfsleven meer controle en betere inzichten nodig om te zorgen voor een veilige, hoogwaardige verbinding voor medewerkers – ongeacht hun locatie. Daarnaast moeten cloudapplicaties en beheer kunnen worden geschaald en aangepast. Extreme werkt nauw samen met klanten en partners om securitymaatregelen te implementeren die helpen vertrouwen op te bouwen en om bij te dragen aan een flexibel en productief personeelsbestand, ongeacht de locatie waarvandaan medewerkers werken. Zijn 4e generatie cloudmanagementoplossing maakt dit alles mogelijk.”

Ege Akpinar, CEO, Point
“Als expert op het gebied van binnenruimtes zijn wij door veel werkgevers gevraagd om te helpen een veilig ‘terugkeerplan’ te ontwerpen. Werkgevers willen gebruikmaken van contactopsporing zodat ze niet iedereen naar huis hoeven te sturen als één persoon positief test op COVID-19. Ook zijn ze op zoek naar mogelijkheden om ‘mensen te tellen’, zodat ze in de gaten kunnen houden of het niet te druk wordt. Pointr’s WorkSafe-applicatie vormt, in combinatie met Extreme’s betrouwbare in-building connectiviteit, is een oplossing voor deze problemen. Extreme’s cloud-gedreven, end-to-end netwerkoplossing voorziet in een schaalbare en veilige netwerkfundering om kritische gezondheids- en veiligheidsapplicaties, zoals die van ons, te ondersteunen.”

Norman Rice, Chief Operating Officer, Extreme Networks
“De hoeveelheid data neemt toe en is van steeds meer plekken, verbonden apparaten en SaaS-applicaties afkomstig. De cloud speelt een essentiële rol in het omgaan met die groeiende hoeveelheid data. Organisaties hebben door die groei behoefte aan een zeer goede cloud, een die continue uptime biedt, maar ook betrouwbare en zuivere data zonder tijdsbeperking en de best mogelijke beveiliging. Dit is een 4e generatie cloud en Extreme is het enige bedrijf dat zo’n cloud te bieden heeft, met zijn ExtremeCloud IQ-platform.”

Virtuele Connect
Om de gezondheid van klanten, partners, teamleden en community’s te beschermen – en ons steentje bij te dragen om de verspreiding van COVID-19 te voorkomen, omarmt ook Extreme het nieuwe normaal. De Extreme Connect Europe 2020-conferentie, die van 14 tot en met 17 september zou plaatsvinden in Berlijn, wordt een virtuele bijeenkomst. Meer details volgen binnenkort. Voor nu is het al mogelijk om de data te noteren voor de live Extreme Connect 2021-conferenties in Nashville (juni) en Berlijn (september).

Aanvullende bronnen
  • Extreme Lending Enablement and Assistance Program (LEAP) Pagina
  • Rethinking the Network in a Post Pandemic Era Whitepaper
  • Enabling the New Normal Solution Brief
  • Using Cloud-Driven Technology to Establish a New Normal Whitepaper
  • How Cloud-Driven Networking Makes Buildings COVID-19 Resistant Blog
  • Businesses and Schools Have Begun Transition to the New Normal Blog
  • A #NewNormal in Networking Blog
  • Extreme Networks IoT Security Survey Results Report
  • Volg Extreme op Twitter, LinkedIn, Facebook, YouTube, en Instagram
  1. Extreme Networks deelt geen data met derde partijen tenzij de klant daar expliciet toestemming voor heeft gegeven.
  2. Ter ondersteuning van compliance-eisen zoals de AVG behouden alle klanten van ExtremeCloud IQ de mogelijkheid te allen tijde data te verwijderen.

Over Extreme Networks:
Extreme Networks, Inc (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks en het Extreme Networks-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.
Laatste van Extreme Networks
Ivanti neemt MobileIron en Pulse Secure over om intelligente en veilige ervaringen te bieden op alle apparaten in de hele organisatie

Cobase en Ebury werken samen voor FX-diensten

Thales introduceert Ready to Fly- oplossingen voor een veiligere vliegreis

Techone kondigt overname Infopact aan

Worldstream lanceert software-defined netwerk met MSP Deltics als launching partner

Itzos en ITvisors bundelen krachten bij het ontwikkelen, verbinden en beheren van zorginformatiesystemen

Zorgmedewerkers beoordelen IT-voorzieningen positiever door coronacrisis

Yenlo en aomation sluiten Channel Partnership

Ziekteverzuim bij kwart organisaties gestegen sinds aangescherpte coronamaatregelen

Door partnerships met Zuora en Cylynt helpt Thales leveranciers meer waarde te halen uit hun software

Eén op de elf organisaties heeft losgeld betaald bij ransomware

Plegt-Vos bouwt gerobotiseerde fabriek voor slimme productie duizenden kant-en-klare woningen

Ondanks drukte duurt pakketbezorging in de week voor Sinterklaas maar 1,5 dag

Onguard verwelkomt Adriaan Kom als Chief Commercial Officer

Online je boodschappen bestellen bij Van Gelder groente & fruit

Breedband in Bedrijf gaat verder als Clear Mind IT Consultancy

AZL biedt 1,5 miljoen deelnemers real-time inzicht in pensioenplanning met nieuwe Mendix portal

Whitesky, de eerste Europese white label cloud computing oplossing, komt naar Nederland

AWS en BlackBerry bundelen krachten voor vernieuwing intelligent voertuig-dataplatform

Jortt kiest voor PSD2-diensten van YTS vanwege gemak en automatisering

Total kiest Nutanix voor digitale transformatie

Verkiezingswinst gaat in 6 op de 10 gevallen samen met logowijziging

NL-Alert controlebericht op 7 december

Ministerie van OCW sluit vierjarig miljoenencontract met Sogeti

VMware kondigt beschikbaarheid van zijn Enterprise Blockchain Platform aan
‘Doorgaan tot de oplossing je past als die little black dress’

Nieuwe overeenkomst PA Consulting en Jacobs: toekomstige investeringen en strategisch partnerschap

Black Friday 2020 in Nederland: Wat kochten we en hoeveel gaven we uit?

Razer en BAPE werken samen aan gelimiteerde collectie ‘A GAMING APE’

Computer Security Day 2020: waar moeten bedrijven meer aandacht aan besteden?

Ambulance Amsterdam zorgt voor veilige toegang voertuigen met Webfleet Solutions

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo PA Consulting
Logo Criteo
Logo Pure Storage