Contentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 115 dagen geleden)
PR: PublieksWerk

Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Amsterdam, 3 juni 2020 - Veel organisaties zoeken hun weg uit de intelligente lockdown en treffen voorbereidingen om hun kantoorwerkplekken te kunnen heropenen. Het is daarbij van essentieel belang om dat veilig te doen en de nodige aanpassingen te treffen die ons klaar maken voor ´het nieuwe normaal´. Omdat niemand voorbereid was op een corona-scenario, biedt Staples een helpende hand met de introductie van ´Plan C´ en de bijbehorende Staples Gids Plan C 1.

De meeste bedrijven hebben een ´Plan B´ op de plank liggen om te kunnen omgaan met onvoorziene crisisomstandigheden. Maar op het coronascenario was niemand voorbereid. Daarom introduceert Staples nu 'Plan C', dat werkgevers, facilitair managers en werkplekbeheerders ondersteunt bij de aanpassing van de omgeving aan de nieuwe wensen en overheidsvereisten.

Als werkplek-expert heeft Staples ´Plan C´ ontwikkeld voor de veilige terugkeer van medewerkers en om medewerkers-op-afstand in staat te stellen om beter verbonden en productiever te zijn. ´Plan C´ is een uitgebreide oplossing die (kantoor-) werkplekbeheerders helpt bij ´het nieuwe normaal´, door:
  • het waarborgen van de veilige afstand;
  • het schoonhouden van ruimtes;
  • de transformatie naar werkplekken-op-afstand die zorgen dat medewerkers wel verbonden blijven en productief kunnen zijn.
Veilig én aangenaam
Dolph Westerbos, de CEO van Staples Solutions zegt: "De terugkeer naar de werkplek heeft meer voeten in aarde dan een lukrake herindeling van de ruimte en extra controlelijstjes voor de schoonmaak. Het is ten eerste belangrijk dat mensen veilig zíjn, maar ook dat ze zich op hun gemak voelen in hun werkomgeving - die straks eigenlijk nieuw voor hen is... ´Veilig én aangenaam´ is haalbaar door procedures in te richten die daadwerkelijk effectief zijn; door realistische gedragsveranderingen te vereisen; door de allerbeste werkplekindeling; en door de modernste hygiënemaatregelen te nemen".

Verbondenheid
"Wanneer de overheid werknemers toestaat weer naar het werk te gaan, komt de grootste 'terug naar de werkplek'-beweging van de moderne geschiedenis op gang. Het doel van Staples´ Plan C is om werkplekbeheerders en facilitaire diensten daarbij te assisteren, zonder de bedrijfsactiviteiten negatief te beïnvloeden en er ondertussen voor te zorgen dat medewerkers zich verbonden blijven voelen met de organisatie, de bedrijfsdoelen en de collega´s - ongeacht waar zij zich bevinden", zegt Westerbos.

De Plan C-leidraad is onderverdeeld in WorkSpace, MeetSpace, BreakSpace, WashSpace en PersonalSpace, waar Staples toegesneden veranderingen en bijbehorende producten voor adviseert. Het gaat daarbij om gedragingen van medewerkers; het plaatsen van richtingaanwijzers; het aanbrengen van vloermarkeringen; het gebruik van beschermings- en misschien zelfs meetapparatuur; en handige hulpmiddelen. Denk bij die hulpmiddelen aan bijvoorbeeld schone-sleutelsystemen, reinigingsmiddelen en hulpmiddelen om de beste werkplekindeling te bepalen.

"PersonalSpace is helemaal nieuw", zegt Westerbos. "Die hebben we speciaal ontwikkeld voor thuiswerkers en medewerkers onderweg. We verwachten er veel van, omdat veel organisaties willen overstappen op een ander samenwerkmodel: van meestal op kantoor - soms thuis, naar meestal thuis - soms op kantoor."

Het bureau op één
Toetsenborden en computermuizen, herbergen onnoemelijk veel microben: wel 20.000 keer meer dan een toiletbril2. En bij hoesten en niezen verspreiden druppeltjes zich tot wel acht meter ver. In het schone en veilige kantoor waarin we ons ook op ons gemak voelen, zijn de microbenkolonies op onze bureaus, computers en telefoons dus een belangrijk punt van zorg zijn. Staples´ Plan C adviseert werkgevers over het voorkomen van besmetting en de juiste inzet van middelen, zoals veiligheidsschermen, reinigingsmiddelen, antibacteriële doekjes, en desinfecterende vloeistoffen en sprays - ook voor persoonlijk gebruik.

Corona-bestendig
Van intelligente lockdown naar corona-bestendig: met Plan C gooit Staples zijn dertig jaar ervaring op het gebied van bedrijfshygiëne in de strijd om klanten bij te staan om makkelijk en goed coronabestendig te zijn, terwijl het bedrijf, de doelstellingen en de medewerkers centraal blijven staan.
  • De Staples-gids 'Plan C' is hier3 te raadplegen
Over Staples
Staples is een toonaangevend leverancier van bedrijfsbenodigdheden en geïntegreerde oplossingen voor kleine, middelgrote en grote bedrijven in Europa en weet daarom alles over ruimte.

We zetten ons in voor het creëren van ruimtes waarmee u elke dag het verschil kunt maken. Met een breed scala aan oplossingen die aan uw behoeften kunnen worden aangepast, werken onze toegewijde experts samen met u om ervoor te zorgen dat u alles hebt wat u nodig hebt om optimaal gebruik te maken van uw ruimte, want wanneer uw ruimte werkt, werkt alles.

Neem voor mediavragen contact op met:
Berkeley Communications
piet.van.reeuwijk@berkeleypr.com

1 https://www.staplesadvantage.nl/het-nieuwe-normaal-op-kantoor-na-covid-19/
2 https://www.cbtnuggets.com/blog/career/career-progression/bytes-and-bacteria-exposing-the-germs-on-your-technology
3 https://www.staplesadvantage.nl/het-nieuwe-normaal-op-kantoor-na-covid-19/
Laatste van Staples Nederland

NEDERLANDSE KANTOORWERKERS LIJDEN AAN ´BEROEPSFRUSTRATIE´
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Verstreken tijd: 1 jaar en 115 dagen

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks