www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
PR: PublieksWerk

Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Amsterdam, 3 juni 2020 - Veel organisaties zoeken hun weg uit de intelligente lockdown en treffen voorbereidingen om hun kantoorwerkplekken te kunnen heropenen. Het is daarbij van essentieel belang om dat veilig te doen en de nodige aanpassingen te treffen die ons klaar maken voor ´het nieuwe normaal´. Omdat niemand voorbereid was op een corona-scenario, biedt Staples een helpende hand met de introductie van ´Plan C´ en de bijbehorende Staples Gids Plan C 1.

De meeste bedrijven hebben een ´Plan B´ op de plank liggen om te kunnen omgaan met onvoorziene crisisomstandigheden. Maar op het coronascenario was niemand voorbereid. Daarom introduceert Staples nu 'Plan C', dat werkgevers, facilitair managers en werkplekbeheerders ondersteunt bij de aanpassing van de omgeving aan de nieuwe wensen en overheidsvereisten.

Als werkplek-expert heeft Staples ´Plan C´ ontwikkeld voor de veilige terugkeer van medewerkers en om medewerkers-op-afstand in staat te stellen om beter verbonden en productiever te zijn. ´Plan C´ is een uitgebreide oplossing die (kantoor-) werkplekbeheerders helpt bij ´het nieuwe normaal´, door:
  • het waarborgen van de veilige afstand;
  • het schoonhouden van ruimtes;
  • de transformatie naar werkplekken-op-afstand die zorgen dat medewerkers wel verbonden blijven en productief kunnen zijn.
Veilig én aangenaam
Dolph Westerbos, de CEO van Staples Solutions zegt: "De terugkeer naar de werkplek heeft meer voeten in aarde dan een lukrake herindeling van de ruimte en extra controlelijstjes voor de schoonmaak. Het is ten eerste belangrijk dat mensen veilig zíjn, maar ook dat ze zich op hun gemak voelen in hun werkomgeving - die straks eigenlijk nieuw voor hen is... ´Veilig én aangenaam´ is haalbaar door procedures in te richten die daadwerkelijk effectief zijn; door realistische gedragsveranderingen te vereisen; door de allerbeste werkplekindeling; en door de modernste hygiënemaatregelen te nemen".

Verbondenheid
"Wanneer de overheid werknemers toestaat weer naar het werk te gaan, komt de grootste 'terug naar de werkplek'-beweging van de moderne geschiedenis op gang. Het doel van Staples´ Plan C is om werkplekbeheerders en facilitaire diensten daarbij te assisteren, zonder de bedrijfsactiviteiten negatief te beïnvloeden en er ondertussen voor te zorgen dat medewerkers zich verbonden blijven voelen met de organisatie, de bedrijfsdoelen en de collega´s - ongeacht waar zij zich bevinden", zegt Westerbos.

De Plan C-leidraad is onderverdeeld in WorkSpace, MeetSpace, BreakSpace, WashSpace en PersonalSpace, waar Staples toegesneden veranderingen en bijbehorende producten voor adviseert. Het gaat daarbij om gedragingen van medewerkers; het plaatsen van richtingaanwijzers; het aanbrengen van vloermarkeringen; het gebruik van beschermings- en misschien zelfs meetapparatuur; en handige hulpmiddelen. Denk bij die hulpmiddelen aan bijvoorbeeld schone-sleutelsystemen, reinigingsmiddelen en hulpmiddelen om de beste werkplekindeling te bepalen.

"PersonalSpace is helemaal nieuw", zegt Westerbos. "Die hebben we speciaal ontwikkeld voor thuiswerkers en medewerkers onderweg. We verwachten er veel van, omdat veel organisaties willen overstappen op een ander samenwerkmodel: van meestal op kantoor - soms thuis, naar meestal thuis - soms op kantoor."

Het bureau op één
Toetsenborden en computermuizen, herbergen onnoemelijk veel microben: wel 20.000 keer meer dan een toiletbril2. En bij hoesten en niezen verspreiden druppeltjes zich tot wel acht meter ver. In het schone en veilige kantoor waarin we ons ook op ons gemak voelen, zijn de microbenkolonies op onze bureaus, computers en telefoons dus een belangrijk punt van zorg zijn. Staples´ Plan C adviseert werkgevers over het voorkomen van besmetting en de juiste inzet van middelen, zoals veiligheidsschermen, reinigingsmiddelen, antibacteriële doekjes, en desinfecterende vloeistoffen en sprays - ook voor persoonlijk gebruik.

Corona-bestendig
Van intelligente lockdown naar corona-bestendig: met Plan C gooit Staples zijn dertig jaar ervaring op het gebied van bedrijfshygiëne in de strijd om klanten bij te staan om makkelijk en goed coronabestendig te zijn, terwijl het bedrijf, de doelstellingen en de medewerkers centraal blijven staan.
  • De Staples-gids 'Plan C' is hier3 te raadplegen
Over Staples
Staples is een toonaangevend leverancier van bedrijfsbenodigdheden en geïntegreerde oplossingen voor kleine, middelgrote en grote bedrijven in Europa en weet daarom alles over ruimte.

We zetten ons in voor het creëren van ruimtes waarmee u elke dag het verschil kunt maken. Met een breed scala aan oplossingen die aan uw behoeften kunnen worden aangepast, werken onze toegewijde experts samen met u om ervoor te zorgen dat u alles hebt wat u nodig hebt om optimaal gebruik te maken van uw ruimte, want wanneer uw ruimte werkt, werkt alles.

Neem voor mediavragen contact op met:
Berkeley Communications
piet.van.reeuwijk@berkeleypr.com

1 https://www.staplesadvantage.nl/het-nieuwe-normaal-op-kantoor-na-covid-19/
2 https://www.cbtnuggets.com/blog/career/career-progression/bytes-and-bacteria-exposing-the-germs-on-your-technology
3 https://www.staplesadvantage.nl/het-nieuwe-normaal-op-kantoor-na-covid-19/
Laatste van Staples Nederland

NEDERLANDSE KANTOORWERKERS LIJDEN AAN ´BEROEPSFRUSTRATIE´
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo PublieksWerk
Staples Nederl.. contact

Logo Staples Nederland

Staples Nederl.. sociaal

Staples Nederl.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise